چگونگی مشاهده صفحه نمایش گوشی اندروید در رایانه (اسکرین میرورینگ)

4 سال پیش

ویژگی جدید screen mirroring ویندوز 10 تنها با برخی از گوشی ها و رایانه های شخصی کار میکند که بسیاری از کاربران نمیتوانند از قابلیت مشاهده صفحه نمیاش گوشی در رایانه خود بهره مند شوند.
در این پست قصد دارم تا روش هایی را معرفی کنم که بتوانید توسط آنها گوشی خود را در سیستم عامل های ویندوز ، مَک یا حتی لینوکس مشاهده کنید و با موس و کیبرد کنترل گوشی خود را در دست بگیرید.

استفاده از scrcpy, AirMirror, و Vysor

توصیه ما استفاده از scrcpy است ، زیرا یک برنامه رایگان به صورت کد باز است که به شما اجازه میدهد تا صفحه نمایش گوشی خود را در رایانه مشاهده کنید و کنترل آن را به دست بگیرید. تنها باید شما توسط کابل USB گوشی خود را به رایانه متصل کنید. این برنامه توسط Genymotion توسعه داده شده است.
اگر میخواهید که به صورت بی سیم کنترل گوشی خود را در رایانه داشته باشید پیشنهاد میکنیم که از AirMirror استفاده کنید .اگر گوشی شما روت نیست لازم است که از کابل USB استفاده کنید.
همچنین برنامه ای دیگر به نام Vysor وجود دارد که نسبت به دو برنامه قبلی محبوبیت کمتری در نزد کاربران دارد اما به شما قابلیت دسترسی بی سیم را خواهد داد.

چگونه مشاهده و کنترل صفحه نمایش گوشی در رایانه توسط برنامه scrcpy

همانطرو که در بالا ذکر کردیم شما میتوانید برنامه scrcpy را از سایت GitHub دانلود کنید ، برای دانلود نسخه 64 بیتی ویندوز بر روی لینک scrcpy-win64 کلیک کنید و اگر ویندوز شما 32 بیتی است بر روی scrcpy-win32 کلیک کنید و آنرا را دانلود کنید.
محتویات فایل را درون یک پوشه کپی کنید. بر روی scrcpy.exe دوبار کلیک کنید تا اجرا شود.

چگونه مشاهده و کنترل صفحه نمایش گوشی در رایانه توسط برنامه scrcpy

هم اکنون گوشی اندروید خود را آماده کنید ، شما نیاز به فعال کردن USB debugging دارید که باید از منو developer options از تنظیمات گوشی آن را فعال کنید.
اگر شما developer options را در تنظیمات نمیبینید باید آن را فعال کنید برای همین به Settings > About Phone رفته و بر روی Build Number هفت بار پشت سرهم ضربه بزنید سپس به مسیر Settings > Developer Options رفته و USB DEbugging را فعال کنید.

developer options

پس از این کار توسط کابل گوشی خود را به رایانه متصل کنید.
هم اکنون بر روی scrcpy.exe دوبار کلیک کنید تا اجرا شود. اگر برای اولین بار است که پیغام Allow USB debugging ظاهر میشود آن را تایید (agree) کنید.
پس از این کار مشاهده میکنید که صفحه گوشی شما بر روی صفحه رایانه ظاهر شده است هم اکنون توسط موس و کیبرد میتوانید به قسمت های مختلف گوشی حرکت کنید.

چگونه مشاهده و کنترل صفحه نمایش گوشی در رایانه توسط برنامه scrcpy

پس از پایان کار خود کابل USB را جدا کنید ، برای دفعات بعدی نیاز است که فقط کابل را از گوشی به رایانه متصل کرده و برنامه scrcpy.exe را با دابل کلیک اجرا کنید.

0
کــارمـا :
32
....
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
momodj