چگونگی افزایش سرعت اینترنت در گوشی اندروید

امروزه نمیتوان انکار کرد که اینترنت در زندگی روزمره همه ما نقشی ندارد همچنین تصور زندگی بدون اینترنت در رایانه و گوشی های هوشمند واقعا سخت است. اغلب فعالیت ها در رایانه و گوشی های هوشمند به وسیله اینترنت انجام میشود مانند گردش در وب ، استفاده از شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها ، انجام بازی های آنلاین و...
در هر سن افراد به دسترسی به اینترنت نیاز دارند به طوری که دانش آموزان به منابع کمک درسی و آزمون های آنلاین نیاز دارند ، جوانان برای کسب مهارت های بیشتر و سایر کارهای خود از اینترنت استفاده میکنند و همه ما در هرسنی که هستیم از موسیقی های اینترنت ، بازی ها ، فیلم ها و بسیاری دیگر در اینترنت استفاده میکنیم.
با توجه به میزان اهمیت اینترنت اگر کاهشی در سرعت اینترنت رخ دهد میتواند لذت بخش بودن کار را از ما بگیرد به عنوان مثال اگر از اینترنت گوشی خود استفاده میکنید و با سرعت بسیار پایینی روربرو هستید هدف کاریتان که میتواند شامل کارهای مختلف باشد ناقص خواهد ماند بنابر این داشتن سرعت اینترنت مناسب و خوب از ملزومات است.
اگر اینترنت گوشی اندرویدی شما بسیار آهسته و کُند است در این مقاله راهکارهایی را بیان خواهیم کرد که با بررسی آنها میتوانید تا چندین برابر سرعت اینترنت خود را افزایش دهید.


1) حافظه کَش را پاک کنید

اگر در گوشی اندرویدی خود با سرعت کم روبرو هستید در ابتدا پیشنهاد میکنیم که حافظه پنهان یا Cache مرورگر خود را بررسی و پاک کنید. در بسیاری از اوقات با پر شدن حافظه کَش دسترسی به وب سیات های مختلف و دانلود از طریق گوشی بسیار کند و ضعیف انجام خواهد شد. بنابر این حافطه کَش مرورگر خود را پاک کنید.

برای همین کار وارد مرورگر Chrome شوید سپس بر روی دکمه سه نقطه ضربه بزنید ، به History > Clear browsing data بروید.
تیک گزینه Cookies and site data همچنین Cached images and files را انتخاب کرده و بر روی Clear data ضربه بزنید.

حافظه کَش گوشی را پاک کنید


2) حذف برنامه های غیرضروری

حذف برنامه های غیرضروری

یکی از روش های دیگر که میتواند در روند افزایشی سرعت اینترنت گوشی شما تاثیر گذار باشد حذف برنامه های غیر ضروری و کاربردی در گوشی است. حضور چندین برنامه بی فایده و ناخواسته بر روی گوشی موجب کاهش عملکرد در سرعت و اتصال به اینترنت میشود. بنابر این برای سرعت بخشیدن به داده های اینترنت تمامی برنامه های غیرضروری را از گوشی خود حذف کنید.
پس از انجام اینکار میتوانید یکبار حافظه کش مرورگر خود را هم پاک کنید.
برای درک اینکه چرا برنامه های غیرضروری تاثیر بر روی اینترنت دارند مثالی را خواهیم زد ، فرض کنید شما برنامه ای را به طور ناخواسته بر روی گوشی خود نصب کرده اید اگر این برنامه یک تروجان ، ویروس یا حتی تبلیغاتی باشد به طور مداوم از اینترنت گوشی شما برای کارهای خرابکارانه و تبلیغاتی استفاده میکند که باعث کاهش پهنای باند اینترنت شما میگردد.


3) گزینه حداکثر بارگیری از داده های اینترنت را فعال کنید

یکی دیگر از روش های موثر بر افزایش سرعت اینترنت گوشی، فعال کردن گزینه حداکثر بارگیری از داده های اینترنت است برای همین کار به تنظیمات رفته و وارد Wireless and Network شوید ، اگر گزینه ی GPRS transfer prefer mode را مشاهده کردید بر روی آن ضربه زده و از Call prefer آنرا به Data Prefer تغییر دهید.

گزینه حداکثر بارگیری از داده های اینترنت را فعال کنید


4) شبکه خود را بر روی 4G یا بالاتر تغییر دهید

به عنوان یک کاربر گوشی هوشمند اگر از اینترنت دیتا استفاده میکنید قطعا میدانید که سرعت 3G از 2G بالاتر است و 4G هم از 3G ، اوپراتورهای ایرانی هم خشوبختانه از 4G پشتیبانی میکنند.
برای افزایش سرعت یکی از گزینه هایی که باید بررسی کنید همین گزینه است بنابر این به تنظیمات رفته و وارد Wireless & network شوید سپس گزینه Mobile network را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید.
سپس از لیست گزینه ها بر روی Mobile network ضربه بزنید سپس Preferred network type را انتخاب کنید.
هم اکنون با توجه به قابلیت اوپراتور ارائه دهنده اینترنت، 4G یا بالاتر را انتخاب کنید ، در برخی از گوشی ها انتخاب LTE/WCDMA/GSM auto میتواند بالاترین سرعت و کیفیت را تضمین کند.

شبکه خود را بر روی 4G یا بالاتر تغییر دهید


5) فعال کردن حالت متن در مرورگر

فعال کردن حالت متن در مرورگر

اگر به هر دلیل اینترنت گوشی با سرعت پایینی همراه است میتوانید با انجام برخی از ترفندها به هدف خود برسید ، به طور مثال اگر در اینترنت به دنبال مقاله متنی میگردید میتوانید جستجوی خود را به گونه ای انجام دهید که فقط متن ها به شما نمایش داده شوند.
برای مرورگر کروم میتوانید از یک افزونه به نام Text Mode برای نمیاش متنها و حذف تصاویر استفاده کنید.
این افزونه تاثیر بسیار زیادی در افزایش سرعت شما دارد.


6) یک مرورگر وب پرسرعت و سبک انتخاب کنید

 یک مرورگر وب پرسرعت و سبک انتخاب کنید

یکی دیگر از روش های مفید که میتواند کار با اینترنت را برای شما سریعتر کند استفاده از یک رمرورگ پر سرعت و سبک است ، مرورگر نقش مهمی در افزایش سرعت گردش شما در سایت ها دارد. مرورگرهایی مانند Opera Mini, UC Browser, Google Chrome و... از جمله مرورگرهای پرسرعت و سبک هستند.


7) استفاده از مسدود کننده تبلیغات

استفاده از مسدود کننده تبلیغات

این یک واقعیت است که حجم بسیاری از سایت ها را تبلیغات پر کرده است ، همین تبلیغات باعث استفاده از اینرتنت شما میشود و در نتیجه با کاهش بازشدن صفحات وب همراه خواهید بود  ، شما میتوانید با استفاده از افزونه مسدود کننده تبلیغ در کروم به نام Ad-Blocker باعث افزایش سرعت باز شدن صفحات شوید.


8) استفاده از برنامه های کاربردی افزایش سرعت اینترنت

برنامه های کاربردی افزایش سرعت اینترنت

برخی از برنامه های کاربردی میتوانند باعث افزایش سرعت اینترنت گوشی شما شوند به عنوان مثال برنامه SPA+ Tweaker (3G booster) و Speedtest by Ookla دو مورد از گزینه های پیشنهادی هستند.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin