معرفی کلیدهای میانبر (Function Keys) در مرورگر گوگل کروم

کلیدهای میانبر همیشه برای کاربران جذاب و پرکاربرد بوده است ، با کلیدهای میابنر میتوانید روند کاری خود را سریعتر انجام دهید از طرفی دیگر این دکمه های میانبر بر روی ویندوز و برنامه های کاربردی هم وجود دارد. کلیدهای میانبر زیادی در صفحه کلید وجود دارند که یکی از پرکاربردترین های آنها کلیدهای عملکرد یا Function (از F1 تا F12) هستند ، در جدول زیر میخواهیم تا کلیدهای میانبر (F1 تا F12) را در مرورگر محبوب گوگل کروم معرفی و عملکردهای آن را بررسی کنیم.

دکمه Function
عملکرد به تنهایی
عملکرد با دکمه های ترکیبی
F1
صفحه پشتیبانی گوگل کروم را در یک تب جدید باز خواهد کرد.
---
F2
دکمه F2 در قسمت Elements کارایی دارد ، (اگر دکمه F12 فشار دهید یا اینکه به Tools>Developer Tools بروید میتوانید وارد قسمت Elements شوید) با فشردن دکمه F2 میتوانید کدهای انتخاب شده را به صورت Edit as HTML در بیاورید.
---
F3
نوار جستجوی Find Bar در کروم باز میشود ، شما توسط این نوار میتوانید عملیات  جستجو در صفحه را انجام دهید این دکمه عملکردش همانند Ctrl+F است.

F4
---
Ctrl+F4 زبانه فعلی را خواهد بست.
Alt+F4 تمام پنجره های کروم را خواهد بست.
F5
صفحه فعلی را رفرش (بازسازی) خواهد کرد
Ctrl+F5 و Shift+F5 هر دو باعث میشوند که صفحات وب مجدد بارگیری شوند ولی با این تفاوت که حافظه کَش صفحه را هم کجدد بارگیری خواهد کرد.
F6
بین تب ها ، Bookmark ها و نوار آدرس فوکوس خواهد کرد.
---
F7
---
---
F8
باعث توقف و اجرا اسکریپت ها در پنل Source خواهد شد (به Tools < Developer Tools > Source Panel بروید)

F9
---
---
F10
اگر در پنل Source هستید مراحل تابع بعدی را خواهد خواند.
با Shift+F10 منویی باز خواهد شد که همان کاربرد راست کلیک را دارد.
F11
با فشردن این دکمه حالت تمام صفحه را خواهید داشت و با فشردن مجدد آن از حالت تمام صفحه خارج خواهید شد ، در پنل Source به فانکشن بعدی خواهید رفت.
---
F12
Developer Tools را باز خواهد کرد.
---


0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin