6 ابزار مفید برای بررسی و تست سرعت بارگذاری (لود) سایت

4 سال پیش

بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شما میتواند تاثیر مستقیمی در موفقیت های سئو سایت شما داشته باشد. در واقع بالا بودن سرعت لود صفحات باعث بهتر شدن تجربه کاربری ، رتبه سئو ، زمان ماندگاری کاربر در سایت ، بازدهی بیشتر و... خواهد شد.
شما میتوانید سرعت وب سایت خود را توسط ابزارهای تست سرعت وب سایت بررسی کنید.
این ابزارها موارد مختلفی را برای تشخصی سرعت بارگذاری بررسی میکنند به طوری که از اولین بایت شروع به دریافت اطلاعات و آنالیز خواهند کرد. همچنین این ابزارها حجم کلی صفحه ، تعداد درخواست ها و زمان های مختلف بارگذاری انواع فایل ها را بررسی میکنند. این ابزارها اسکریپت ها ، فونت ها و پلاگین های مختلف را شناسایی کرده و مسائل مربوط به زمان بارگذرای (HTML, JavaScript, CSS) و تصاویر حجیم را به کاربر گزارش خواهند داد.
توجه : به این نکته توجه کنید که تست سرعت وب سایت برای اولین بار زمان کندتری را نشان میدهد زیرا برای اولین بار باید DNS ها را پیدا کند ، پس برای مشاهده نتیجه مطلوب تر بهتر است که چندین بار تست سرعت را انجام دهید و از میانگین نتایج استفاده کنید.

در ادامه برخی از ابزارهای رایگان آنلاین برای تست سرعت بارگذاری (لود) صفحات را معرفی خواهیم کرد.


1. WebPageTest

WebPageTest تست بارگذاری سایت را بیش از یک بار انجام میدهد تا هرگونه نتایج متضاد ، آهسته و اشتباه را در نتیجه کلی به کاربر ارائه ندهد.

WebPageTest

در WebPageTest شما میتوانید از 40 نقطه مختلف در دنیا و بیش از 25 مروگر مختلف سرعت سایت خود را مورد بررسی قرار دهید.
این وب سایت دارای گزینه های پیشرفته تری برای آنالیز بهتر مانند ضبط ویدئو ، غیرفعال کردن جاوا اسکریپت سایت ، نادیده گرفتن گواهینامه SSL و... است.


2. Varvy Pagespeed Optimization

Varvy Pagespeed Optimization گزارشی 5 گانه از تست سایت شما را ارائه خواهد کرد ، از جمله نمودار منابع ، Css ، جاوا اسکریپت ، مسائل مربوط به سرعت صفحات و سرویس های مورد استفاده.
این سایت موارد بیشتری برای مشاهده و آنلایز دقیقتر مانند استفاده از حافظه کش مرورگر را ارائه میکند.


3. KeyCDN

KeyCDN یک ابزار برای تست سرعت وب سایت همانند WebPageTest است. شما میتوانید وب سایت خود را در 14 مکان مختلف در دنیا مورد تست سرعت لود قرار دهید.

تست عملکرد KeyCDN این امکان را دارد که گزارشات سایت شما را به صورت خصوصی یا عمومی سازی کند. یکی از پیشرفته ترین قابلیت های این سایت بررسی این است که وب سایت شما از HTTP/2 پشتیبانی میکند یا خیر؟.
این ابزار آنلاین به خوبی آنالیزهای مختلف را برای سازگاری سایت با گوشی های هوشمند را انجام میدهد که معمولا با نام تجربه کاربری امتیاز دهی میشود.


4. Pingdom

Pingdom یکی از ابزارهای شناخته شده برای تست سرعت وب سایت ها است. این ابزار شامل تجزیه و تحلیل حجم سایت ، بررسی حجم دامنه های مختلف ، تعداد درخواست ها و محتواهای صفحه است.

شما میتوانید به چهار شکل مختلف waterfall breakdown ، performance grade ، page analysis و history از آنالیزهای خود خروجی بگیرد.


5. GTmetrix

GTmetrix یک ابزار کاربر پسند و آسان برای درک است. این سایت دو معیار PageSpeed و YSlow را بررسی میکند و سایت شما ار از درجه A تا F امتیاز دهی میکند ، این سایت سرعت لود سایر صفحات موجود در سایت را هم به شما گزارش میکند و حتی میتوانید سرعت لود صفحات سایت خودتان را با سایر وب سایت ها مقایسه کنید.


6. Uptrends

Uptrends یک ابزار تست سرعت رایگان و پولی است ، در نسخه رایگان معمولا شما از امکانات پایه برای تست سرعت استفاده خواهید کرد.

شما میتوانید در این ابزار 35 مکان و نقطه مختلف از نقاط مختلف دنیا را برای بررسی تست سرعت سایت انتخاب کنید ، این سایت آنالیزهای خود را در منابع مختلفی از جمله first party ، statistics, CDN social ، ads, first-party overall و third-party overall طبقه بندی میکند.

0
کــارمـا :
35
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
fatemehnabi