7 روش حل خطا Microsoft Word Is Not Responding و هنگ کردن برنامه ورد

ممکن است زمانی که در هنگام نگارش و کار در برنامه Microsoft Word هستید ناگهان با خطای Microsoft Word not responding یا Microsoft Word has stopped working مواجه شوید ، این خطا به معنی یک مشکل در برنامه ورد است که در نتیجه برنامه هنگ کرده و هیچ پاسخی از برنامه دریافت نمیگردد.

خطا Microsoft Word not responding

در این مواقع ممکن است اطلاعات وارد شده خود در برنامه را از دست بدهید ، شما در اینجا دو حالت روبروی خود دارید اول اینکه صبر کنید تا برنامه از هنگی در بیاید و به ادامه کار خود ادامه دهید و یا اینکه پیغام را بسته تا برنامه مایکروسافت ورد از اول باز شود.
بخواهیم به دلایل نمایش خطای Microsoft Word not responding و هنگ کردن برنامه ورد نگاهی دقیقتر بیندازیم به موارد زیر میتوانیم اشاره کنیم :

  • یک فایل آسیب دیده دلیل رایج این مشکل است.
  • یک فایل خراب شده یا حذف شده است که مایکروسافت ورد نمیتواند آن را متوقف کند و به درستی کار نمیکند.
  • یک ناسازگاری در برنامه رخ داده است که منشاء آن به مشکلات خود برنامه ورد باز میگردد.


چگونگی حل مشکل خطای Microsoft Word Not Responding

اگر این خطا به طور مداوم و زیاد در برنامه ورد رخ میدهد احتمالا باید رایانه خود را ریستارت کنید و در صورت بروز مجدد خطا در نگاه اول برنامه ورد را بروزرسانی ، تعمیر یا افزونه ها را غیرفعال کنید.

این کارها در برنامه های Microsoft Word 2019, 2016, 2013, 2010 و Word for Office 365 قابل انجام است.


1. برنامه ورد را در حالت Safe Mode اجرا کنید

اگر در کار با برنامه ورد مشکل دارید شما میتوانید برنامه را همانند ویندوز در حالت Safe Mode اجرا کنید ، در حالت Safe Mode اجازه بارگذاری قالب ، Add-ons و... به کاربر داده نیمشود و میتوان امیدوار بود که در این حالت مشکلی رخ ندهد.
برای همین دکمه های Win+R راب هط ور همزمان فشار داده تا Run باز شود سپس بعد از نام برنامه ورد از عبارت a/ استفاده کنید.

برنامه ورد را در حالت Safe Mode اجرا کنید

به طور مثال باید از دستور زیر استفاده کنید.

winword.exe/a

اگر winword به شما جواب نداد از دکمه Browse برنامه ورد را پیدا کرده و انتخاب کنید سپس در آخر آن از a/ استفاه کنید و بر روی OK کلیک کنید.


2. غیرفعال کردن add-ins

غیرفعال کردن افزودنیها یا همان add-ins در گاهی از مواقع باعث حل مشکلات ورد میشود ، دلیلش هم این است که یک add-ons یا افزودنی خراب را از اجرای صحیح برنامه جلوگیری میکند.
1. برای همین کار از مسیر File > Options > Add-ins رفته تا Word Options باز شود.

2. در پنجره باز شده به قسمت Manage دقت کنید ، گزینه COM Add-ins باید انتخاب باشد ، سپس بر روی Go کلیک کنید.

3. در پنجره باز شده نیز تمامی افزودنی های موجود در لیست را بدون تیک کرده و بر روی OK کلیک کنید.

اگر خطایی را مشاهده نکردید نتیجه میگیریم که مشکل از افزودنی ها است ، در اینجا باید یکی یکی افزودنی ها را تیک دار کرده و برنامه را باز و بسته کنید تا متوجه شویم که کدام افزودنی خراب است و همان را بدون تیک و بقیه را تیک دار کنیم.


3. تعمیر سند

اگر در هنگام باز کردن سند در ورد با خطا روبرو شدید ممکن است که سند شما خراب باشد ، شما میتوانید از منو File > Open وارد شده و فایل ورد خراب را انتخاب کنید سپس بر روی فِلِش رو به پایین (عدد شماره2 در تصویر زیر) کلیک کرده تا لیست کشویی باز شود سپس از لیست کشویی open and Repair را انتخاب کنید در نهایت بر روی Open کلیک کنید.

تعمیر سند


4. تعمیر سند با استفاده از برنامه های کاربردی

شما توسط برنامه های مختلفی که برای تعمیر فایل های ورد ایجاد شده اند میتوانید مشکلات مربوط به اسناد خراب را حل کنید ، یکی از این برنامه ها Remo Repair Word است.


5. بروزرسانی آفیس

اگر کماکان مشکل شما پا برجاست در اینجا باید برنامه آفیس خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید ، معمولا آخرین نسخه را میتوانید با توجه سال جاری که در آن هستید پیدا کنید مثلا آفیس 2019 و... .
فایل نصبی را از سایت های معتبر فارسی به صورت کرک شده پیدا کرده سپس آنرا دانلود و نصب کنید.


6. تعمیر آفیس (ورد)

تعمیر آفیس (ورد)

یک راه حل دیگر این است که برنامه ورد خود را Repair یا همان تعمیر کنید ، برای اینکار نیاز به فایل نصبی برنامه ورد با همان نسخه مورد استفاده دارید ، فایل نصبی را اجرا کنید و دستور العمل های Repair را دنبال کنید.


7. برنامه ورد را حذف و مجدد نصب کنید

در آخرین راه حل باید برنامه ورد را به طور کامل حذف کنید و مجدد از فایل Setup آن را نصب کنید.

1
کــارمـا :
417
دختری از جنس پاییز ... :) کافی نت دار
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
zeynabwoo