چگونگی استخراج و ذخیره آیکون برنامه و فایل های dll، ocx، exe

دلایل زیادی میتوان برای بدست آوردن آیکون یک فایل اجرایی مانند DLL ، exe و OCX داشته باشید ، به عنوان مثال برنامه نویسان باید برخی از آیکون های فایل اجرایی exe را بتوانند بدست بیاورند همچنین طراحان گرافیکی میتوانند از این آیکون های برنامه ها برای کارهای طراحی خود استفاده کنند.
در حالت عادی به هیچ روشی نمیتوانید آیکون یک برنامه را بدست بیاورید ، البته روش هایی آماتور مانند عکس گرفتن از آیکون وجود دارد که بسیار مبتدی و البته نتیجه ای بی کیفیت در بر خواهند داشت.
بنابر این باید از یک برنامه مخصوص این کار استفاده کرد ، برنامه Icons from File برای هیمن کار ایجاد شده است که میتواند گزنیه های مختلفی را برای استخراج آیکون در اختیار شما قرار دهد.

دانلود و نصب برنامه

1. برای دانلود این برنامه کافی است اینجا کلیک کنید تا وارد سایت VLSoftware.net شوید سپس بر روی Setup کلیک کنید.

دانلود Icons from File

2. فایل را دانلود کنید ، فایل exe را از فشرده خارج کنید و آن را اجرا کنید.

دانلود Icons from File

3. مراحل نصب را تا پایان ادامه دهید و پس از آن برنامه را اجرا کنید.

نصب Icons from File


آموزش برنامه Icons from File

در صفحه اصلی برنامه بر روی Select file کلیک کنید.

آموزش برنامه Icons from File

هم اکنون فایل Exe ، dll یا OCX را برای استخراج آیکون ها انتخاب کنید ، به طور مثال ما میخواهیم آیکون برنامه WaterFox را استخراج کنیم.همانطور که میبینید مجموعه ای از آیکون های موجود در برنامه WaterFox برای ما لیست شدند.

استخراج آیکون از برنامه

برای خروجی گرفتن از آیکون ها بر روی Save کلیک کنید ، سه گزینه را مشاهده خواهید کرد :

ذخیره آیکون با فرمت های مختلف

  • Save Selected : چنانچه بخواهید از لیست آیکون ها تنها یک آیکون را خروجی بگیرید باید بر روی این گزینه کلیک کنید اما توجه کنید که در لیست آیکون ها باید آیکون مورد نظر را در حالت انتخاب داشته باشید.
  • Save As All On Image : با انتخاب این گزینه کلیه آیکون ها به ترتیب در کنار هم در یک عکس قرار خواهند گرفت.
  • Save All : چنانچه بخواهید از همه آیکون های موجود به فرمت دلخواهی خروجی بگیرد باید از این گزینه استفاده کنید ، شما توسط این گزینه میتوانید انواع فرمت های خروجی را از جمله ICON, BMP, JPEG, GIF, PNG, HTML, PDF و... بگیرید.

با کلیک بر روی دکمه Find files with icons inside میتوانید به صورت ساختار درختی در پوشه ها و فایل ها حرکت کنید و با یک کلیک بر روی فایل بتوانید سریعا آیکون آن را مشاهده و از آن خروجی بگیرید.

آموزش برنامه Icons from File

0
کــارمـا :
4277
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza