ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

بازگرداندن پیج هک شده اینستاگرام و روش های مقابله با هک شدن

مهم نیست که چه رمزعبور پیچیده ای برای حساب کاربری اینستاگرام خود مشخص کرده اید ، بلکه با رمزعبور قوی هم امکان هک شدن اینستاگرام وجود دارد.  در صورتی که حساب کاربری شما هک شود باید اقداماتی را سریعا برای باز پس گیری آن انجام دهید.
در این مقاله توضیح خواهیم داد که چه کارهایی را پس از هک اینستاگرام باید انجام دهید ، همچنین راه کارهای هک نشدن حساب اینستاگرام را هم بیان خواهیم کرد.

از کجا متوجه شویم که پیج اینستاگرام هک شده است؟

زمانی که فردی بخواهد ایمیل یا رمزعبور شما را تغییر دهید اینستاگرام به شما هشدارها و اطلاعیه هایی را خواهد فرستاد ، همچنین اگر فردی دیگر در خارج از کشور به حساب کاربری شما نفوذ کند اطلاعیه هایی از طرف اینستاگرام به شما ارسال خواهد شد.
در صورت شک داشتن به هک شدن حساب اینستاگرامتان باید به فعالیت های قبلی خود در اینستاگرام نگاهی بیندازید به طور مثال استوری ها ، پست ها ، نظرات و پیام های ارسال شده در دایرکت را مورد بررسی قرار دهید و هرگونه تغییر غیرمعقولی که احساس کردید به معنی هک شدن شما است.
شما قادر هستید تا کلیه فعالیت های خود در اینستاگرام را به صورت گزارش های مختلف دریافت کنید برای همین باید از نسخه وب اینستاگرام استفاده کنید ، به حساب کاربری خود در سایت instagram.com لاگین کنید سپس به Profile خود بروید.

ورود به نسخه وب اینستاگرام

بر روی تنظیمات (آیکون چرخ دنده) کلیک کنید ، از گزینه های نمایش داده شده Privacy and Security را انتخاب کنید.

Privacy and Security اینستاگرام

به پایین اسکرول کرده و بر روی View Account Data کلیک کنید.

View Account Data

در این صفحه میتوانید انواع مختلفی از گزارش ها را با کلیک بر روی View All مشاهده کنید ، به طور مثال میتوانید درخواست های ارسال شده ، تغییرات رمزعبور حساب کاربری ، هشتگ های فالو شده ، تغییر ایمیل ، اکانت های بلاک شده ، تغییرات شماره موبایل ، تاریخ و ساعت ورود به حساب کرابری و... را مشاهده کنید.

گزینه های موجود در این صفحه به صورت زیر است :

Account Info

Date joined : تاریخ ایجاد اکانت را مشخص میکند

Account privacy changes : آخرین زمانهایی که تنظیمات این صفحه را تغییر داده اید را لیست میکند.

Password changes : تاریخ و زمانهایی که اقدام به تغییر رمزعبور اینستاگرام خود کرده اید را لیست میکند.

Former email addresses : آدرس های ایمیل قبلی که در اینستاگرام استفاده کرده اید را مشاده میکنید.

Former phone numbers : شماره موبایلهای قبلی که در اینستاگرام استفاده کرده اید را مشاده میکنید.

Date of birth : تاریخ تولد خود را مشاهده خواهید کرد.

Connections

Current follow requests : در این قسمت میتوانید درخواست های دوستی یا فالو به دیگران که از طرف شما صادر شده است را مشاهده کنید.

Accounts following you : در اینجا میتوانید مشاهده کنید که چه کسانی شما را در اینستاگرام فالو میکنند.

Accounts you follow : اکانتهایی که توسط شما فالو شده اند.

Hashtags you follow : در اینجا میتوانید هشتگ هایی که فالو کرده اید را مشاهده کنید.

Accounts you blocked : در اینجا میتوانید مشاهده کنید که چه کسانی را بلاک کرده اید.

Profile Info

Former usernames : نام های کاربری که قبلا استفاده کرده اید را نمایش میدهد.

Former full names : نام هایی که قبلا استفاده کرده اید را نمایش میدهد.

Former bio texts : بیو ای که قبلا داشته اید را لیست میکند.

Former links in bio : لینک هایی که قبلا در بیو استفاده میکرده اید را نمایش میدهد.

Account Activity

Logins : در اینجا میتوانید فعالیت های ورود خود بر اساس تاریخ و زمان در اینستاگرام را مشاهده کنید.

Logouts : در اینجا میتوانید فعالیت های خروج خود از اینستاگرام را مشاهده کنید.

Search history : در اینجا نیز میتوانید جستجوهایی که در اینستاگرام داشته اید را به طور گزارشی ببینید.

Stories Activity

Polls : در این قسمت میتوانید مشاهده کنید که در چه تاریخ هایی از نظرسنجی در استوری های استفاده کرده اید.

Emoji Sliders : در اینجا گزارش های استفاده از ایموجی اسلایدر را مشاهده خواهید کرد.

Questions : در اینجا نیز آرشیوی گزارشی از پرسش و پاسخ هایی که در استوری ها داشته اید را مشاهده خواهید کرد.

Countdowns : در ایجا نیز گزارشی از استیکر روزشمار خواهید داشت.

Ads

Ads Interests : در اینجا میتوانید فعالیت های تبلیغاتی خود را به صورت گزارشی مشاهد کنید ، این قسمت زیاد کاربردی نخواهد بود و فقط برای کسانی که فعالیت اقتصادی در اینستاگرام دارند مفید خواهد بود.


1) رمزعبور اینستاگرام خود را تغییر دهید

اگر تنها رمزعبور حساب کاربری شما تغییر کرده است میتوانید با تنظیم مجدد رمزعبور وارد حساب کاربری خود شوید ، در اندروید یا آیفون به صفحه لاگین بروید و بر روی Forgot Password ضربه بزنید.

رمزعبور اینستاگرام خود را تغییر دهیدرمزعبور اینستاگرام خود را تغییر دهید

با وارد کردن ایمیل یا شماره موبایل دستورالعمال های گفته شده را دنبال کنید ، سپس یک ایمیل برای ریست کردن رمزعبور را دریافت خواهید کرد ، بر روی لینک موجود در ایمیل کلیک کنید و رمزعبور جدید خود را ایجاد کنید.
اطمینان حاصل کنید که رمز عبور جدید وارد شده قوی و پیچیده است و از رمزهای قلبی استفاده نکرده اید.


2) دسترسی برنامه های مشکوک را لغو کنید

گاهی اوقات یک برنامه ویروسی و مخرب دلیل وارد نشدن شما به اینستاگرام است.
پس از وارد شدن به حساب کاربری خود در نسخه وب اینستاگرام ، به قسمت Profile خود بروید و بر روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید و گزینه Authorized Apps را انتخاب کنید.

Authorized Apps

هم اکنون لیستی از برنامه هایی که به حساب کاربری شما دسترسی دارند را مشاهده خواهید کرد ، در اینجا باید برنامه ای که به آن مشکوک هستید را حذف کنید.

دسترسی برنامه های مشکوک در اینستاگرام را لغو کنید


3) بازگرداندن پیج هک شده اینستاگرام

اگر حساب کاربری اینستاگرام شما هک شده باشد و هکر توانسته باشد تمامی مشخصات شما از جمله ایمیل ، شماره موبایل و رمزعبور را تغییر داده باشد کار شما خیلی سخت و پیچیده خواهد شد و باید صبر زیادی داشته باشید در بعضی از مواقع باید چندین هفته صبر کنید.
به این نکته توجه داشته باشید در مواقعی که ایمیلی از اینستاگرام دریافت میکنید باید سریعا آن را خوانده و اقدام کنید ، به طور مثال در هنگامی که تمامی مشخصات شما توسط هکر تغییر میکند اینستاگرام به شما هشدارهایی را از طریق ایمیل برای تغییر پیدا کردن ایمیل ، رمزعبور ، شماره موبایل و... خواهد داد در این موقع شما باید ایمیل را سریعا باز کرده و با کلیک بر روی لینک Revert this change یا reset your password از هک شدن حساب خود جلوگیری کنید.

بازگرداندن پیج هک شده اینستاگرام

پس از این کار تیم امنیت اینستاگرام از شما میخواهد تا با طی کردن فرایندی هویت خود را مشخص کنید به طور مثال شما باید از خودتان عکسی گرفته و به اینستاگرام ارسال کنید همچنین باید از دستگاهی که قبلا استفاده میکردید (گوشی اندروید ، آیفون ، تبلت و...) برای انجام مراحل بازگرداندن پیج استفاده کنید.
پس از این اقدامات باید منتظر بمانید و صبر کنید تا تیم امنیتی اینستاگرام پس از بررسی های مختلف نتیجه را برایتان ایمیل کند.


4) برای هک نشدن در اینستاگرام چه کارهایی را باید انجام دهیم

با مطالعه و انجام روش هایی که در ادامه معرفی میکنیم میتوانید تا حد زیادی از هک شدن خودتان توسط دیگران جلوگیری کنید :

از رمز قوی و پیچیده استفاده کنید

اینستاگرام توصیه میکند که برای رمزعبور حساب کاربری خود از رمزی استفاده کنید که حداقل از 6 رقم عدد ، حرف و نشانه تشکیل شده باشد.
همچنین اطمینان حاصل کنید که رمزعبور شما حداقل 10 کاراکتر است که شامل اعداد ، کاراکترهای خاص ، حروف بزرگ و کوچک می باشد. از همه مهمتر اطیمنان حاصل کنید که رمزعبور شما قابل حدس زدن توسط دیگران نباشد مثلا کد ملی یا شماره موبایل خود را در رمز به کار نبرده باشید.

رمزعبور خود را به طور منظم تغییر دهید

بدون شک اگر رمز عبور خود را در جایی یادداشت کنید یا آن رمزعبور در دست هکری بیفتد هرچه قدر هم که رمزعبور پیچیده باشید فایده ای نخواهد داشت ، پس سعی کنید که به طور منظم رمزعبور خود را تغییر دهید و بهتر است که هر چند ماه چندین بار رمزعبور خود را تغییر دهید.

تایید هویت دوعاملی را فعال کنید

بهترین روش برای اطمینان از هک نشدن در اینستاگرام این است که تایید هویت دوعاملی را برای حساب کاربری خود فعال کنید ، در واقع تایید هویت دو عاملی باعث میشود که شما به غیر از ایمیل و رمزعبور از روش های دیگر مانند شماره موبایل و...  برای ورود استفاده کنید که فعال کردن تایید هویت دو عاملی باعث بالا رفتن امنیت اینستاگرام شما میشود.
هربار که به حساب کاربری خود در اینستاگرام قصد لاگین کردن دارید یک کد امنیتی از طریق پیامک به گوشی شما ارسال خواهد شد که باید آن کد را در برنامه اینستاگرام وارد کنید.
برای فعال کردن تایید هویت دو عاملی در اینستاگرام به Settings > Privacy and Security > Two-Factor Authentication بروید و بر روی Get Started ضربه بزنید.
در صفحات بعدی با استفاده از یک پیامک باید هویت خود رامشخص کنید (روش پیام متنی آسانترین روش است اما امنترین روش نخواهد بود) چون اگر کسی به گوشی موبایل شما دسترسی داشته باشد میتواند با استفاده از شماره موبایلتان وارد حساب کاربری اینستاگرامتان شود ، شما میتوانید از یک برنامه تایید هویت دوعاملی مانند Google Authenticator یا Authy با کدهای یکبار مصرف استفاده کنید.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza