حل مشکل Another Computer is Using the Printer در پرینتر

یکی از خطاهای پر تکرار در هنگام استفاده از پرینتر خطا Another computer is using the printer است که به معنی این است که یک رایانه دیگر از پرینتر شما در حال استفاده است و شما قادر به پرینت گرفتن نیستید.

Another computer is using the printer

با مشاهده این پیغام اغلب کاربران فکر میکنند که فردی در محل خانه یا دفتر کار از پرینتر استفاده میکند که باید بگوییم در بسیاری از مواقع این چنین نیست و هیچ فرد یا برنامه ای از پرینتر شما استفاده نمیکند.
این خطا بییشتر در پرینترهای Canon و Epson ظاهر میشود ، با این حال در ادامه مقاله روش های حل این خطا را بررسی خواهیم کرد.


1) پرینتر را خاموش و روشن کنید

با فشردن دکمه Power پرینتر خود را خاموش کرده و پس از 60 ثانیه مجدد آن را روشن کنید تا پرینتر شروع به کار کند. با این کار ممکن است که مشکل شما حل شود ، در غیر اینصورت به سراغ راه حل بعدی بروید.


2) Spooler Service را ریستارت کنید

راه اندازی مجدد Spooler Service میتواند در مواقعی باعث حل مشکل شود.
1. بر روی دکمه Start کلیک کرده و Run را انتخاب کنید (دکمه های Win+R را همزمان فشار دهید)

Run

2. عبارت services.msc را تایپ کرده و اینتر را بفشارید.

services.msc

3. در پنجره services به پایین اسکرول کرده و Print Spooler را پیدا کنید سپس بر روی آن راست کلیک کرده و Stop را انتخاب کنید.

Print Spooler

4. پس از چند ثانیه مجدد بر روی Print Spooler کلیک راست کرده و Restart را اینبار انتخاب کنید.
هم اکنون بررسی کنید که مشکل حل شده است یا خیر؟


3) تنظیم پرینتر به عنوان پیشفرض

اگر شما از پرینتر Canon استفاده میکنید احتمالا دو پرینتر Canon بر روی ویندوز شما نصب است که یکی از آنها پرینتر معمولی و دیگری با پسوند WS است.
مراحل زیر را انجام دهید تا پرینتر Canon را به عنوان پیشرض برای رایانه خود انتخاب کنید تا مشکل رفع شود.
1. به تنظیمات رفته و بر روی Device کلیک کنید (برای ورود به تنظیمات ویندوز 10 دکمه های Win+i را همزمان فشار دهید)

تنظیم پرینتر به عنوان پیشفرض

2. در پنجره Devices screen و از سمت چپ بر روی Printers & scanners کلیک کنید و اینبار از سمت راست پرینتر مورد نظر خود را با کلیک انتخاب کرده و بر روی دکمه Open queue کلیک کنید.

تنظیم پرینتر به عنوان پیشفرض

3. در پنجره باز شده به Printer > Set As Default Printer بروید.

تنظیم پرینتر به عنوان پیشفرض

هم اکنون بدون اینکه بخواهید در موقع چاپ پرینتر را تغییر یا انتخاب کنید اقدام به پرینت مستقیم کنید.


4) رایانه ، پرینتر و سایر تجهیرات را خاموش کنید

یک راه حل ساده دیگر که میتواند در این مواقع بسیار کمک کننده باشد این است که به طور کامل رایانه ، پرینتر و مودم(در صورت شبکه بودن پرینتر) را خاموش کنید.
خاموش کردن و روشن کردن باعث میشود که کلیه فرایندها یکبار پاک شده و مجدد بارگیری شوند.
1. رایانه و چاپگر خود را خاموش کنید.

2. رایانه و چاپگر را از مبنع برق خارج کنید.

3. پس از 5 دقیقه رایانه و پرینتر خود را مجدد به برق وصل کرده و آنها را روشن کنید.
هم اکنون بررسی کنید که مشکل شما رفع شده است یا خیر؟


5) عیب یابی

1. به تنظیمات رفته و بر روی Update & Security کلیک کنید (در ویندوز 10 برای ورود به تنظیمات دکمه های Win+i را همزمان فشار دهید)

Update & Security

2. در صفحه بعدی بر روی Troubleshoot از سمت چپ کلیک کنید و اینبار از سمت راست بر روی Find and fix Problems with Printing کلیک کنید.

Find and fix Problems with Printing

3. بر روی Run The Troubleshooter کلیک کنید.

Run The Troubleshooter

4. مراحل عیب یابی را خودتان ادامه دهید تا مشکل و عیبی در صورت وجود رفع گردد.


6) بروزرسانی درایور پرینتر

1. بر روی Start راست کلیک کرده و Device Manager را انتخاب کنید.

بروزرسانی درایور پرینتر

2. در Device Manager پرینتر خود را پیدا کرده و بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Update Driver را انتخاب کنید.

بروزرسانی درایور پرینتر

3. در صفحه بعدی برای جستجو درایو جدید بر روی Search Automatically کلیک کنید.

بروزرسانی درایور پرینتر

4. اجازه دهید تا ویندوز درایور پرینتر را بروزرسانی کند ، توجه کنید اگر درایور توسط ویندوز برای بروزرسانی شناسخته نشد حتما درایور جدید را از سایت شرکت سازنده یا دیسک پرینتر پیدا کرده و نصب یا بروزرسانی کنید.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza