5 روشی که هکرها از طریق آنها اثرانگشت شما را هک میکنند (چگونه از هک شدن اثر انگشت جلوگیری کنیم؟)

یکی از راههای خوب برای جلوگیری از هک شدن و نگهداری از اطلاعات ، استفاده از اسکنرهای اثرانگشتی است ؛ با این حال ، این به معنی امنیت کامل نیست. تکنیکها و مهارتهای هکرها در هک کردن اسکنرهای اثرانگشتی پیشرفت چشمگیری کرده است .
در این مقاله سعی داریم که 5 روش هک از این دست اسکنرها را با شما در میان بگذاریم ...


1) استفاده از مسترپرینتها (شاه کلید!) !

همانطور که برای قفل های فیزیکی شاه کلید هایی برای باز شدن آن بدون کلید اصلی وجود دارد ، برای این اسکنرهای اثر انگشتی نیز این چنین است . این مسترپرینت ها هر چیزی را که اثرانگشت انسان داراست را درون خود دارد و میتواند قفل اثرانکشت را باز کند .
تنها روش جلوگیری از هک شدن در چنین مواقعی استفاده از اسکنر بسیار قوی میباشد ، از این قبیل اسکنرها هر گونه مسترپرینتی را شناسایی و ان را بلاک (مسدود) میکنند .
به احتمال زیاد ، اسکنرهای بسیاری از گوشی های هوشمند ، توسط این مسترپرینتها هک میشوند و توانایی تشخیص مسترپرینت را ندارند .

چگونه از هک شدن توسط مسترپرینتها جلوگیری کنیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از هک شدن ، استفاده از اسکنر بسیار قوی است ؛ به طور کلی اگر از این طریق میخواهید امنیت اطلاعاتتان و ... را فراهم کنید ، باید هزینه زیادی را متحمل شوید اما توجه داشته باشید که انجام این کار ، امنیت شما را تقریبا به 100 میرساند .
مسترپرینتها به راحتی اسکنرهای ضعیف را هک میکنند .


2) برداشتن تصاویر ناخواسته

برداشتن تصاویر ناخواسته

اگر هکر های تصویری از اثرانگشت شما (!) داشته باشند ، میتوانند از طریق آن اسکنر شما را هک کنند! افراد توانایی تغییر رمز را دارند درحالی که اثرانگشت در زندگی قابل تغییر نیست . این روش یکی از باارزشترین و قابل اعتمادترین روش هکرهاست .
برای جلوگیری از این نوع حمله ها لازم است شما روش کار اسکنرهای اثرانگشتی را بدانید ؛ اسکنر هنگامی که انگشت شما را به عنوان رمز اسکن میکنند ، تصویری از آن تهیه و در حافظه خود ذخیره میکند .
هکرها از این قابلیت استفاده کرده و در صورت داشتن یا گرفتن عکس انگشت شما از هر طریق ، اسکنر شما را هک میکند . متاسفانه اسکنرهایی که تصویر گرفته شده از اثرانگشت شما را رمزگذاری نمیکنند ، به هکر ها توانایی دسترسی به آن تصویر را میدهد ؛ بقیه اتفافات نیز مشخص است .

روش جلوگیری

جلوگیری از این روش ، نیاز به توجه شما به میزان امنیت اسکنر دارد ؛ یک اسکنر خوب باید توانایی رمزگذاری تصویر گرفته شده از اثرانگشت شما را دارا باشد .
شما باید اسکنر خود چک کنید و ببینید که اثرانگشت شما را به طور امن ذخیره میکند؟ اگر این چنین نیست ، تصویر موجود در اسکنر را حدف کرده و برای جلوگیری از هک شدن اطلاعاتتان ، از اسکنرهای قویتر استفاده کنید .


3) استفاده از اثرانگشتهای جعلی

هکر در صورتی که توانایی استفاده از روش قبل را نداشته باشند ، اقدام به ساخت اثرانگشت ساختگی میکنند . آنها نیاز به اثر کمی از اثرانگشت شما دارند ؛ آنها این اثر کم را اسکن و اقدام به بازسازی آن میکنند تا بتوانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند .
چند سال پیش ، نگهبان خبر بازسازی شدن اثرانگشت وزیر دفاع آلمان را داد!
چندین راه وجود دارد که هکر ها بعد از ساخت اثرانگشت شما به اسکنرتان نفوذ پیدا کنند ؛ برای مثال آنها از کپی دقیق آن بر روی چوب یا کاغذ های خاص استفاده میکنند و شی فیزیکی ان را میسازند .

روش جلوگیری

متاسفانه در این نوع حمله شما هیچ گونه اقدامی نمیتوانید انجام دهید ؛ اگر هکرها اقدام به چنین کاری کنند و اثر انگشت شما را بر روی کاغذهای خاص یا ... داشته باشند ، از دست شما هیچ کاری برای جلوگیری از این واقعه وجود نخواهد داشت .
کلید شکست دادن این حمله این است که برای اولین بار از گرفتن اثرانگشت جلوگیری شود . ما نمیگوئیم همیشه مثل جنایتکاران دستکش بپوشید ، اما به عموم اجازه  مطلع شدن از جزئیات اثرانگشت شما نشود و به موقعیتی خاصی که در آن هستید توجه ویژهای داشته باشید .
از اینکه اثرانکشت خود را در اختیار نهاد ها یا ... مورد اعتماد بدهید ، اعتماد حاصل کنید . اگر در قرداد ها یا مکانهای غیرقابل اعتماد قرار داشتید ، هر لحظه امکان بازسازی اثرانگشت خود را داشته باشید .


4) بهره برداری از آسیبهای نرم افزاری

برخی سیستم ها هستند که برای ذخیره سازی و امن ساختن اطلاعات افراد از اسکن اثر انگشت استفاده میکنند .
شاید این روش مفید به نظر برسد ، اما امنیت و اعتبار نرم افزار بسیار بسیار مهم است .  اگر سیستم مورد استفاده در برابر حملات هکرها امن نباشد ؛ بدیهی است که تصویر اثر انگشت شما به سرقت میرود و بقیه اتفاقات قابل پیشبینی است .
این نوع حمله ، در سیستم های فرودگاه ها نیز مشابه است . حتی ممکن است هکر ها در مسیر رسیدن به هواپیما به بهانه های مختلف بر روی فلزهای مختلف قبیل کوارتز یا سیستم ها ، از شما درخواست اسکن اثرانگشت کنند . اگر این مسیر بدون رفت امد عموم به نظر میرسد ؛ نیازی به امن سازی های اضافی و ... بر روی سیستم ها نیست .

روش جلوگیری

معمولا  بهترین روش برای جلوگیری استفاده از محصولات و سیستمهای سرشناس است.
برای مثال برند Lenovo بهترین سیستمی است که توانایی مقابله با این حملات را دارد. سیستمی مثل سیستم Lenovo تصویر گرفته شده از اثر انگشت شما را به قویترین شکل ممکن کدگذاری و ذخیره میکنند.


5) استفاده از اثرانگشتهای باقیمانده

 استفاده از اثرانگشتهای باقیمانده

گاهی اوقات ، یک هکر نیازی به تکنیک و مهارت بسیار زیادی برای دریافت اثرانگشت شما ندارد.  
آنها از باقیمانده ی اثرانگشت شما در اشیا استفاده کامل را میبرند و آن را اسکن کرده  و... .
جالبترین و عجیبترین مثال کلیدی است که بعد از باز کردن در ، در در جا مانده است یا اثر انگشت باقیمانده شما روی صفحه گوشی. در این چنین موارد جالب است بدانید که هکر ها نیازی به هیچ گونه اسکنی نیز ندارند. گوشیهای هوشمند ، از طریق پرش های نوری و به طور کلی از طریق نور اثر انگشت شما را اسکن کرده و قفل را باز میکند ؛ با این احتساب هکر با استفاده از شی کلید اقدام به باز کردن سیستم شما میکند.

روش جلوگیری

بسیار ساده است ؛ کافیست که شما اثرهای باقیمانده از اثرانگشت شما را بر روی اشیا مختلف مثل صفحه و اسکنر گوشی و یا حتی کلید در ، پاک کنید .


نتیجه گیری

درحالی که اسکنرهای اثر انگشت یک ابزار مفید هستند ، آنها در از امنیت کامل و غیرقابل نفوذ بودن به دور هستند. اگر از یک اسکنر استفاده میکنید ، مطمئن شوید که به طور ایمن با آن کار میکنید.
توجه داشته باشید که اثرانگشت شما ، کلید تمام اسکنرهایی است که شما از آنها استفاده میکنید ؛ بنابراین مراقب اطلاعات بیومتریک خود باشید.

1
کــارمـا :
96
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hashemian1