چرا برخی از سایت ها با WWW2 یا WWW3 شروع میشوند؟

خیلی از مواقع ممکن است برای شما پیش آمده باشد که آدرسی را در اینترنت بیابید که با www3  ، www2 و الی آخر شروع شده باشد و این سوال برایتان پیش آمده باشد که مگر نباید www در ابتدای هر آدرس باشد پس www3 ، www2 چه کاربردی دارند و چر از آنها استفاده میشود.
باید گفت دلایل متعددی برای استفاده از این www ها همراه با عدد است مانند بالانس کردن استفاده از چندین سرور در صورت درخواست های زیاد ، خواندن و به یاد ماندن راحتتر آدرس و...


WWW در آدرس ها به چه معنی است؟

WWW در آدرس ها به چه معنی است؟

www اشاره دارد به همان وب یا عمده خدماتی که از طریق اینترنت ارائه میشوند ، به طور مثال شما با وارد کردن آدرس www.example.com متوجه میشویم که قصد ارجاع به یک صفحه وب را داریم و با وارد کردن ftp.example.com متوجه میشویم که قصد اتصال به یک سرور FTP و با mail.example.com قصد اتصال به یک سرور ایمیل را داریم.
از آنجایی که اینترنت و صفحات وب محبوبیت بیشتری دارند نیازی به وارد کردن www به طور اجباری برای هر آدرس نیست و بدون وارد کردن آن هم میتوان به صفحه وب مراجعه کرد اگر چه هنوز به عنوان یک کنوانسیون باید از www استفاده کرد اما ورود آن در مرورگرها اجباری نیست.

چرا برخی از سایت ها از [عدد]WWW استفاده میکنند؟

چرا برخی از سایت ها از [عدد]WWW استفاده میکنند؟

حتی اگر وارد کردن www اجباری نباشد اما برخی از سایت ها به ویژه سایت های بزرگ از فرمت [عدد]WWW در آدرس های خود استفاده میکنند.
در واقع باید بدانید که لزوما [عدد]www نباید از یک سرور دیگر باشد و میتواند همان آدرس www باشد ، اما برخی از سایت ها سرورهای دیگری در اختیار دارند که به طور مثال با وارد کردن www2 به یک سرور دیگر منتقل میشوند که دقیقا داده های www در آن است ، دلیل این کار هم این است که در صورت فشار زیاد و ترافیک بالا در سایت برای قطع نشدن (Down) سرور اول کاربران را به سرور دوم که با www2 شروع میشود انتقال دهد.
جالب است بدانید در اینگونه سایت ها زمانی که آدرس www را تایپ میکنید بررسی میشود که وضعیت سرورها چگونه است و درصورت ترافیک زیاد بر روی یک سرور شما به سرور دوم یا سوم و الی آخر متصل خواهید شد.

چرا برخی از سایت ها از [عدد]WWW استفاده میکنند؟

همچنین این انتقال میتواند به این معنا باشد که سرور اصلی دچار مشکل شده است و کاربران باید از یک سرور دیگر که دقیقا یک کپی از سرور اصلی است استفاده کنند یا حتی اینکه سرور در حال پشتیبان گیری است ، در مواردی اگر به طور دستی آدرس www3 یا www2 را وارد کنید ممکن است به همان www اصلی باز گردید.

پس نگران نباشیم؟

از آنجایی که نمیتوان به طور دقیق بررسی کرد که به چه دلیل یک سایت از www2 یا www3 استفاده میکند ولی با تشخص دادن یکسان بودن آدرس سایت جای نگرانی نخواهد بود چون این عدد چیزی نیست که هر کسی بتواند آنرا تغییر دهد.
همچنین در برخی از سایت ها مانند بانکداری الکترونیک با وارد شدن به یک آدرس www2 یا www3 ممکن است به یک زیر دامنه ارجاع داده شوید که اینکار برای امنیت بیشتر انجام میگیرد.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin