حل مشکلات مربوط به ارسال نشدن و باز نشدن استاتوس در واتساپ

4 سال پیش

واتساپ به عنوان بزرگترین و پرکاربردترین پیامرسان در جهان شناخته میشود که در ایران هم به دلیل محدودیتهایی که برای تلگرام رخ داده باعث محبوبیت و استفاده بیشتر از این پیامرسان شده است.
یکی از قابلیت های مهم در واتساپ استاتوس (Status) است که کاربران میتوانند تصاویر یا ویدئوهایی را به مدت 24 به مخاطبین خود نمایش دهند ، اگر کاربر اینستاگرام باشید متوجه خواهید شد که همان استوری در اینستاگرام است.
متاسفانه برخی از کاربران در هنگام ارسال استاتوس به مشکلات مختلفی مانند عدم ارسال استاتوس برخورد خواهند کرد.
در ادامه به بررسی راه حل ها و رفع این مشکلات اشاره خواهیم کرد.


1. اینترنت خود را بررسی کنید

اولین نکته ای باید آنرا بررسی کرد اینترنت گوشی است ، اینترنت مورد استفاده شما باید به طور صحیح وصل بوده و سرعت آن کند نباشد. اگر مدت زمان طولانی است که اینترنت شما روشن بوده یکبار دیتا گوشی خود را خاموش و مجدد روشن کنید همچنین اگر از وای فای استفاده میکنید یکبار مودم خود را خاموش و مجدد روشن کنید.


2. واتساپ را بروزرسانی کنید

در دومین گام برای حل مشکل استاتوس واتساپ پیشنهاد میکنم که واتساپ خود را بروزرسانی کنید چون با بروزرسانی مشکلات عدیده ای که رخ میدهد حل خواهد شد.
برای همین وارد Play Store شده و از منو بالا سمت چپ ضربه بزنید ، سپس My apps & games را انتخاب کنید.
در تب Updates به دنبال برنامه whatsapp بگردید و بر روی دکمه Update کنار آن ضربه بزنید تا مراحل بروزرسانی انجام شود.
پس از بروزرسانی بررسی کنید که میتوانید استاتوس را منتشر کنید یا خیر؟.


3. بررسی تاریخ و ساعت

یکی از مسائلی که باعث بروز مشکل در شبکه های اجتماعی میشود عدم تنظیم و صحیح بودن تاریخ و ساعت است.
1. وارد Settings (تنظیمات گوشی) خود شوید و بر روی System ضربه بزنید.

2. وارد Date & time شوید.

3. گزینه Automatic date & time ضربه بزنید تا فعال شود.

اگر این گزینه فعال است آنرا خاموش و مجدد روشن کنید.
توجه کنید اگر به دلایلی تاریخ به طور خودکار هم درست نشد آنرا به طور دستی تنظیم کنید.


4. از یک فایل دیگر استفاده کنید

گاهی اوقات تمامی مشکلات از اینترنت یا گوشی شما نیست بلکه عکس یا ویدئو انتخابی برای انتشار مشکل دارد ، بنابر این پیشنهاد میکنم که از یک عکس یا ویدئو دیگر برای تست استفاده کنید اگر مشکلی پیش نیامد و استاتوس با موفقیت آپلود شد عکس یا ویدئو خود را با یک برنامه دیگر به فرمت های دیگر تبدیل کرده و سپس برای انتشار آن تلاش کنید.


5. بررسی قطعی و اختلال در واتساپ

در برخی از موارد قطع شدن یا اختلالات سرورهای واتساپ رخ میدهد که البته بسیار کم است ولی برای اطمینان از اختلال داشتن واتساپ میتوانید از سایت downdetector استفاده کنید فقط کافی است وارد صفحه downdetector.com/status/whatsapp شوید.

در صورتی که عبارت No problems at whatsapp را مشاهده کردید به معنی این است که سرورهای واتساپ اختلالی ندارد ولی گاهی اوقات این اختلالات در منطقه جغرافیایی شما رخ میدهد که برای بررسی این مورد هم بر روی دکمه Live Outage Map کلیک کنید.


6. ریستارت گوشی

هرچه قدر که بخواهیم از قدرت ریستارت گوشی برای حل مشکلات صحبت کنیم قادر به این کار نیستیم. پس پیشنهاد من این است که برای یکبار هم که شده گوشی خود را ریستارت (خاموش و روشن) کنید.


7. حذف Cache

یکی ساده ترین روش ها برای حل مشکلات گفته شده پاک کردن حافظه کش برنامه است. برای همین به تنظیمات گوشی رفته و بر روی Apps ضربه بزنید ، در بخش Downloaded برنامه whatsapp را پیدا کرده و بر روی آن مجدد ضربه بزنید.
از مشخصات برنامه بر روی Clear cache ضربه زده تا حافظه کش واتساپ حذف شود (در برخی از گوشی ها باید وارد قسمت Storage شوید).
اگر حافظه پنهان یا همان کش را در مرحله قبلی پاک کردید و کماکان مشکل پابرجا بود باید داده های برنامه واتساپ را پاک کنید. برای همین به تنظیمات رفته و وارد Apps شوید سپس وارد Downloaded شده و برنامه whatsapp را پیدا کنید.
در صفحه مشخصات بر روی Clear Data ضربه بزنید (در برخی از گوشی ها باید وارد قسمت Storage شوید).


  • اگر مشکل شما کماکان حل نشد پیشنهاد میکنم که سری هم به این پست بزنید.

20
کــارمـا :
59
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hanie