چگونگی تغییر آیکون برنامه ها در اندروید

یکی از جالبترین کارهایی که در گوشی های اندرویدی میتوان انجام داد تغییر آیکون برنامه ها است. همچنین شما میتوانید انواع قسمت های مختلف سیستم عامل اندروید را سفارشی کنید و یک ظاهر و رابط کاربری جدید را تجربه کنید.
لایه های جدید ، پس زمینه های سرگرم کننده و انواع آیکون های مختلف میتوانند حس جدیدی را به کاربران القا کنند ، بنابر این اگر احساس کردید که از رابط کاربری یکنواخت گوشی خود خسته شده اید زمان آن رسیده است که توسط یکی از روش های گفته شده در ادامه مقاله آیکون های برنامه ها را تغییر دهید.

راه های تغییر آیکون برنامه ها در اندروید

دو راه برای تغییر آیکون های اندروید وجود دارد ، اولین روش استفاده از لانچرها است و دومین روش استفاده از بسته های آیکون به طور مستقل است.
هر دو این روش ها نیاز به روت بودن گوشی ندارند.

روش اول) استفاده از لانچر

استفاده از لانچر

تعداد زیادی از برنامه های لانچر برای تغییر ظاهر سیستم عامل اندروید وجود دارد که میتوانید آنها را دانلود و استفاده کنید (برای مشاهده برخی از لانچرها در گوگل پلی اینجا کلیک کنید). در ابتدا باید مطمئن شوید که لانچر انتخابی به درستی بر روی مدل گوشی شما کار میکند.
پس از نصب لانچر به طور خودکار از شما خواسته میشود که مراحل نصب لانچر را دنبال کنید.
برخی از لانچر ها مانند Noava به شما اجازه میدهند یک تصویر از گالری را به عنوان ایکون برنامه مورد نظر خود انتخاب کنید. با وجود قابلیت های فراوان لانچر شما میتوانید هر سری تصاویر مختلفی را بر روی برنامه ها قرار دهید.
همچنین لانچر ها شامل تصاویر پس زمینه ، تم ها ، آیکون های آماده برنامه و.. هستند که میتوانید آنها را سفارشی کرده و به طور کلی ظاهر سیستم عامل خود را تغییر دهید.
برخی از این لانچر ها ممکن است دارای تبلیغات باشند و باید این نکته توجه کنید که اعمال برخی از لانچرها باعث کند شدن تقریبی گوشی شما خواهد شد.

روش دوم) استفاده از برنامه

راه های تغییر آیکون برنامه ها در اندروید

برخی از کاربران رابطه زیاد خوبی با لانچرها ندارند و بیشتر به همان ظاهر گوشی خود علاقه دارند.
در صورتی که شما هم جزء این کاربران هستید نگران نباید، برای تغیر آیکون ها میتوانید از برنامه های کاربردی موجود در این زمینه استفاده کنید.
برنامه های مختلف معروفی مانند Awesome Icons و Icon Changer وجود دارند که میتوانند به شما در جهت تغییر آیکون های برنامه ها کمک کنند.
بسته به برنامه نصب شده مراحل تغیر آیکون ها در آنها متفاوت است اما اکثر برنامه ها به شما برای تغییر آیکون کمک خواهند کرد. پس از دانلود و نصب باید وارد برنامه شوید و سپس برنامه ای که میخواهید آیکون آنرا تغییر دهید را انتخاب کنید (برخی از برنامه ها به غیر از آیکون ممکن است به شما اجازه تغییر نام برنامه را هم بدهند).
این کار میتواند بسیار جذاب و سرگرم کننده باشد ، همچنین با این کار میتوانید برنامه ای را در گوشی مخفی کنید به طور مثال اگر شما از یک برنامه همراه بانک بر روی گوشی خود استفاده میکنید میتوانید توسط این برنامه ها آیکون و حتی نام برنامه را تغییر دهید تا در صورتی که گوشی شما دست فردی افتاد متوجه نصب بودن برنامه همراه بانک بر روی گوشی شما نشود.

نتیجه گیری

به کمک دو روش گفته شده از این پس میتوانید آیکون های برنامه را به صورت دلخواه سفارش سازی کنید ،  این کار باعث زیباتر شدن و رفع خستگی و یکنواخت بودن ظاهر گوشی میشود.
این دو روش نیازی به روت بودن گوشی ندارد و حتی بدون دانش فنی و انجام مراحل سخت میتوانید آیکون ها را تغییر دهید.

0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin