معرفی 6 سایت رایگان نقشه کشی و طراحی داخلی منزل ، دفتر و ساختمان

4 سال پیش

در زمان نوشتن این پست ما در سال 2019 میلادی هستیم که اینترنت به عنوان یک دروازه بزرگ و مهم برای دسترسی به ابزارها و وب سایت های مختلف مورد استفاده قرار میگرید و مطمئنا هنگامی که بخواهید شخصا یک نقشه از خانه یا آپارتمان خود طراحی کنید به سراغ آموزش و ابزارهای این کار در اینترنت خواهید رفت.
سایت های بی شماری وجود دارند که به شما اجازه میدهد طرح و نقشه خانه خود را به صورت گرافیکی و زیبا طراحی کنید و ایده هایتان را پیاده سازی کنید ، اما از میان این همه سایت بهترین آنها کدام هستند؟
در این پست قصد دارم تا 6 وبسایت رایگان (یا ابزار) برای نقشه کشی و طراحی داخلی منزل ، دفتر و ساختمان را معرفی کنیم پس بیایید آنها را با هم بررسی کنیم.


1. Floor Planner

Floor Planner یک ابزار جامع و کامل برای طراحی خانه و آپارتمان شما است ، شما ابزارهای زیادی را در اختیار خواهی داشت تا بتوانید به صورت بصری و زیبا ایده ایتان را خلق کنید.

به طور مثال شما میتوانید کفپوش مناسب خانه خود را انتخاب کنید ، حتی نوع مبل های به کار رفته را هم تغییر دهید.
اگر وقت کافی دارید میتوانید از یک خانه خالی شروع به چیدمان وسایل کنید در غیر اینصورت از Floor Planner بخواهید تا بر اساس سلیقه اش یک محیط را برای شما ایجاد کند.

کار با این ابزار ساده و راحت است پس نگرانی برای کار با آن وجود ندارد.
هنگامی که با این ابزار شروع به کار میکنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که از جعبه ابزارها شی مورد نظر خود را پیدا کرده و عناصر یا نمادها را با موس گرفته و در صفحه طراحی خود رها کنید.
این ابزار دارای قابلیت نمایش به صورت 3D یا سه بعدی هم هست فقط کافی است بر روی آیکون 3D در گوشه سمت راست کلیک کنید.

Floor Planner به شما اجازه میدهد تا چیزهایی مانند شکل اتاق ها ، رنگ کفپوش ، نوع پنجره و درب ها و... را به سلیقه خود سفارش سازی کنید. هنگامی که طراحی شما به پایان رسید میتوانید یک عکس فوری از طریق گزینه Export در بالای صفحه تهیه کنید.

برای ورود به سایت Floor Planner کلیک کنید.


2. Planner 5D

سایت بعدی که معرفی خواهیم کرد Planner 5D است ، این ابزار هم مانند Planner Floor دارای ابزارهای مختلفی برای ایجاد و طراحی ساختمان است ، اگر بخواهیم تفاوت این دو ابزار را بررسی کنیم به یک نکته خواهیم رسید که ابزار Planner 5D دارای طرح های بهتر و وسیعتر برای طرح های طبقه بندی است.

Planner 5D به شما این امکان را میدهد همه چیز را شخصی سازی کنید به طور مثال میتوانید دکمه های چراغ برق تا دستگاه موسیقی را انتخاب کنید و هر آنچه که وجودش در یک خانه مورد نیاز است.
رابط کاربری شسته و رفته این ابزار از دیگر مزایای آن است ، تمام ابزارها در سمت چپ قرار دارند.

ممکن است در هنگام انتخاب برخی از ابزارها درخواست هزینه شود زیرا Planner 5D برخی از ابزارها را به طور رایگان به کاربران نمیدهد.
این ابزار به شما قابلیت خروجی گرفتن تصویر JPG یا PNG را نمیدهد ولی به شما یک اسکرین شات از محیط را ارائه خواهد کرد.

برای ورود به سایت Planner 5D کلیک کنید.


3. Floor Plan Creator

در مقایسه با دو سایت بالا توسط این ابزار میتوانید جزئیات اندازه دقیقتر و بهتری از اشیا و وسایل درون خانه یا دفتر را تنظیم کنید ، همچنین شما میتوانید عرض دیوارها ، سطح زمین و جزئیاتی دیگر در این ابزار قابل تنظیم شدن هستند.

اگر میخواهید تا جزئیات کوچکتری مانند کفپوشها ، کمد ، مبل و... را در طرح خود داشته باشید این ابزار میتواند مناسب باشد.
این ابزار به اندازه کافی هوشمند است به طوری که اگر دو دیوار را کنار هم قرار دهید آنها را به طوری طبیعی تنظیم خواهد کرد.

در واقع این ابزار مانند ابزارهای قبلی که معرفی شد گرافیک خوب و زیبایی ندارد اما از لحاظ مختصات و اندازه بهتر از موارد قبلی است.

برای ورود به سایت Floor Plan Creator کلیک کنید.


4. Smart Draw

Smart Draw یک ابزار نمودار سازی است که به شما این امکان را میدهد تا اجسام را ترسیم کنید.

این ابزار به شما کمک میکند تا نمودارهای مختلف و چارت ها را ترسیم کنید.
نکته جالب این است که شما میتوانید از نسخه تحت ویندوز این ابزار هم استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از نسخه تحت وب این ابزار استفاده کنید وارد سایت Smart Draw شده و بر روی دکمه Start Now سبز رنگ کلیک کنید.
برای شروع کار باید حساب کاربری جدیدی را ساخته و با آن وارد سایت شوید.
برای ورود به سایت Smart Draw کلیک کنید.


5. Planning Wiz

یکی دیگر از ابزارهایی که میتواند در طراحی اتاق ها ، طبقه ها و... به شما کمک کند Planning Wiz است. نکته مهمی که نظر من را جلب کرد رابط کاربری و گرافیکی این ابزار است.

نوار ابزار گیج کننده نیست به طوری که به سادگی میتوان آن را در بالای صفحه مشاهده کرد.
شما میتوانید با فرمت های PNG, JPG, PDF و SVG خروجی بگیرید. همچنین تنظیمات خوبی برای چاپ گرفتن به طور مستقیم وجود دارد.

همانند سایر ابزارهای گفته شده در بالا شما قادر به انتخاب قالب ها و طرح های آماده از قبل ساخته هستید.
برای ورود به سایت Planning Wiz کلیک کنید.


6. Visual Paradigm Online

Visual Paradigm Online یک ابزار رایگان آنلاین است که به شما اجازه میدهد تا اتاق ها ، محیط ساختمان ، پذیرایی ، آشپزخانه و... را طراحی کنید.

نکته قابل توجه این ابزار رابط کاربری ساده آن است.
بر خلاف سایر ابزارها هیچ محیط فانتزی گرافیکی را مشاهده نخواهید کرد ولی میتوان به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای کشیدن نقشه از آن نام برد.

برای ورود به سایت Visual Paradigm Online کلیک کنید.

0
کــارمـا :
37
##~~~~~~TEK AŞK BEŞIKAŞ. ###
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
omid_6x