حل مشکل خطاهای 4013 ، 4014 ،4005 و 9 در آیفون

بسیاری از کاربران گزارشاتی مبنی بر نمایش خطای 4013 در هنگام ریستور (Restore) یا بروزرسانی سیستم عامل ios را داده اند بنابر این قادر به ریستور و بروزرسانی سیستم عامل نیستند.
این خطا میتواند مشکلی بزرگ در گوشی شما باشد مخصوصا اینکه تا زمانی که این مشکل را حل نکرده باشید نمیتوانید از گوشی خود استفاده کنید.
اما نگران نباشید حل این مشکل کار سخت و دشواری نیست بنابر این در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با ارائه 7 راه کار مشکل خود را حل کنید.
توجه کنید راه کارهای این مقاله برای تمامی مدل های آیفون ، و آیپد قابل بکارگیری است.

علت خطای 4013

علت خطای 4013

خطا 4013 معمولا با عنوان iPhone Error 4013 نامیده میشود. این خطا میتواند در انواع مدل های آیفون ، آیپد و به طور کلی هر دستگاهی که از سیستم عامل ios استفاده میکند ظاهر گردد.
این خطا زمانی رخ میدهد که شما در حال تلاش برای بروزرسانی ios یا ریستور گوشی خود هستید.
گاهی اوقات این مشکل میتواند از طرف این باشد که گوشی ارتباطش با آیتونز قطع شده یا اینکه آیتونز نمیتواند گوشی را بروزرسانی یا ریستور کند.
به هر حال این یک اشکال نرم افزاری است که در برخی از مواقع هم میتواند سخت افزاری باشد.
این خطا را ممکن است به شکل The iPhone [device name] could not be restored. An unknown error occurred (4013) از طرف آیتونز دریافت کنید.
همچنین شما میتوانید خطاهای errors 9, 4005, و 4014 را هم دریافت کنید که همه این خطاها مانند هم هستند و راه کارهای ارائه شده در این مقاله برای هر 4 خطا ظاهر شده یکسان است.


1) استفاده از آخرین نسخه آیتونز

استفاده از آخرین نسخه آیتونز

شایعترین علت خطای 4013 از برنامه آیتونز است ، از آنجایی که آیتونز برای بازسازی و بروزرسانی ضروری است اطمینان حاصل کنید که از آخرین نسخه آیتونز استفاده میکنید.
همچنین بروز مشکل نرم افزاری در آیتونز میتواند باعث بروز این خطا شود که با برورسانی آیتونز مشکل شما حل خواهد شد.


2) راه اندازی اجباری گوشی

راه اندازی اجباری گوشی

یک راه حل شگفت انگیر که برای بسیاری از کاربران هم جواب داده است این است که گوشی خود را یکبار Forse Restart کنید ، گاهی اوقات با بروز یک مشکل کوچک عملیات شما به مشکل بر میخورد که با راه اندازی مجدد آن این مشکلات را حل خواهد کرد.
در اینجاست که باید از force restart ، Force Reboot ، hard reset استفاده کنید.


3) گوشی را به رایانه متصل کرده و عمل Restore را انجام دهید

گوشی را به رایانه متصل کرده و عمل Restore را انجام دهید

اگر پس از دو راه اول مشکل شما حل نشده است گوشی خود را با استفاده از کابل USB به رایانه متصل کنید زمانی که اینکار را انجام دادید برنامه آیتونز از شما خواهد پرسید که آیا میخواهید گوشی خود را بروزرسانی یا بازیابی کنید ، شما Update را انتخاب کنید.
انجام بروزرسانی به این روش بسیار مهم است انجام اینکار باعث نصب مجدد سیستم عالم میشود اما تمام داده های شما دست نخورده باقی خواهند ماند.
اگر Restore را انتخاب کنید تمام داده های شما از دستگاه حذف خواهند شد.
اگر نتوانستید که Update را انجام دهید Restore را امتحان کنید اما از تمامی داده های خود پشتیان گیری کنید.


4) بررسی بروز بودن مَک یا PC

بررسی بروز بودن مَک یا PC

درست همانند آیتونز که گفتیم باید از اخرین نسخه بروز شده آن استفاده کنید شما باید توجه داشته باشید که از آخرین سیستم عامل بروزشده مَک یا ویندوز استفاده کنید.


5) کابل USB را تعویض کنید

کابل USB را تعویض کنید

یکی از موارد سخت افزاری که ممکن است باعث بروز خطای 4013 و خطاهای مشابه شده باشند استفاده از کابل USB نامرغوب است ، ممکن است کابل USB شما قطع شده باشد یا نتواند به طور صحیح با آیتونز ارتباط برقرار کند.
بنابر این سعی کنید که از کابل مرغوب و سالم برای اینکار استفاده کنید.


6) برای بازیابی از یک رایانه دیگر استفاده کنید

سناریو بعدی که میتواند مشکل سخت افزاری باشد این است که  باید از یک رایانه صحیح دیگر برای عملیات خود استفاده کنید.
اگر مشکل شما از کابل USB نبود میتواند مشکل سخت افزاری از طرف رایانه مورد استفاده شما باشد.
ایده خوبی است که از یک PC یا یک مَک دیگر برای عملیات بروزرسانی و بازیابی استفاده کنید.


7) با کارشناسان فنی تماس بگیرید

با کارشناسان فنی تماس بگیرید

اگر تمامی راه های لازم را انجام دادید و کماکان مشکلتان حل نشد باید با کارشناسان و تعمیرکاران معتبر اپل تماس بگیرید و یا حضوری گوشی خود را به آنها تحویل بدهید.
هشدار : راه حل های اصلی برای حل این مشکلات همین موارد بود که بیان کردیم، اگر در سایت های فارسی زبان یا لاتین به برنامه هایی برخورد کردید که ادعای حل این مشکلات را میکنند اعتماد نکنید.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin