7 نکته ای که قبل از خرید گوشی باید به آنها توجه داشته باشید

4 سال پیش

زمانی که چندین نفر از دوستان من قصد خرید گوشی جدیدی داشتند از من سوالات زیادی برای اینکه قبل از خرید گوشی باید به چه نکاتی توجه داشته باشند پرسیده میشد.

7 نکته ای که قبل از خرید گوشی باید به آنها توجه داشت

معمولا این سوالی است که افراد قبل از خرید گوشی جدید یا ارتقا گوشی در ذهن خود دارند ، در این پست قصد دارم تا 7 مورد که باید قبل از خرید گوشی به آنها توجه داشت را معرفی و بررسی کنم.


1. پردازشگر : مسائل مربوط به سرعت را بررسی کنید

درست است که سرعت پردازنده گوشی باید زیاد باشد اما آیا واقعا شما به این همه سرعت بالا احتیاج دارید؟ در بهترین حالت اگر شما فقط از گوشی برای برقراری تماس ،اجرای چندین برنامه و بازی معمولی نیاز داشته باشید نیازی نیست که هزینه زیادی برای خرید یک گوشی با پردازنده بالا پرداخت کنید زیرا گوشی های میانرده معمولی نیز میتوانند نیازهای شما را برطرف کنند.

پردازشگر : مسائل مربوط به سرعت را بررسی کنید

به عنوان مثال  Moto G5 Plus ، Xiaomi Mi Max 2 ، Samsung Galaxy J7 Series یا Lenovo K8 با پردازنده های قوی و چند هسته ای برای کارهای روزره درست است که مفید هستند اما باید هزنیه زیادی برای خرید آنها پرداخت کنید.
ولی اگر شما بازی های سنگینی را انجام میدهید یا اینکه از برنامه هایی استفاده میکنید که به پردازنده قوی احتیاج دارند مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که یک گوشی با پردازنده قوی و چند هسته ای خریداری کنید.
برای اینکه پردازنده را بیشتر مورد ارزیابی قرار دهید باید به مواردی مانند architecture process, core performances, low-power cores, battery efficiency و clocking speed توجه داشت.

پردازنده Qualcomm Snapdragon 835

Qualcomm Snapdragon 835 یکی از بهترین پردازنده های موجود در بازار است و در برخی از گوشی ها مانند OnePlus 5, Xiaomi Mi Mix 2, Nokia 8 ، Google Pixel 2, LG V30, Samsung Galaxy S8 و Note8 مورد استفاده قرار میگرید.

پردازنده Qualcomm Snapdragon 835

این پردازنده ها نه تنها باعث افزایش سرعت گوشی میشوند بلکه باعث میشوند که عمر باتری گوشی شما کاهش یابد.


2. باتری : ظرفیت و شارژ

یکی از مهمترین نکاتی که باید توجه داشت میزان قدرت ذخیره سازی باتری است که باید بتواند تا چندین روز بدون احتیاج به شارژ گوشی را روشن نگه دارد.

باتری : ظرفیت و شارژ

به عنوان مثال Xiaomi Mi Max 2 یک باتری با ظرفیت 5400 میلی آمپری دارد که میتواند تا 4 روز گوشی را روشن نگه دارد همچنین گوشی Samsung Galaxy A9 Pro با باتری 5000 میلی آمپری  باتری خوبی دارد.
هرچه میزان میلی آمپر باتری گوشی بیشتر باشد به معنی این است که میتواند شارژ بیشتری را نگه دارد.
موارد دیگری مانند بازدهی باتری ، تعداد هسته های پردازنده نقش مهمی در بهبورد عملگرد گوشی دارند.

پیشنهاد میشود که در هنگام خرید ، گوشی هایی را خریداری کنید که قابلیت شارژ سریع یا Fast/quick charge را داشته باشند زیرا در مدت زمان بسیار کمتری گوشی شما را شارژ خواهند کرد.


3. صفحه نمایش :

Samsung Galaxy S8 یک صفحه نمیاش خیره کننده 4K دارد ، اما باید به این نکته توجه داشت که آیا واقعا شما فیلم های 4K را با گوشی میبینید و آیا برای شما کاربرد مهمی دارد یا خیر؟

صفحه نمایش گوشی

صفحه نمایش فاکتور مهمی برای خرید گوشی جدید است اما به این معنا نیست که شما باید همیشه بهترین صفحه نمیاش را خریداری کنید.
وضوح و روشنایی یک صفحه نمایش بر حسب پیکسل در هر اینج (PPI) اندازه گیری میشود ، یک مقدار PPI هرچه قدر بالاتر باشد نمایشگر زیباتر و واضحتری را در اختیار دارید.

هر چه مقدار PPI بالاتر باشد، صفحه نمایش بهتر است.


صفحه نمایش بدون قاب؟

صفحه نمایش بدون قاب

در سال 2017 صفحه نمایش های بدون قاب بسیار پر رُنَق شدند ، گوشی هایی که صفحه نمایش آنها قاب ندارند بسیار زیباتر و در عین حال شکننده تر و برای نگه داتشن در دست مناسب نیستند.


4. RAM و حافظه ذخیره سازی

برای استفاده از برنامه های سنگین در گوشی باید حداقل 3 گیگابایت رم را در اختیار داشته باشید ، با این حال اگر نمیخواهید هزینه زیادی کنید بهتر است که گوشی با حداقل 2 گیگابایت رم را انتخاب کنید ، اما پیشنهاد میکنیم که رم زیر 2 گیگ هم انتخاب نکنید.
رم6 گیگ یا 8 گیگ زیاد مفید و کاربردی نیست مگر اینکه بخواهید از گوشی خود به عنوان لپ تاپ استفاده کنید.
در مورد حافظه ذخیره سازی گوشی هم همین امر صادق است ، زیرا با ظهور برنامه های خدمات پشتیبان گیری مانند Google Drive ، Google Photos ، DropBox و... شما نیازی به فضای ذخیره سازی زیادی نخواهید داشت.
با این حال اگر شما به ذخیره سازی آفلاین وابسته هستید باید گوشی خریداری کنید که حجم ذخیره سازی بالایی داشته باشد.


5. گوشی سفارشی

گوشی سفارشی

معمولا گوشی های اندرویدی موجود در بازار به دو صورت سفارشی یا Stock هستند ، به این معنی که گوشی های سفارشی امکانات بیشتری را در خود دراند ، مانند برخی از گوشی ها که دارای ویژگی صرفه جویی باتری یا نرم افزارهای اضافه شده مانند آنتی ویروس ها و ضدتروجان ها هستند.


6. دوربین : مگاپیکسل فقط مهم نیست

امروزه یکی از مهمترین نکات خرید گوشی که افراد زیادی به آن توجه میکنند ، دوربین گوشی است.

دوربین : مگاپیکسل فقط مهم نیست

معمولا همه مگاپیکسل دوربین را مورد بررسی قرار میدهند اما موارد دیگری مانند پیکسل ، اندازه سنسور و دیافراگم مهم هستند.
مثلا هرچه قدر میزان دیافراگم کمتر باشد بهتر است و برعکس میزان پیکسل است زیرا هرچه کمتر باشد بهتر است ولی پیکسل هرچه بالاتر باشد بهتر است.
به طور مثال اگر شما بین دو گوشی با دیافراگم متفاوت f/1.7 یا f/2.0 مواجه شده اید به سراغ گوشی با دیافراگم f/1.7 بروید.


7. جعبه محتوای گوشی

جعبه محتوای گوشی

هنگامی که گوشی را جعبه گشایی میکنید لوازم جانبی مانند هدفون ، کابل شارژ و... را باید در جعبه پیدا کنید.
این مورد از نکات قابل بررسی است به طور مثال OnePlus یا شیائومی در جعبه خود هدفون قرار نمیدهند ولی هوآوی در جعبه خود صفحه محافظ یا گلس را قرار میدهد یا بر روی گوشی چسبانده است.


2
کــارمـا :
59
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hanie