ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

چگونگی پیدا کردن آدرس آی پی پرینتر در شبکه

4 سال پیش

اگر یک یا چند پرینتر مختلف در شبکه خود داشته باشید ممکن است که نیاز به دانستن آدرس آی پی پرینترهای موجود در شبکه داشته باشید. شما با دانستن آی پی شبکه به صورت استاتیک میتوانید آن پرینتر را با سایر دستگاه های موجود در شبکه به اشتراک بگذارید.
فرض کنید که یک چاپگر در محیط کاری خود دارید که به شبکه موجود در دفتر متصل است برای استفاده از چاپگر باید آدرس آی پی آن را بدانید ، در ادامه چگونگی پیدا کردن آدرس آی پی چاپگر در شبکه را بررسی خواهیم کرد.

یافتن پرینتر به کمک Printer Properties

شما باید بتوانید به راحتی در ویندوز 10 آدرس آی پی (یا آدرس WSD) را پیدا کنید برای همین بر روی دکمه Win از صفحه کلید ضربه زده یا منو استارت را باز کنید سپس در نوار جستجوی آن عبارت Printers را تایپ کرده و از نتایج بر روی Printers & scanners کلیک کنید.

بر روی چاپگر موجود در لیست که قصد پیدا کردن آدرس آی پی آن را دارید کلیک کنید ، سپس بر روی تب Manage -> Printer properties -> Ports کلیک کنید.
برای پیدا کردن آدرس آی پی پرینتر به پایین اسکرول کرده و سپس از ستون Port سطری که فعال است را پیدا کنید.

همچنین ممکن است در ویندوز شما پورت TCP/IP را مشاهده کنید. پورت WSD برای برقراری اتصال با دستگاه های بی سیم به صورت خودکار بر روی یک شبکه است که میتوان این پورت را در دستگاه های مختلف که از USB استفاده میکنید مشاهده کرد.
برای اضافه کردن دستی پرینتر با سایر دستگاه های موجود در شبکه از صفحه Printers & Scanners بر روی دکمه Add a printers کلیک کنید.
سپس مطابق شکل TCP/IP یا WEb Services Device را انتخاب و آدرس آی پی را وارد کنید.


از دکمه های فیزیکی موجود بر روی پرینتر برای پیدا کردن آی پی استفاده کنید

در پرینترهای جدید که دارای صفحه نمیاش است شما میتوانید مشخصات مختلفی مانند میزان پودر و حتی آدرس آی پی را مشاهده کنید ، این دکمه بر روی پرینتر به احتمال زیاد i است همچنین میتوانید بدنیال گزینه Print Diagnostics Page بگردید.
اگر پرینتر دارای یک صفحه نمایش است میتوانید به سادگی گزینه Network Address ، TCP/IP یا Wi-Fi status را پیدا کرده و آی پی را مشاهده کنید.

پیدا کردن آدرس آی پی از طریق مودم

شما میتوانید از طریق مودم یا روتر اطلاعات آدرس آی پی را پیاد کنید. به مودم خود وارد شوید (معمولا با آدرس 192.168.1.1 یا 192.168.0.1 میتوان وارد شد) نام کاربری و رمزعبور را وارد کرده و به لیست شبکه های متصل رفته و پرینتر خود را پیدا کنید.

همچنین گزینه های مشابه مانند Attached Devices یا Network Devices میتواند لیست دستگاه های متصل را به شما نمایش دهد.
در ستون Device نام پرینتر را پیدا کنید و از ستون IP Address آدرس آی پی را مشاهده کنید.

در نهیات اگر شما آدرس آی پی را توسط هیچکدام از روش های گفته شده مشاهده نکردید به احتمال زیاد دستگاه پرینتر شما به رایانه متصل نیست.

0
کــارمـا :
42
و خدایی که در همین نزدیکیست...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
seyed68