رفع خطا This device is currently in use در هنگام خروج فلش مموری

یکی از کارهای مهمی که کاربران در هنگام استفاده از فلش مموری باید انجام دهند خروج مطمئن آن از لپ تاپ یا رایانه است به طوری که باید از نوار استارت بر روی آیکون فِلَش مموری کلیک راست کرده و گزینه Eject TransMemory را انتخاب کنید ، دلیل این کار هم این است که با خارج کردن ناگهانی فلش از رایانه باعث سوختن یا پریدن فایل هایتان خواهد شد.

خروج امن فلش از کامپیوتر

از نسخه 1809 ویندوز 10 دیگر نیازی به خروج دستی فلش مموری نیست زیرا به طور خودکار عمل Eject انجام خواهد شد ، اما این مقاله برای کاربرانی است که از نسخه های قبل از 1809 ویندوز 10 استفاده میکنند و باید به صورت دستی عملیات خروج فلش مموری از رایانه را انجام دهند.
بسیاری از کاربران زمانی که قصد خارج کردن فلش مموری را دارند با خطای This device is currently in use مواجه میشوند که به معنی این است که یک برنامه یا فایلی از فلش مموری شما درگیر است و نمیتوانید فلش مموری را خارج کنید.

This device is currently in use

این در حالی است که هیچ برنامه یا فایلی از فلش مموری واقعا در حال فعالیت نیست. در این مقاله راه کاری را بیان خواهیم کرد که شما با انجام آن میتوانید این خطا و مشکلات را حل کنید.

بررسی های اولیه

در اولین قدم باید اطمینان حاصل کنید که آیا این خطا برای تمامی درایورها و فلش های دیگر رخ میدهد یا خیر؟
علاوه بر این اطمینان حاصل کنید که هارد اکسترنال یا فلش شما با برنامه یا ویندوز در حال تبادل اطلاعات است یا خیر؟ به طور مثال اگر شما فایلی را از فلش در برنامه ای باز کرده باشید باید آنرا ببندید.

حل خطا This drive is currently in use

هارد اکسترنال یا فلش مموری خود را به رایانه وصل کنید. در جستجوی منو استارت عبارت Computer Management را تایپ کرده و از نتایج بر روی آن کلیک کنید.

Computer Management

از سمت چپ بر روی Disk Management کلیک کنید.

Disk Management

با توجه به نام درایور و همچنین فضای درایور فلش یا هارد اکسترنال بر روی آن را شناسایی کرده و بر روی آن راست کلیک کنید سپس به Properties بروید.
به تب Policies بروید با فرض اینکه شما از نسخه 1089 ویندوز 10 استفاده میکنید باید گزینه Quick Removal policy should be selected by default فعال باشد.
آنرا به Better Performance تغیر دهید و بر روی OK کلیک کنید و سیستم خود را ریستارت کنید.

حل خطا This drive is currently in use

پس از ریستارت کردن مراحل گفته شده را تکرار کنید اما اینبار گزینه Quick Removal را انتخاب کنید و مجدد رایانه را ریستارت کنید.

Quick Removal

از این پس باید بتوانید بدون نمایش خطا فلش را از رایانه خارج کنید.

 بدون نمایش خطا فلش را از رایانه خارج کنید

ممکن است با خود بگویید که چه دلیل منطقی برای تغییر گزینه ها وجود داشت اما به این توجه داشته باشید که حل بسیاری از مشکلات در ویندوز نیازی به دلیل منطقی ندارد.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin