حل مشکلات مربوط به برنامه اسکایپ

اسکایپ به شما این امکان را میدهد تا تماس های صوتی و تصویری را با استفاده از وب کم و میکروفون لپ تاپ و رایانه انجام دهید.
در این مقاله میخواهیم تا مشکلات مربوط به اسکایپ را بررسی کنیم.


1) اسکایپ در ویندوز 10 کار نمیکند

دلایل مختلفی میتواند برای کار نکردن اسکایپ در ویندوز 10 باشد که به شما اجازه دسترسی به وب کم را نمیدهد.
در اغلب موارد پیغام خطای No Device Found یا Skype could not find webcam ظاهر میشود از این رو اولین گام این است که نگاهی به صفحه تنظیمات اسکایپ بیندازیم.
1. برنامه Skype را در رایانه باز کنید.
2. هنگامی که در اسکایپ هستید بر روی نماد 3 نقطه کلیک کرده و به Settings بروید.

تنظیمات اسکایپ

3. در صفحه بعدی به تب Audio & Video از سمت چپ کلیک کنید ، در سمت راست باید بتوانید دوربین را مشاهده کنید.

تنظیمات اسپیکر ، میکروفون و دوربین در اسکایپ

اگر دوربین اسکایپ کار نکند یک پیغام خطا در سمت راست یا درست در زیر صفحه دوربین مشاهده خواهید کرد.
اگر پیغام خطای No Device Found را مشاهده کردید به این معنی است که وب کم رایانه شما غیرفعال است و باید وب کم را فعال کنید (به راه حل شماره 3 مراجعه کنید)

تنظیمات اسپیکر ، میکروفون و دوربین در اسکایپ

اگر پیغام خطای Skype could not find a webcam را مشاهده میکنید باید مطمئن شوید که وب کم روشن است.
در صورت استفاده از یک وب کم خارجی که با کابل به رایانه متصل است مجبور هستید که دکمه فیزیکی خاموش و روشن کردن را بررسی کنید.


2) به اسکایپ اجازه دسترسی به وب کم را بدهید

مراحل زیر را طی کنید تا مطمئن شود که اسکایپ مجوز دسترسی به دوربین را در رایانه شما دارد.
1. در ویندوز 10 به Settings رفته و بر روی Privacy کلیک کنید (دکمه های Win+i را همزمان فشار دهید)

Privacy

2. از سمت چپ به Camera رفتید و گزینه Allow Apps to Access your Camera را فعال کنید.

فعال کردن وب کم در ویندوز 10

3. در این صفحه به پایین اسکرول کرده و در قسمت Choose which apps can access your camera سوئیچ Camera را روشن کنید.

فعال کردن دوربین اسکایپ

4. همچنین Skype را پیدا کره و سوئیچ آنرا فعال کنید سپس رایانه را ریستارت کنید.

فعال کردن برنامه اسکایپ


3) فعال کردن وب کم در رایانه

مراحل زیر را انجام دهید تا مطمئن شوید که وب کم در رایانه شما فعال است.
1. بر روی Start کلیک راست کرده و Device Manager را انتخاب کنید.

Device Manager

2. در Device Manager بر روی Camera دابل کلیک کرده تا باز شود سپس بر روی درایور دوربین مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Enable device را انتخاب کنید.

Enable device وب کم

پس از اینکار به اسکایپ رفته و وارد Settings > Audio and Video  شوید و بررسی کنید که مشکل دوربین حل شده است یا خیر؟.


4) اسکایپ را تعمیر کنید

گاهی اوقات برنامه اسکایپ به دلایلی خراب خواهد شد که با استفاده از گزینه Repair میتوانید مشکلات مربوط به آن را حل کنید.
1. در ویندوز 10 به Settings رفته و وارد Apps شوید.

Apps

2. از سمت چپ بر روی Apps & Features کلیک کنید در سمت راست به پایین اسکرول کرده و بر روی Skype کلیک کنید و گزینه Advanced options را انتخاب کنید.

Repair اسکایپ

3. در صفحه بعدی به پایین اسکرول کرده و بر روی Repair کلیک کنید.

Repair اسکایپ

رایانه خود را ریسارت کنید.


5) اسکایپ را ریست کنید

اگر Repair کار نکرد میتوانید برنامه اسکایپ را ریست کنید. اساسا با این کار اسکایپ بر روی رایانه شما حذف و مجدد نصب خواهد شد.
1. در ویندوز 10 به Settings رفته و وارد Apps شوید.

Apps

2. در صفحه بعدی بر روی Apps & Features کلیک کنید. از سمت راست به پایین اسکرول کرده و بر روی Skype کلیک کنید و گزینه Advanced options را انتخاب کنید.

ریست کردن اسکایپ

3. بر روی Reset کلیک کنید.

ریست کردن اسکایپ

4. در پاپ آپ باز شده مجدد بر روی Reset کلیک کنید.
رایانه را ریستارت کنید و بررسی کنید که مشکلات حل شده است یا خیر؟.


5) درایور وب کم را بروزرسانی کنید

مراحل زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید که مشکلی از طرف درایور وب کم نیست.
1. بر روی دکمه Start راست کلیک کرده و گزینه Device Manager کلیک کنید.

Device Manager

2. در پنجره Device Manager بر روی Cameras دابل کلیک کرده و بر روی درایور وب کم راست کلیک کنید سپس Update Driver را انتخاب کنید.

Update Driver

3. در صفحه بعدی بر روی Search Automatically for updated driver software کلیک کنید.

Search Automatically for updated driver software

4. پس از اینکار رایانه خود را ریستارت کنید.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin