حل خطا Err_Connection_Reset در مرورگر کروم

در حالی که کروم از محبوبترین مرورگرهای دنیا است اما نمیتوان گفت که این مرورگر بی عیب و نقص است. یکی از رایجترین خطاهایی که در هنگام کار با کروم رخ میدهد خطای Err_Connection_Reset است (این خطا در زیر This site can't be reached نوشته شده است) که در این مقاله میخواهیم در مورد دلیل بروز این خطا و همچنین چگونگی رفع آن صحبت کنیم.

خطا err_connection_reset در کروم چیست؟

err_connection_reset خطایی است که در هنگام عدم اتصال به یک اینترنت یا پایدار نبودن اینترنت رخ خواهد دادو

حل خطا err_connection_reset در کروم

گام اول متشکل از بررسی اتصال اینترنت است به صورتی که آیا مودم روشن است یا خیر؟ به چه دلیل اینترنت شما غیرفعال شده است و...
همچنین بررسی کنید که آیا میتوانید به سایتی دیگر وارد شوید یا فقط همین سایت این خطا را دارد ، ممکن است این خطا فقط برای یک سایت رخ دهد.
اگر از وای فای استفاده میکنید به خاطر داشته باشید مواردی مانند اختلالات فرکانسی در وای فای میتواند باعث بروز این خطا شود.
اگر شما از VPN استفاده میکنید ممکن است دلیل عدم پایدار بودن اتصال شما بخاطر VPN باشد ، پس سعی کنید سرور را از یک کشور دیگر انتخاب کنید.


حذف پروکسی

برای خلاص شدن از پروکسی تنظیم شده بر روی رایانه خود مراحل زیر را انجام دهید :
Run را با استفاده از دکمه های Win+R باز کنید و دستور inetcpl.cpl را تایپ کرده و اینتر را بفشارید.
هم اکنون باید وارد Internet Properties شده باشید ، بر روی تب Connections کلیک کرده و Lan Settings را انتخاب کنید.

Lan Settings

اطمینان حاصل کنید که گزینه Use a proxy server for your LAN تیک نخورده باشد ، همچنین تیک گزیه Automatically detect settings را بزنید و بر روی OK کلیک کنید.

حذف پروکسی


بررسی تنظیمات آنتی ویروس

آنتی ویروس ها در مواقعی که یک سایت را مخرب تشخیص دهند آن را مسدود خواهند کرد ، بنابر این باید در تنظیمات آنتی ویروس ، کروم را مستثنی قرار دهید.
اگر آنتی ویروسی ندارید و از Windows Defender استفاده میکنید شما باید در ویندوز به مسیر Settings -> Update & Security -> Windows Security -> Firewall & network protection بروید و اولین گزینه یعنی Allow an app through firewall را انتخاب کنید.

بررسی تنظیمات آنتی ویروس

در پنجره بعدی بررسی کنید که کروم در لیست وجود داشته باشد.

غیر فعال کردن AppEx Networks Accelerator

AppEx Networks Accelerator فرایندی است که میتواند باعث کند شدن سرعت اینترنت و بورز این خطا شود ،برای غیر فعال کردن آن در ویندوز به Settings -> Network & Internet -> Ethernet -> Change adapter options بروید.

از ابزار Cleanup کروم استفاده کنید

شما میتوانید از ابزار پاکسازی کروم برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنید ، سریعترین راه برای دسترسی به ابزار این است که در نوار مرورگر کروم خود آدرس chrome://settings/cleanup را تایپ کرده و اینتر را بفشارید.
برای برطرف کردن مشکلات کروم کافی است دکمه آبی Find را انتخاب کنید.

از ابزار Cleanup کروم استفاده کنید


 TCP/IP را ریست کنید

یکی دیگر از راه حل ها است است که TCP/IP دستگاه خود را برای اتصال به اینترنت مجدد تنظیم کنید.
برای انجام اینکار باید از خط فرمان استفاده کنید ، برای همین در جستجوی منو استارت cmd را تایپ کرده سپس از نتایج بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.
در خط فرمان دستورات زیر را جدا جدا اجرا کنید :

netsh winsock reset

netsh int ip reset

ipconfig /release

ipconfig /renew

ipconfig /flushdns


نتیجه گیری

این خطا برای بسیاری از کاربران کروم رخ میدهد اما هم اکنون با مطالعه این مقاله میتوانید به راحتی این خطا را رفع کنید.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin