چگونگی تنظیم کردن چندین ساعت مختلف در ویندوز 10

یک راه ساده برای فهمیدن ساعت در کشورهای دیگر استفاده از ابزارهای ویندوز 10 میباشد ، در این مقاله میخواهیم تا مراحل اضافه کردن چندین ساعت مختلف در نوار وظیفه (Taskbar) را آموزش دهیم.

اضافه کردن چندین ساعت در نوار وظیفه

هنگامی که شما یک ویندوز جدید نصب میکنید ویندوز 10 به طور خودکار و پیشفرض از یک ساعت و تاریخ در نوار وظیفه که معمولا محل فعلی شما است را نمایش میدهد.
علاوه بر زمان پیشفرض شما میتوانید دو ساعت از کشور و مناطق دیگر را در نوار وظیفه ویندوز اضافه کنید.
معمولا اضافه کردن چندین ساعت در نوار وظیفه در موارد زیر بیشتر کاربردی میشوند :

  1. یکی از اعضا خانواده ، اقوام یا دوستانتان در کشوری دیگر زندگی میکنند و میخواهید با آنها تماس بگیرید بنابر این دانستن اینکه آنجا ساعت چند است برای شما مهم است.
  2. کار شما به گونه ای است که باید جلسات آنلاینی را با افراد مختلف در کشورهای دیگر انجام دهید.
  3. دفتر مرکزی یا شعبه های دیگری از شرکت شما در مکان و زمانهای متفاوتی قرار دارند.
  4. شما یک سرمایه گذار یا تاجر هستید و به طور جدی میخواهید تا بازار سهام در یک کشور یا منطقه دیگری را زیر نظر و در آن مشارکت داشته باشید.
  5. قصد دارید تا در شبکه های ماهواره ای یا سایت های اینترنتی سر ساعت مشخصی فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید.

این در حالی است که در بسیاری از سایت ها میتوانید ساعت های مختلف کشورهای جهان را مشاهده کنید ، همچنین آن را با ساعت فعلی خود مقایسه کنید ولی عیب این روش این است که شما باید برای دسترسی به این وب سایت ها از اینترنت برخوردار باشید و همچنین کار با این سایت ها برای همه افراد آسان نیست.

مراحل اضافه کردن چندین ساعت در نوار وظیفه ویندوز 10

1. در رایانه خود وارد Settings شده و بر روی Time & Language کلیک کنید (برای ورود به تنظیمات ویندوز 10 دکمه های Win+i را همزمان فشار دهید).

Time & Language در ویندوز 10

2. از سمت چپ بر روی Date & Time کلیک کنید و از سمت راست به پایین اسکرول کرده و Add Clocks for different time zones را انتخاب کنید.

گزینه Add Clocks for different time zones

3. در دیالوگ باز شده باید در تب Additional Clocks باشید ، همانطور که مشاهده میکنید دو گزینه Show this clock وجود دارد که با فعال کردن هرکدام از آنها میتوانید یک ساعت با موقعیت جدید را اضافه کنید.
به عنوان مثال ما میخواهیم تا از دو موقعیت جغرافیایی جدیدی استفاده کنیم.
بنابر این در قسمت Select time zone موقعیت مکانی مورد را مشخص کرده و در قسمت Enter display name یک نام برای ساعت خود مشخص میکنیم.

مراحل اضافه کردن چندین ساعت در نوار وظیفه ویندوز 10

4. در نهایت بر روی OK کلیک کنید.

پس از این کار شما میتوانید با کلیک بر روی ساعت از نوار وظیفه دو ساعت تنظیم شده دیگر را به همراه ساعت فعلی خود مشاهده کنید.

مشاهده ساعت در ویندوز 10

همچنین میتوانید موس خود را بر روی ساعت فعلی در نوار وظیفه ببرید تا با باز شدن یک پاپ آپ بتوانید ساعت های مختلف تعریف شده را مشاهده کنید.

مشاهده ساعت در ویندوز 10

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin