9 برنامه قابل حمل (Portable) که باید روی فلش مموری داشته باشین

4 سال پیش

اکثر ما همگی چندتا فلش مموری داریم که هر کدوم مخصوص به کاری هستند ، مثلا داخل یکیش موزیک قرار دادیم و در دیگری عکس ، ویدیو و...
اما ایده جالب میتونه این باشه یک فلش مموری خودمون را مخصوص برنامه های کاربردی قابل حمل قرار بدیم تا هر زمان یکه احتیاج به برنامه ای داشتیم به سراغ فلش مموری بریم و برنامه مورد نظر خودمون را اجرا کنیم
در اولین پست خودم قصد دارم تا 9 تا از بهترین برنامه های پرکاربرد قابل حمل یا همون Portable را معرفی کنم. پس در ادامه همراه من باشید...


1. Search Everything

بهترین برنامه قابل حمل برای جستجو در ویندوز
Search Everything میتونه مواقعی پرکاربرد باشه که شما بخواهین توی ویندوز خودتون یا دیگران دنبال فایلی بگردین. این برنامه به خوبی میتونه  فایل های مختلف و مخفی را در هرجایی از ویندوز پیدا کنه ، البته رابط کاربری ساده و خوبی هم داره
نسخه قابل حمل بودن این برنامه به این معنی هست که شما میتونید این برنامه را با دابل کلیک به راحتی اجرا کنید و مراحل طولانی نصب را طی نکنید.


2. ++Notepad

اگر زیاد با تغییرات و پیکربندی فایل های متنی مختلف سر و کار دارید برنامه ++Nptepad گزینه خوبی است ، این برنامه را بیشتر برنامه نویسان باهاش کار میکنند چون به خوبی کدها را با رنگ ها و قالب بندی های هر زبان نمایش میده.
رابط کاربری ساده داره و شما میتونید به راحتی هر قطعه خط و کد را درک کنید.


3. Google Chrome

همانطور که میدونید برای اینک به سایتی وارد بشیم باید از یک برنامه به نام مرورگر استفاده کنیم. مروگرهای زیادی وجود دراند که دو مورد از آنها که پرطرفدار هستند گوگل کروم و فایرفاکس هستند.
در اینجا نسخه قابل حمل برنامه گوگل کروم را معرفی میکنم که میتونه وجودش درون فلشتون ضروری و پرکاربرد باشه.


4. Zip-7

یکی از برنامه های مورد نیاز درون فلش باید برنامه فشرده ساز باشه چون قطعا در هنگام کار با ویندوز جایی احتیاج به فشرده سازی یا اکسترکت پیدا میکنیم ، یکی از برنامه های خوب و پرطرفدار در زمینه فشرده سازی برنامه 7-ZIP است که میتونید نسخه قابل حمل این برنامه را دانلود کنید.


5. GIMP

GIMP یک ابزار ویاریشگر تصویر رایگان است که به طور کد باز در اختیار کاربران قرار گرفته است. این برنامه را میتونیم جایگزین مناسب و قابل حمل از برنامه فتوشاپ بدونیم که به مراتب سبکتر و کم حجم تر است.
فرض کنید شما بخواهید داخل یک ویندوزی که فتوشاپ نصب نیست شروع به ویرایش تصاویر کنید اولا باید زمان زیادی را برای نصب فتوشاپ بزارین دوما فایل نصبی فتوشاپ را از کجا پیدا کنید.
پس در نتیجه میتونیم از این برنامه خوب درون فلش مموری خودمون استفاده کنیم.


6. VLC Media Player

VLC یکی از بهترین و سبک ترین پخش کننده های فیلم  و موزیک در دنیا است که طرفداران زیادی هم داره. قطعا وجود یک برنامه پخش کننده در فلش مموری ما میتونه ضروری باشه.
این برنامه انواع فرمت های مختلف مانند MKV و MP4و... را به راحتی اجرا میکنه و انواع کدک های ویدویی را پشتیبانی میکنه.


7. LastPass

LastPass یک برنامه مدیریت رمز عالی هست که میتونید درون آن رمزهای خودتون را ذخیره و مدیریت کنید. این برنامه به طور تخصصی رمزهای شما را نگهداری میکنه و خیالتون بابت رمزهاتون نباید نگران باشه.
این برنامه به خوبی با مرورگرهای کروم و فایرفاکس سازگاری داره.


8. CCleaner

یک برنامه پاکسازی هارد و ویندوز قطعا یکی دیگه از برنامه هایی است که باید درون فلش مموری خودمون قرار بدیم. پس ما برنامه CCleaner را معرفی میکنیم تا همیشه بتونید سریع و راحت اون را در هر ویندوزی اجرا کنید.


9. LibreOffice

LibreOffice

LibreOffice یک برنامه جایگزین برای مایکروسافت آفیس است. این برنامه را میتوان نسخه قابل حمل آفیس بدونیم که میشه اون را درون هر رایانه اجرا کنید.
این برنامه از فایل های برنامه های ورد ، پاورپوینت و اکسل پشتیبانی میکنه و به راحتی با اونها سازگاری داره.

لیست این برنامه ها ممکنه بروزرسانی بشه اگه شما برنامه ای میدونید که میتونه توی فلش قرار بگیره را بهم بگین.
بسیار ممنونم از سایت خوب امیگو برای اینکه اولین پست خودم را منتشر کردم   .

1
کــارمـا :
30
دانشجوی نرم افزار هستم و هرچه دل تنگم میخواهد مینویسم...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
mahdi