معرفی بهترین برنامه های عکس برداری و فیلم برداری در اندروید و ios

همه گوشی های امروزی دارای دوربین عکاسی هستند که با برنامه ای به نام Camera میتوان توسط آن عکس با فیلم برداری کرد ، این برنامه ویژگی ها و قابلیت های مختلفی دارد که به طور پیشفرض در هر گوشی متفاوت است، با این حال برنامه های دوربین که به طور پیشفرض بر روی گوشی هستند ممکن است مجموعه ای کامل از ویژگی ها و قابلیت های مختلف که بتواند رضایت شما را جلب کند نداشته باشد.
به غیر از داشتن دوربین خوب و با کیفیت برنامه عکاسی با تنظیمات پیشرفته میتواند تاثیر مهمی در عکاسی داشته باشد بخاطر همین در این مقاله میخواهیم تا برترین برنامه های دوربین در سیستم عامل اندروید و IOS را معرفی کنیم.


1) Camera+2

برنامه Camera+ 2

+Camera برنامه ای جایگزین برای برنامه دوربین ios بود که هم اکنون Camera+ 2 به طور کامل بازسازی شده و قدرتمندتر در اختیار کاربران ios قرار گرفته است.
شما میتوانید در این برنامه تنظیم همه چیز را به خود برنامه بسپارید تا بهترین حالات عکاسی را به طور خودکار تنظیم کند ، همچنین میتوانید تنظیمات دستی برای فوکوس و ... را خودتان انجام دهید. توسط این برنامه میتوانید عکس های خود را در فرمت RAW ذخیره کنید و اجازه دارید تا حداثر کیفیت را برای عکس هایتان انتخاب کنید.
Camera+ 2 دارای ابزارهایی برای ویرایش هم در خود دارد همچنین میتوانید عکسهایتان را به طور مستقیم در آیکلاد نیز آپلود کنید.

IOS دانلود نسخه


2) Cymera

برنامه Cymera

Cymera برنامه ای برای رقابت با سیار برنامه ها نیست و فقط به کاربران معمولی که میخواهند تا بر روی عکس های خود فیلترهای مختلف ، حالات مختلف عکسبردرای و... را داشته باشند ارائه خدمت میکند.
شما در این برنامه هفت گزینه مختلف برای انتخاب لنز و همچنین برخی از ویژگی ها مانند حذف قرمزی چشم و... را در اختیار دارید.
این برنامه به طور کلی برای افراد مبتدی و یا کسانی که گاها عکاسی میکنند عالی است ، زیرا بدون نیاز به دانستن نکات عکاسی میتوانید بهترین عکس ها را بگیرید.
همچنین در این برنامه ویژگی های خوبی برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مانند ایسنتاگرام وجود دارد.

IOS دانلود نسخه دانلود نسخه اندروید


3) Manual

برنامه Manual

اگر شما یک کاربر آیفون هستید و به دنبال یک رابط کاربری مینیمال (کوچک) با ویژگی های حرفه ای هستید باید به این برنامه نگاهی بیندازید. عکاسان میتوانند تنظیمات دستی مختلفی که در اکثر برنامه ها مانند سرعت شاتر ، فوکوس و نور قابل تنظیم نیستند را تنظیم کنند.
اگر میخواهید تا تصاویر با کیفیت تری را داشته باشید باید عکس هایتان را با فرمت RAW ذخیره کنید.

IOS دانلود نسخه


4) Camera FV-5

برنامه Camera FV-5

Camera FV-5 یکی دیگر از برنامه های قدرتمند دوربین در اندروید با مخاطبان هدف حرفه ای است. این برنامه دارای دو نسخه رایگان و پولی است که نسخه پولی آن به شما اجزا میدهد تا رزولیشن های بالاتری را عکس برداری کنید و عکس ها را با فرمت RAW ذخیره کنید.
به کمک برنامه Camera FV-5 عکاسان کنترل دستی بر روی DSLR دارند و تنظیمات قبلی ISO ، اندازه گیری نور ، تعادل رنگ سفید ، سرعت شاتر و... قابل تنظیم است.
هنگامی که شما میخواهید تا عکس های خوبی در شب بیندازید برنامه Camera FV-5 دارای حالت نور دهی خاصی است که باعث گرفتن عکس های مناسب در شب میشود.
تمامی عکس های گرفته شده در این برنامه میتواند به فرمت JPG ، RAW و PNG بدون افت کیفیت ذخیره شوند.

دانلود نسخه اندروید


5) Halide Camera

Halide Camera

همانطور که از یک برنامه توسعه یافته شده توسط طراحان اپل و توییتر انتظار میرود Halide Camera باید برنامه ای فوق العاده خوب باشد.
Halide Camera بیشتر بر روی حالات و ژست ها تمرکز دارد و همچنین به شما امکان میدهد با یک ضربه زدنمیزان نور در عکس را تغییر دهید.
در این برنامه حالت عکسبرداری خودکار و دستی وجود دارد ، در حالت دستی میتوانید سرعت شاتر ، ISO و تعادل رنگ را به سلیقه خود تغییر دهید.
رابط کاربری این برنامه به صورت آیفون X ساخته شده است و به شما این امکان را میدهد تا عکس های پرتره خوبی را بگیرید.

IOS دانلود نسخه


6) VSCO

برنامه VSCO

VSCO یکی از برنامه هایی است که میتواند در دو سیستم عامل اندروید و IOS نصب شود. این برنامه دارای حالات رابط کاربری مینیمال (کوچک) است که با ویژگی های قدرتمندی همراه است.
شما میتوانید در این برنامه عکس های خود را با فرمت RAW ذخیره کنید همچنین میتوانید تنظیمات دستی بر روی ISO ، تعادل رنگ سفید و نوردهی را انجام دهید.
این برنامه به دو صورت رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار میگیرد که نسخه پولی آن از ابزارها و تنظیمات بیشتری برخوردار است.
عکس های گرفته شده توسط این برنامه را میتوان در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک گذاشت.

IOS دانلود نسخه دانلود نسخه اندروید


7) ProCam 6

برنامه ProCam 6

این برنامه صرفا برای گرفتن عکس نیست بلکه میتوانید توسط آن فیلم برداری با کیفیت و حرفه ای را در کنار عکاسی را تجربه کنید.
این برنامه در گوشی های آیفون قابل نصب است و به شما اجازه عکس برداری و فیل برداری با کیفیت در شب را میدهد همچنین میتوانید تنظیماتی بر روی شاتر آهسته ، حالت پرتره و حتی عکس های سه بعدی داشته باشید. این برنامه دارای ویژگی و قابلیت های ایجاد و ویرایش ویدیو با کیفیت حداکثر 4K و HD با وضوح تصویر 60 فریم بر ثانیه ، تثبیت کننده ویدیو و یک نوار میکروفون بر روی تصویر است.
با داشتن برنامه ProCam 6 از این پس نیازی به ویرایش عکس های خود به طور جداگانه ندارید و میتوانید پس از گرفتن عکس در ابن برنامه آن را مستقیم ویرایش کنید.

IOS دانلود نسخه


8) Camera MX

Camera MX

Camera MX برنامه ای است که به طور کاملا رایگان و بدون پرداخت هزینه ای قابل استفاده است.
این برنامه از یک رابط کابری تمیز و مرتب با تنظیمات نه چندان پیچیده است. شما میتوانید در این برنامه عکس ها و ویدیوهای مختلفی را بگیرید و همچنین عکس های زنده یا لایو را همانند Live Photo در IOS بگیرید.
در این برنامه میتوانید تنظیمات و ویرایش های مختلفی را بر روی ویدیوهای ضبط شده خود انجام دهید همچنین به کمک ابزار ویرایش عکس در همین برنامه میتوانید ویرایش تصاویر خود را بدون احتایج داشتن به برنامه ای دیگر ویرایش کنید.

دانلود نسخه اندروید


9) ProShot

ProShot

ProShot یک برنامه دوربین دیگر است که میتواند در دو نسخه سیستم عامل اندروید و IOS نصب شود.
این برنامه به شما اجرا میدهد تا تنظیمات پیکربندی مختلفی از جمله حالت دستی و اتوامتیک و چند حالت از پیش تعیین شده را برای عکس برداری مشخص کنید.
شما در این برنامه میتوانید فوکوس و نوردهی ، سرعت شاتر ، تنظیمات ISO و تعادل رنگ سفید را تنظیم کنید.
ضبط ویدیو با این برنامه هم جالب است به طوری که میتوانید ویدیوهایی تا کیفیت 4K را بدون هیچ گونه لرزشی را فیلم برداری کنید.
این برنامه فایل هایی را بر اساس فرمت RAW ذخیره میکند.

IOS دانلود نسخه دانلود نسخه اندروید


10) Open Camera

برنامه Open Camera

Open Camera همانطور که از نامش مشخص است یک برنامه دروبین کد باز است که کاملا رایگان است و هیچ تبلیغ را در آن مشاده نخواهید کرد.
این برنامه دارای ویژگی های مختلفی است که میتوانید در آن عکس های زیبا با فرمت RAW بگیرید.
این برنامه صرفا مختص عکس گرفتن نیست و میتوانید در آن ویدیوهای استاندارد و زمانبندی شده تا رزولیشن های بالا مانند full HD را هم بگیرید.

دانلود نسخه اندروید


این مقاله بروزرسانی میشود. چنانچه برنامه ای را میشناسید که باید در این لیست ما قرار بگیرد به ما معرفی کنید.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza