4 روش سریع برای کپی فایل ها با تعداد زیاد

4 سال پیش

ممکن است برای شما پیش آمده باشد تا بخواهید فایل ها و پوشه های زیاد (با حجم های مختلف) را کپی و در مکانی دیگر پیست کنید ، در صورتی که اینکار را در ویندوز به طور عادی انجام دهید متوجه میشوید که به دلیل تعداد زیاد فایل ها و پوشه ها عمل کپی بسیار طولانی و زمانگیر خواهد شد.
در بعضی از مواقع شروع کپی بسیار سریع خواهد بود اما پس از گذشت مدتی خواهیم دید که سرعت کپی کاهش خواهد یافت ، در واقع باید گفت که طولانی شدن زمان کپی به حجم فایل ها بستگی ندارد به طروی که اگر شما بیش از هزار فایل چند کیلوبایتی داشته باشید باید زمان زیادی را برای کپی صبر کنید در صورتی که یک فایل حجم سریعتر پیش خواهد رفت.
این مشکل در ویندوز مشاهده میشود که میتوانید برای حل آن از روش های مختلفی استفاده کنید.


1. Robocopy

robocopy یک ابزار برای کپی فایل های تکراری و پیچیده به تعداد زیاد است که در ویندوز وجود دارد.
کار با این ابزار ساده است و نتایج بسیاری سریعتری در کپی فایل ها به شما ارائه میکند مخصوصا اینکه بخواهید کپی را در فضای شبکه انجام دهید.
برای استفاده از Robocopy بر روی نوار جستجو منو استارت کلیک کنید و Command Prompt را تایپ کنید سپس از نتایج بر روی آن کلیک کنید. همچنین میتوانید بر روی دکمه استارت راست کلیک کنید و گزینه Windows PowerShell را انتخاب کنید.
پس از آن دستور زیر را تایپ و اینتر را بزنید.

robocopy /?

در اینجا پارامترهای مختلف برای کپی را مشاهده خواهید کرد که بر اساس آنها میتوانید عملیات کپی و پیست را انجام دهید.


2. ارتقا سخت افزاری

هارد میتواند نقش مهمی در سرعت پردازش و انتقال فایل ها داشته باشد ، هاردهای SSD بسیار سریعتر از هاردهای HDD قدیمی هستند ، بنابر این شما میتوانید از یک هارد SSD با سرعت بالاتر استفاده کنید.
اگر میخواهید فایل های خود را به یک هارد اکسترنال یا فلش مموری کپی کنید باید از پورت USB 3 آنها که به رنگ آبی است استفاده کنید.


3. برنامه Copying

در حالی که روش های گفته شده در بالا روش های سریعی بودند اینبار قصد داریم تا یک برنامه را برای اینکار معرفی کنیم.
برنامه های زیادی وجود دارند ولی یکی از محبوبترین آنها TeraCopy است که الگوریتم های بافر را به صورت پویا تنظیم میکند تا زمان جستجو کاهش پیدا کند و در نتیجه عملیات کپی بسیار سریعتر انجام گیرد.
علاوه بر اینها ، این برنامه به طور ناهمگن فایل ها را کپی میکند تا عملیات کپی سریعتر انجام شود بطوری که در حالت عادی فایل ها به ترتیب و پشت سرهم کپی و پیست میشوند ولی در حالت ناهمگن چندتا باهم همزمان کپی و پیست میشوند.


4. فشرده سازی

اگر شما میخواهید فایل هایی کم حجم ولی با تعداد بالا را کپی کنید بهترین راه این است که همه آنها را فشرده سازی کنید . هم اکنون یک فایل فشرده با حجم بزرگتر دارید که میتوانید آن را کپی کنید.

برنامه های زیادی بریا فشرده سازی وجود دارند که دو مورد از بهترین آنها Winrar و Zip-7 است.

0
کــارمـا :
30
دانشجوی نرم افزار هستم و هرچه دل تنگم میخواهد مینویسم...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
mahdi