معرفی برنامه های بررسی سرعت و ظرفیت کارت حافظه (SD و microSD)

کارت SD و microSD برای ذخیره سازی انواع فایل ها و برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار میگیرند. این کارت های حافظه در گوشی ، دوربین ، Respberry Pi و... مورد استفاده قرار میگیرند.
متاسفانه در بازار کارت های SD و microSD جعلی فراوانی یافت میشوند همچنین در سایت های فروشگاهی آنلاین نیز این کارت های حافظه بی کیفیت و نامرغوب را میتوان یافت.
گاهی اوقات این کارت های حافظه از نام و مارک معتبری برخورد دار نیستند و گاها بدون نام تجاری هستند ، از رایجترین کلاهبرداری در کارت های حافظه این است که ظرفیت کارت حافظه را اشتباه بر روی آن درج میکنند به طور مثال بر روی کارت حافظه ظرفیت 256 گیگابایتی نوشته شده ولی در موقع استفاده فقط قادر به استفاده از 4 گیگابایت هستید همچنین در برخی دیگر سرعت کارت حافظه اشتباه به مشتری القا میشود.
خوشبختانه تعدادی برنامه رایگان وجود دارد که میتوانید توسط آنها سرعت و ظرفیت کارت های حافظه را بررسی کنید ، قبل از اینکه کارت حافظه خود را سفارش دهید یا خریداری کنید آن را توسط برنامه های زیر بررسی کنید.


1) H2testw

H2testw

H2testw برنامه ای مناسب و قابل اعتماد برای نمایش ظرفیت واقعی کارت حافظه به همراه سرعت خواندن و نوشتن است. تنها نقطه ضعف H2testw این است که نسبت به سایر برنامه ها قدیمیتر است به این معنی که این برنامه بهینه سازی نشده است که بتواند کارت های حافظه جدید و با ظرفیت بالا را  هم به خوبی بررسی کند. با این حال H2testw با هر کارت حافظه ای با ظرفیت و سرعت مختلف سازگاری دارد ولی ممکن است عملیات بررسی کمی زمانبر باشد.
H2testw در ابتدا توسط یک مهندس نرم افزار آلمانی توسعه داده شد ، به همین دلیل وب سایتی که این نرم افزار را معرفی میکند به زبان آلمانی است ، نگران نباشید دانلود نرم افزار توسط سایت آلمانی دشوار نیست ، پس از دانلود برنامه را اجرا کنید و به سادگی نصب کنید. این برنامه فقط در سیستم عامل ویندوز قابل اجرا است ولی اگر کاربر لینوکس و مَک هستید میتوانید توسط ماشین های مجازی آن را در این سیستم عامل ها اجرا کنید.

H2testw دانلود


2) FakeFlashTest

FakeFlashTest

اگر شما به دنبال برنامه ای سریعتر از H2testw هستید ، FakeFlashTest گزینه  ای بسیار مناسب است. این برنامه بسیار شبیه H2testw است که داده هایی را بر روی کارت حافظه مینویسد تا بتواند سرعت نوشتن و خواندن را مشخص کند در واقع این برنامه یک داده 512 بایتی را در سرتاسر بخش های مختلف کارت حافظه به طور تصادفی مینویسد و آنها را میخواند.
لازم به ذکر است که استفاده از دکمه Quick Size Test باعث میشود که در بسیاری از موارد اطلاعات موجود در کارت حافظه شما پاک شوند ، ولی اگر میخواهید اطلاعات و داده های خود در کارت حافظه را داشته باشید از طرفی دیگر گزینه های مخلفی وجود دارند که باعث نمیشوند اطلاعات شما در کارت حافظه حذف شوند ولی استفاده از سایر گزینه ها سرعت پایینتری را خواهند داشت.

FakeFlashTest دانلود


3) ChipGenius

ChipGenius

در حالی که دو برنامه FakeFlashTest و H2testw داده هایی را برای تست سرعت بر روی کارت حافظه مینویسند ولی برنامه ChipGenius هیچ داده ای را بر روی کارت حافظه نخواهد نوشت. در عوض ChipGenius اطلاعات سازنده و همچنین اطلاعات ذخیره شده در کارت حافظه را پیدا کرده و سپس اطلاعات را با یک پایگاه داده متناظر مقایسه کرده و یافته ها را به شما گزارش میدهد بنابر این اگر شما یک کارت حافظه SanDisk 64GB داشته باشید و پس از بررسی توسط برنامه ChipGenius گزارش ظرفیت 8 گیگابایتی داده شود به این معنی است که کارت حافظه شما جعلی است.
مزیت این روش این است که سرعت بررسی از دو برنامه دیگر بیشتر است زیرا نیازی به نوشتن و خواندن داده ها بر روی کارت حافظه نیست.
متاسفانه فروش کارت های حافظه جعلی با نام برندهای معروف بسیار شایع شده است و به این معنی است که برنامه ChipGenius نمیتواند تمامی کارت های حافظه جعلی را به خوبی شناسایی کند.

ChipGenius دانلود


4) Blackmagic Disk Speed Test

Blackmagic Disk Speed Test

اگر شما کاربر سیستم عامل مَک هستید و میخواهید کارتهای حافظه SD خود را مورد بررسی ظرفیت و سرعت قرار دهید برنامه Blackmagic Disk Speed Test میتواند به شما کمک کند. این برنامه رایگان برای بررسی کارت های حافظه جدید با ظرفیت بالا ایجاد شده است ولی میتوان از آن برای بررسی هر نوع کارت SD استفاده کرد. این برنامه هم داده هایی را در بلوک های حافظه به طور تصادفی مینویسد و سپس سرعت خواند و نوشتن را بررسی میکند.

Blackmagic Disk Speed Test دانلود

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin