ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

آموزش کامل فعال کردن تایید هویت دو عاملی اینستاگرام (2FA)

4 سال پیش

اگر نگاهی به شبکه های اجتماعی بیندازیم متوجه اهمیت بسیارش در زندگی روزمره خواهیم شد زیرا روزبروز به تعداد کاربران این شبکه ها اضافه میشود و کاربران اطلاعات و فایل های شخصی بیشتری از خود را در این شبکه ها انتشار میدهند.

یکی از این شبکه های اجتماعی که در ایران هم کاربران زیادی به وفور از آن استفاده میکنند اینستاگرام است.

به شخصه یکی از تجربیات من در مواجه با سوالات کاربران در مورد اینستاگرام نحوه هک و باز پس گیری پیج هک شده است ، قبلا در مقاله ای جداگانه آموزش هک اینستاگرام را به طور کامل آموزش دادم اما یک مرحله بالاتر از آن ایجاد امنیت برای جلوگیری از هک شدن پیج است.

آموزش کامل فعال کردن تایید هویت دو عاملی اینستاگرام (two-factor authentication)

یکی از ملزومات هک نشدن همین تایید هویت دو عاملی اینستاگرام (two-factor authentication) است که در این مقاله قصد آموزش کامل چگونگی فعال سازی 2FA را دارم. پس در ادامه مقاله همراه من باشید...


تایید هویت دو عاملی یا two-factor authentication در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

تایید هویت دو عاملی یک لایه امنیتی اضافی برای حساب های کاربری در اینستاگرام است که برای هر بار ورود به برنامه اینستاگرام (لاگین) در صورت فعال بودن تایید هویت دوعاملی باید کدهای لازم را وارد کنید.
در واقع این کدها ترکیبی از اعداد و حروف تصادفی است که شما به غیر از ایمیل و رمزعبور در هنگام لاگین باید آنها را هم وارد کنید.

همانطور که از نام این روش 2FA مشخص است شما به غیر از روش امنیتی ایمیل و رمزعبور از یک روز اضافی دیگر که آن هم شامل روشهای مختلف است برای ورود به حساب کاربری خود استفاده میکنید.

تایید هویت دو عاملی چگونه از اکانت من محافظت میکند و باعث افزایش امنتی پیج من میشود؟

تایید هویت دو عاملی چگونه از اکانت من محافظت میکند و باعث افزایش امنتی پیج من میشود؟

فرض کنید که شخصی موفق به هک یا بدست آوردن ایمیل و رمزشخصی ورود به حساب کاربری شما شده است ، در صورتی که 2FA وجود نداشته باشد آن شخص با ورود ایمیل و رمزعبور میتواند به راحتی وارد پیج شما شده و اعمال خرابکارانه یا جاسوسی را انجام دهد.

اما حالا فرض میکنیم که 2FA بر روی حساب کاربری شما فعال باشد چنانچه کاربر ایمیل و رمزعبور را وارد کند در مرحله بعدی از آن یک کد عددی که به شما صاحب حساب کاربری ارسال شده است را درخواست میکند که هکر در اینجا به در بسته میخورد زیرا این پیام فقط بر روی گوشی صاحب پیج ارسال خواهد شد.

همچنین اگر هویت دوعاملی از طریق برنامه را فعال کرده باشید به غیر از پیامک از کاربر یک رمزعبور با انقضا چند ثانیه ای را درخواست میکند که امنیت پیج را به اوج خواهند رساند.

چگونگی فعال کردن تایید هویت دوعاملی در اینستاگرام؟

دو روش برای تنظیم 2FA در اینستاگرام وجود دارد :

  1. با استفاده از پیام متنی SMS
  2. فعال کردن از طریق برنامه تایید هویت (authentication app)

بعد از اینکه این دو روش را فعال کردید اینستاگرام از شما میخواهد که یکی از این روش ها را به عنوان روش اصلی برای دسترسی به حساب کاربری انتخاب کنید.

فعال کردن تایید هویت دوعاملی پیامک (SMS) اینستاگرام

1. به تنظیمات اینستاگرام بروید.

2. بر روی Security ضربه بزنید.

3. بر روی Two-factor Authentication ضربه بزنید.

4. بر روی Get Started ضربه بزنید.

5. گزینه Text Message را فعال کنید.

6. شماره موبایل خود را وارد کنید و بر روی Next ضربه بزنید.

7. هم اکنون یک کد 6 رقمی به شماره شما ارسال خواهد شد ، پس از دریافت پیامک آن کد 6 رقمی را در اینجا وارد کنید.

8. بر روی Done ضربه بزنید.

9. یک کد ریکاوری (recovery codes) به شما نمایش داده خواهد شد که از آن اسکرین شات گرفته و در جایی آن را مخفی و بایگانی کنید.

ریکاوری کد اینستاگرام

توجه : برای غیرفعال کردن تاید هویت دوعاملی sms به تنظیمات رفته و مسیر Security -> Two-factor Authentication را طی کنید ، سپس بر روی Text Message ضربه زده تا غیرفعال شود.


فعال کردن تایید هویت دوعاملی برنامه

به طور خلاصه باید عرض کنم که در روش قبلی شما یک پیامک را در هنگام ورود دریافت میکردید که در آن کدی وجود داشت که باید در زمان لاگین وارد میکردید ، اما در اینجا شما باید یک برنامه جداگانه برای تولید رمزموقت چند ثانیه ای را دانلود و نصب کنید تا در هنگام ورود به اینستاگرام از شما درخواست کد شود.

این کد را باید توسط برنامه ای که در ادامه معرفی میکنیم مشاهده کرده و در برنامه وارد کنید، از خصوصیت مهم این برنامه و روش این است که کد دارای انقضا چندثانیه ای است که به هر دلیلی هکر موفق به دستیابی به آن شده باشد انقضا کد تمام شده و هکر عملا هیچ کاری نمیتواند انجام دهد.
1. به تنظیمات اینستاگرام بروید.

2. بر روی Security ضربه بزنید.

3. بر روی Two-factor Authentication ضربه بزنید.

4. بر روی Get Started ضربه بزنید.

5. Authentication App را فعال کنید.

6. با توجه به توضیحات، شما دو گزینه Install App و Set Up Manually را روبروی خود خواهید داشت.

⇚ اگر گزینه Install App را انتخاب کنید :

1. به طور مستقیم وارد App Store یا Google Play خواهید شد.
2. بنا به پیشنهاد اینستاگرام شما باید یک برنامه تولید رمز موقت را دانلود کنید به طور مثال در انردوید شما باید برنامه Authenticator گوگل را دانلود کنید.
به طور احتمالی شما این برنامه را در گوگل پلی به دلیل تحریم نمیتوانید دانلود کنید که جای نگارنی نیست چون در اپ استورهای ایرانی میتوانید این برنامه را به طور مستقیم دانلود کنید(دانلود از farsroid - دانلود از کافه بازار).
3. دستور العملهای نصب را تا آخر انجام دهید.
4. کد تولید شده توسط برنامه را در اینستاگرام وارد کنید در واقع هر بار که به حساب کاربری خود لاگین میکنید این کد را باید وارد کنید.


⇚ اگر گزینه Set up Manually را انتخاب کنید :

1. کد موجود در صفحه را کپی کنید (بر روی Copy Key) ضربه بزنید.
2. دسترو العمل ها را بخوانید.
3. بر روی Next ضربه بزنید.
4. کد را باید در برنامه تولید کد مانند Google Authenticator وارد کنید ، در این برنامه باید بر روی دکمه علامت جمع (+) قرمز رنگ در گوشه پایین سمت راست ضربه زده و Enter a provided key را انتخاب کنید سپس در قسمت Your Key کد کپی شده را پیست کنید.
همچنین یک نام در Account name وارد کنید که بتوانید حساب کاربری خود را با سایر حساب های کاربری و حتی برنامه های دیگر تشخصی دهید.
5. برنامه یک کد 6 رقمی برای شما تولید خواهد کرد که به طور موقت است ، پس از دریافت کد مجدد به اینستاگرام باز گردید و کد را وارد کنید و بر روی Next ضربه بزنید.
6. هم اکنون تایید هویت دو عاملی از طریق برنامه آماده شده است.

توجه : برای غیرفعال کردن تایید هویت دوعاملی از طریق برنامه باید به مسیر settings> Security -> Two-factor Authentication رفته و بر روی Authentication App ضربه بزنید تا غیرفعال شود.


توجه کنید که کدهای ریکاوری که در آخر هر مرحله فعال سازی به شما داده میشود را در یک جای امن نگهداری کنید تا در صورت بروز مشکل در آینده بتوانید به کمک آنها حساب کاربری خود را ریکاوری کنید.


در پایان چنانچه سوال یا مشکلی در مورد تایید هویت دوعاملی داشتید ، از طریق قسمت نظرات همین پست به اطلاع من برسانید تا در اسرع وقت پیگیر و پاسخگو باشم. سپاسگذارم 

1
کــارمـا :
4277
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza