حل خطا Screen Overlay Detected در اندروید

4 سال پیش

اگر مدت زمان طولانی است که از یک گوشی اندرویدی استفاده میکنید احتمالا با پیغام Screen Overlay Detected روبرو شده اید ، اولین موردی که باید بدانید این است که این یک خطا نیست و بیشتر جنبه اطلاع رسانی به شما را دارد.
در واقع به شما اطلاع میدهد که چیزی روی صفحه نمایش شما فعال است مانند صفحه کلید مجازی ، حالت شب ، ویجت های شناور و... که میتوانند توسط برنامه های دانلودی نصب شده باشند.

چرا Screen Overlay Detected ظاهر میشود؟

بهترین راه خلاص شدن از این اعلان این است که ببینید چه چیزی باعث نمایش این هشدار شده است. اکثر برنامه های نصب شده نیاز به داشتن مجوزهای خاصی مانند دوربین ، مخاطبین ، قابلیت تماس و... هستند.

یکی از این مجوزها که به برنامه داده میشود Display over other apps یا نمایش بر روی برنامه های دیگر است ، اساس این کار باعث میشود که یک لایه در بالاتر از سایر برنامه ها قرار بگیرد که بتواند یک ویژگی را به طور دائمی به کاربر نمیاش دهد ، مانند یک فیلتر رنگ آبی که کل صفحه شما را پوشش میدهد.
این پیغام اساسا یک هشدار امنیتی است که شما را مجبور به غیرفعال کردن آن میکند.
همانطور که قبلا گفتیم ، انواع برنامه های مختلفی از این قابلیت استفاده میکنند که عبارت اند از :

  • ویجت های شناور مانند چت روم های فیسبوک یا ویجت های دسترسی سریع در OneNote
  • برنامه های مخصوص کنترل نور در شب مانند Twilight
  • برنامه های دوربین ، اسکنر ، برنامه های کنترل سلامتی ، تماس های تصویری ، و سایر برنامه های مشابه


چگونگی غیرفعال کردن برنامه هایی که بر روی صفحه نمایش به اجبار ظاهر میشوند

اگر شما پیغام Screen Overlay Detected را در گوشی خود مشاهده میکنید ، بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که برنامه هایی که بر روی صفحه نمایش ظاهر میشوند را یکبار غیرفعال کنید تا زمانی که این پیغام را مشاهده نکنید.

چگونگی غیرفعال کردن برنامه هایی که بر روی صفحه نمایش به اجبار ظاهر میشوند

برای انجام این کار ، بر روی OPEN SETTINGS پیغام ضربه بزنید یا به مسیر Settings -> Apps notifications -> Advanced -> Special app access -> Display over other apps بروید.

Display over other apps

در اینجا لیستی از تمام برنامه هایی که مجاز به نمایش در بالاتر از سایر برنامه هستند را مشاهده خواهید کرد ، با غیرفعال کردن این ویژگی ها در هر برنامه شروع به کار کنید برای مثال فیسبوک را انتخاب کنید سپس نوار لغزنده Allow display over other apps را خاموش کنید.

هشدار فیسبوک

برای سایر برنامه های موجود در لیست همین کار را انجام دهید ، بدین صورت با غیرفعال کردن هر برنامه میتوانید پیغام ظاهر شده را ناپدید کنید.

در نهایت لازم است بدانید که پیغام Screen Overlay Detected یک خطا با هشدار جدی نیست و با یکم بررسی میتوانید آن را برطرف کنید.

0
کــارمـا :
37
##~~~~~~TEK AŞK BEŞIKAŞ. ###
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
omid_6x