آموزش دانلود و ذخیره کردن استاتوس (Status) واتساپ در اندروید،آیفون،ویندوز و مَک

در پیامرسان واتساپ قسمتی به نام Status وجود دارد که عملکردش همانند استوری اینستاگرام است به گونه ای که شما میتوانید تصویر یا ویدیویی را به مدت 24 ساعت بر روی حساب کاربری خود منتشر کنید تا مخاطبینتان بتوانند آن را مشاهده کرده و بازخوردهایشان را به صورت متنی برای شما ارسال کنند.
برخلاف تصاویر و ویدیوهایی که در واتساپ به طور خودکار پس از دانلود در حافظه ذخیره میشوند استاتوس ها را نمیتوان در حافظه یا گالری به صورت ذخیره شده مشاهده کرد. در این مقاله همراه ما باشید تا روش های دانلود تصاویر و ویدیوهای Status را در اندروید ، آیفون ، ویندوز و مَک آموزش دهیم.

دلیل دانلود Status ها؟

دلیل دانلود Status ها

به دلایلی مختلفی مانند اینکه از استاتوس دوستتان خوشتان آمده و میخواهید آن را در استاتوس خود منتشر کنید یا اینکه میخواهید از استاتوس مخاطب به عنوان پس زمینه استفاده کنید و... ممکن است بخواهید استاتوس ها را دانلود کنید.
هم چنین در زمانهایی که خودتان یک استاتوس منتشر کرده اید نیاز میشود که همان استاتوس را در سایر حساب های شبکه  اجتماعی خود مانند اینستاگرام منتشر کنید.

چگونگی دانلود استاتوس (Status) واتساپ در اندروید

1) روش دسترسی به پوشه های مخفی

چگونگی دانلود استاتوس (Status) واتساپ در اندروید

هر بار که یک استاتوس را در واتساپ باز میکنید به طور موقت در یک پوشه پنهان در گوشی اندرویدی شما ذخیره خواهد شد. از آنجایی که استاتوس ها دارای محدودیت 24 ساعتی برای نمایش هستند پس از گذشت این زمان استاتوس از حافظه پاک خواهد شد.
برای دسترسی به پوشه استاتوس ها باید توسط یک برنامه مدیریت فایل که قابلیت نمایش فایل های مخفی را دارد اقدام کنید ، پیشنهاد ما استفاده از +File Manager است. پس از دانلود و نصب این برنامه وارد آن شوید وبه قسمت Main Storage بروید. بر روی منو سه نقطه ای از بالا سمت راست ضربه بزنید و View را انتخاب کنید ، سپس در صفحه باز شده تیک گزینه Show Hidden Files بزنید. سپس به مسیر WhatsApp > Media بروید و وارد پوشه ای به نام  .Statuses شوید ، در اینجا خواهید دید که تمام استوری هایی فعال واتساپ به صورت فایل تصویری و ویدیویی قابل استفاده است.

2) روش استفاده از برنامه کاربردی

چگونگی دانلود استاتوس (Status) واتساپ در اندروید

اگر نمیخواهید تا از طریق پوشه های مخفی برای دانلود استاتوس ها اقدام کنید میتوانید از یک برنامه کاربردی خوب برای اینکار استفاده کنید.
برای همین برنامه Status Saver را دانلود و نصب کنید.
در هنگام اجرای برنامه از شما خواسته میشود که مجوز دسترسی های لازم را به برنامه بدهید ، همین کار را انجام دهید.
شما هم اکنون میتوانید به راحتی استاتوس های واتساپ را مشاهده کنید.
Status Saver میتواند تصاویر و ویدیوها را جداگانه نمایش دهد ، علاوه بر این دارای چندین ویژگی مختلف دیگر است. این برنامه با واتساپ بیزینس هم سازگاری کامل دارد.


3) از استاتوس ها اسکرین شات بگیرید

از استاتوس ها اسکرین شات بگیرید

روش آخر که در گوشی های اندرویدی مورد استفاده قرار میگرد، گرفتن اسکرین شات از تصاویر استاتوس است ، توجه کنید که روش اسکرین شات برای ویدیوها کاربرد ندارد.
شما میتوانید از دکمه های پیشفرض گرفتن اسکرین شات در گوشی اندرویدی خود استفاده کنید که معمولا به کمک دکمه های افزایش/کاهش صدا و قفل انجام میشود ، توجه داشته باشید در این روش منوها و اشکال مختلف بر روی استاتوس تصویر گرفته شده شما ظاهر میشود.
همچنین میتوانید از برنامه های کاربردی اسکرین شات هم استفاده کنید. این برنامه ها به غیر از اسکرین شات میتوانند از صفحه نمایش گوشی شما فیلم هم بگیرند که برای استاتوس های ویدیو مناسب است ، دو مورد از این برنامه ها Apowersoft Screen Recorder و ADV Screen Recorder هستند.

چگونگی دانلود استاتوس (Status) واتساپ در آیفون (ios)

برخلاف اندروید کاربران آیفون هیچ راهی به غیر از گرفتن اسکرین شات و ضبط فیلم ندارند.
در گشوی آیفون X به بعد شما میتوانید دکمه Power را نگه داشته و سپس دکمه افزایش صدا را فشار دهید ، همچنین سایر کاربارن آیفون مجبور هستند که دکمه های بالا را فشار داده و همزمان دکمه Home را هم فشار دهند.
برای ضبط میتوانید مقاله " چگونگی ضبط صفحه نمایش (Screen Recording) آیفون در ios " را مطالعه کنید.

چگونگی دانلود استاتوس (Status) واتساپ در کامپیوتر

چگونگی دانلود استاتوس (Status) واتساپ در کامپیوتر

استاتوس ها در نسخه وب واتساپ هم قابل مشاهده هستند ، برای دانلود استاتوس ها در ویندوز میتوانید از صفحه اسکرین شات بگیریند یا از یک برنامه ضبط صفحه نمایش استفاده کنید.

مقاله " معرفی 8 روش برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10 " را بخوانید.

اگر کاربر مَک هستید میتوانید با فشردن دکمه های Cmd + Shift + 4 قسمتی از صفحه نمایش را برای اسکرین شات انتخاب کنید همچنین برای ضبط صفحه نمایش مَک برنامه QuickTime Player را اجرا کنید و در منو File بر روی New Recording کلیک کنید هم اکنون به استاتوس را باز کرده و دکمه Record را فشار دهید.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza