آشنایی با انواع بازی های فکری

2 سال پیش - خواندن 4 دقیقه

امروزه استفاده از بازی های فکری بسیار رایج شده است ، مخصوصا از زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است  بسیاری از خانواده ها اقدام به تهیه بازی های مهیج فکری کرده اند و می شود گفت که درصد قابل توجه ای از جمعیت ایران و دنیا به این بازی ها روی آورده اند.

در حال حاضر بعضی بازی های طرفداران بیشتری پیدا کردنده اند که ما در این مقاله می خواهیم این بازی ها را معرفی کنیم و در مورد هرکدام از این بازی ها توضیحاتی ارائه بدیم.

بازی های فکری پرطرفدار

  • بازی فکری مافیا
  • بازی فکری مونوپولی
  • بازی فکری استوژیت
  • بازی فکری دژ
  • بازی فکری جالیز
  • بازی فکری اتللو
  • بازی فکری جومانجی
  • انواع پازل ها
  • بازی فکری اونو uno

بازی فکری مافیا

بازی فکری و کارتی مافیا یک بازی دسته جمعی است و حداقل افراد مورد نیاز برای انجام این بازی 5 نفری می باشد. این بازی مناسب جمع های دوستانه و خانواده های پرجمعیت میباشد .

هرچه تعداد افراد این بازی بیشتر شود جذابیت این بازی هم بیشتر می شود.

در این بازی افراد به دو دسته ی شهروند و مافیا تقسیم می شوند.

شهروندان در صورتی برنده بازی می شوند که که همه ی افراد گروه مافیا را از بازی بیروم کنند.

مافیا ها زمانی برنده می شوند که تعداد شهروندان با افراد گروه مافیایی برابر شود.

باید توجه داشته باشید که تعداد افراد گروه شهروندان 2 برابر افراد گروه مافیا می باشد.

بازی در دو فاز شب و روز برگذار می شود و شامل قوانین زیادی است که در یک پست جداگانه در مورد قوانین بازی مافیا صحبت خواهیم کرد.

این بازی به بازی شب های مافیا نیز در ایران معروف است.

نکته دیگر در مورد بازی مافیا این است که ورژن های مختلفی از این بازی وجود دارد به طوری که شما شاید هیج دو جمعی رو پیدا نکنید که شیوه بازی شان شبیه هم باشد.

در سال های گذشته حتی یک مجموعه فیلم به عنوان بازی شب های مافیا ساخته شد که خیلی از مردم ایران را با این بازی اشنا کرد و حتی در تلویزیون هم یک سری برنامه ها پخش می شود که در آن مافیا بازی می کنند.

در حال حاضر شاید معروف ترین بازی فکری که در ایران وجود دارد بازی مافیا است.

بازی فکری مونوپولی

بازی فکری مونوپولی یک بازی بسیار قدیمی و جذاب می باشد و می توان 2 نفره تا 5 نفره این بازی رو انجام داد.

این بازی برای کودکان بسیار مفید است زیرا هوش مالی آنها را افزایش می دهد.

در بازی مونوپولی می توان خرید و فروش انجام داد و خانه خرید و خانه اجاره داد و... 

زمانی در این بازی برنده می شوید که دیگر رقیبان را ورشکست کنید و پولی برای ادامه بازی نداشته باشند.

بازی مونوپولی چند نوع دارد یک نوع بازی مونوپولی و یک نوع دیگر بازی مونوپولی کارتخوان دار.

  • با توجه به ماهیت و مکانیک بازی، اجرای آن توسط دو نفر توصیه نمی‌شود. در شروع بازی، هر دو بازیکن اشتراکات زیادی با هم خواهند داشت، این موضوع منجر به طولانی شدن مدت زمان بازی خواهد شد؛ به محض آنکه یکی از دو بازیکن، خوش شانسی آورده یا حرکت فوق العاده‌ای انجام دهد، پیروز بازی خواهد بود و هیچ فرصتی برای نفر دوم باقی نمی‌ماند؛ اگر تعداد شما برای اجرای این بازی دو نفر است، اجازه ندهید توضیحاتی که در این قسمت دادیم شما را از اجرای آن منصرف کند، زیرا با این وجود، اجرای دو نفره‌ی بازی همچنان تجربه‌ی سرگرم کننده‌ای را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
  • ۳ تا ۵ نفر بهترین تعداد برای اجرای این بازی محسوب می‌شوند، چراکه تعادلی میان عدالت و لذت برقرار خواهد شد؛ در این حالت، اگر توانایی بازیکنان با یکدیگر برابر باشد، مدت زمان اجرای بازی حدود دو ساعت و کمی بیشتر از آن خواهد بود. اگر در این حالت بنظر برسد که کسی در حال برنده شدن است، سایر بازیکنان همچنان شانسی جهت تغییر وضعیت خواهند داشت.
  • بازی‌هایی که با ۶ تا ۸ نفر اجرا می‌شوند سرگرم کننده هستند اما می‌توانند با مشکلاتی همراه باشند. از آنجایی که در این بازی تنها یک برنده وجود دارد، بنابراین تعداد بازیکنان بیشتر به معنی بیشتر بودن تعداد بازندگان نیز خواهد بود؛ فارغ از این موضوع، هر بازیکن باید مدت زمان بیشتری را جهت فرا رسیدن نوبتش منتظر بماند، گرچه این یک مشکل بزرگ محسوب نمی‌شود زیرا مونوپولی آپشن‌های جالبی را برای افرادی که نوبت آن‌ها فرا نرسیده در نظر گرفته است.
  • توصیه می‌شود که مونوپولی توسط افراد هشت سال به بالا اجرا شود؛ همچنین این امکان وجود دارد که بازیکنان تازه کار و جوان‌تر نتوانند از این بازی لذت ببرند چراکه اگر بدنبال پیروزی در مونوپولی هستید، باید استراتژی‌ را برای بازی خود در نظر گرفته باشید، در غیر اینصورت، یکی از بازندگان آن خواهید بود. پیشنهاد می‌شود که افراد حرفه‌ای و آشنا با مونوپولی، به بازیکنان تازه کار آن کمک کرده و ضمن به اشتراک گذاری ترفندها و نکات مورد نیاز این بازی، جهت بدست آوردن یک استایل مناسب و آشنایی با نحوه‌ی اجرای بازی با آن‌ها همکاری کنند.


این مقاله به مرور آپدیت می شود  و ما در مورد همه ی بازی های فکری اینجا صحبت می کنیم.



0
کــارمـا :
35
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
konjedapp