ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

آشنایی با بهترین زمان برای معاملات فارکس

2 سال پیش - خواندن 5 دقیقه

بهترین زمان برای معاملات فارکس رو هر معامله گری باید بشناسه تا بدونه در چه ساعتی می تونه سود خوبی رو به دست بیاره. این بازار بر پایه خرید و فروش جفت ارزها به وجود اومده، به این صورت که ارز یه کشور رو با ارز یه کشور دیگه خرید و فروش می کنن. واسه همینه که یک عامل خیلی مهم یعنی قیمت هر ارزی رو ارز دیگه تاثیر داره. بانک های یه کشور هم البته تاثیر خودشونو روی قیمت ارز میزارن که نباید این موضوع رو نادیده گرفت. معمولا روزای شنبه و یک شنبه بازار فارکس تعطیله و ساعت کاریش ۲۴ ساعته  ۵ روز در هفته هستش که شما به عنوان یه معامله گر نباید این موضوع رو برای شناخت بهترین زمان برای انجام معاملات فارکس از یاد ببرید.


زمان مبدأ چطوری مشخص میشه؟

شما به عنوان یک تریدر و معامله‌ گر باید بدونین که چه زمانی به عنوان زمان مبدأ محاسبه می شه و در بازار فارکس این زمان چند می تونه باشه. معمولا زمان مبدأ رو در این بازار متناسب با بروکر مشخص می کنن. بروکر (کارگزاری) اصولا براساس زمان اروپای شرقی یابه قول معروف گرینویچ مبدأ زمانی ساعت کار این بازار رو تعیین می کنه.

حالا اگه یه مثال بخواییم بزنیم، اگه بروکر شما آلپاری باشه، مبدأ زمانی ساعت کار این بازار بر اساس اروپای شرقی (EET  ) مشخص می شه حالا اگه بخواییم ساعت کار بازار رو به وقت ایران در نظر بگیریم، شما باید حالت یک و نیم ساعتی رو عقب ‌تر از ساعت تهران مد نظر داشته باشین. این بگم که جدا از ساعت کار این بازار، ساعت تهران توی ۶ ماهه اول سال و ۶ ماهه دوم سال مشخصا تغییر می کنه. واسه همین معامله گرا باید به این موضوع بی توجه نباشن که اگه از آموزش فارکس در شیراز به صورت صفر تا صد استفاده کنین، می تونین  بهترین زمان برای معاملات فارکس رو به راحتی بشناسین.

حجم معاملات چه رابطه ای با  بهترین زمان برای معاملات فارکس داره؟

هر معامله گری می دونه که توی بازار فارکس هر ساعتی رو می تونه برای معامله انتخاب کنه اما  بهترین زمان برای انجام معاملات فارکس بحثش کاملا جداست. این بهترین بودن زمان رو حجم معاملات اون مشخص می کنه. یه ساعتی قیمت ها طبیعتا واقعی ترن و واسه همینه که حجم معاملات خیلی بیشترن. شما اگه بهترین زمان برای معاملات فارکس رو بشناسین می تونین ساعتی که خریدار و فروشنده واقعی حضور داره رو واسه معامله خودتون انتخاب کنین. این جوریه که قیمت‌ ها یه عدد واقعی رو نشون میدن. خب یک معامله‌گر همیشه دوست داره ریسک کمتر و سود بالاتری رو تجربه کنه. بخاطر همینه که بهترین زمان برای معاملات فارکس تنها زمانیه که حجم معاملات بیشتر باشه توی اون ساعت ها که به هیچ وجه تریدر نباید این موضوع رو نایدده بگیره.

چرا بازاری موازی میتونن ساعت خوبی واسه معامله فارکس باشن؟

نباید ساختار بازارای موازی رو در زمان مناسب برای معاملات فارکس از یاد ببرید. ساعتای خاصی در طول روز وجود دارن که بازارا دقیقا روی یکدیگر قرار دارن و روال کار خودشونو دنبال می کنن. اگه بخواییم یه مثال واضح بزنیم انگلستان و آمریکا بین ساعت ۴ و نیم بعد از ظهر تا ۸ و نیم شب ( وقت ایران ) دقیقا دارن همزمان فعالیت می کنن. بعد از فارکس بیشترین حجم معاملات رو این دو بازار به خودشون اختصاص میدن و به همین خاطر زمانی که این دو بازار دارن همزمان فعالیت می کنن حجم معاملات بالاست و بهترین زمان برای معاملات فارکس محسوب میشه. مجموعه دانش سرمایه آرکا به تریدر معمولی این زمان رو پیشنهاد میده که می تونه سود خوبی رو به دست بیاره.


واسه ایرانیا چه ساعتی برای معامله بازار فارکس مناسبه؟

اگه به جفت ارزا دقت کنین بهترین زمان برای معاملات فارکس  رو می تونین انتخاب کنین. قیمت واقعی جفت ارزا رو بازار اون کشور تعیین میکنه. شما به عنوان یه تریدر دوست دارین با جفت ارزای اصلی همیشه معامله کنین، واسه همین به ساعت کار بازار آمریکا ( بین ۴ و نیم عصر تا یک و نیم بامداد ) توجه کنین و این ساعت رو مناسب بدونین. البته اینم بگم که معامله گر باید بدونه چه زمانی می تونه از لحاظ روانی ذهن بی دغدغه تری داشته باشه و تمرکز بیشتری روی کار بگذاره و همون موقع رو به عنوان بهترین زمان معاملات فارکس می تونه در نظر بگیره. روحیه و روان معامله گر صد در صد می تونه روی سود و ضرر تاثیر جدی بزاره. فشار عصبی قطعا شما رو به یه بازنده تبدیل می کنه. ساعت بین ۴ تا ۹ شب واسه ایرانیای عزیز می تونه بهترین زمان برای معاملات فارکس  باشه. البته اینو در نظر بگیرین که شغل و سبک زندگی افراد هم توی این مسئله و انتخاب ساعت بی تاثیر نیستن و فقط ما یه ساعت کلی رو در نظر گرفتیم.


سخن پایانی

بهترین زمان برای معاملات فارکس رو میشه توی هم زمان بودن فعالیت بازارای آمریکا و انگلستان در نظر گرفت.

به قولی این بازارا معتبرترین ساعت بازار جهانی رو شکل میدن. اینم در نظر داشته باشین که واسه تریدر ایرانی ساعت ۴ تا ۹ شب بهترین زمان معاملات فارکس محسوب می شه. در ضمن ۷۰ درصد حجم معاملات بازار فارکس توی همین بازه ساعتی رخ میده. بخاطر همین باید این ساعت رو یه ساعت طلایی در نظر بگیرین. بعضیا معتقدن که ۱۱ و نیم تا ۱۲ و نیم هم می تونه بهترین زمان باشه. چون که بازارای انگلستان و ژاپن دارن به صورت هم ‌زمان فعالیت می‌کنن. توی این قسمت از دوره آموزشی فارکس که توسط کادر مجرب دانش سرمایه آرکا ارائه میشه، یاد گرفتیم چه زمانی رو برای معاملات داخل بازار فارکس انتخاب کنیم تا به بهترین بازدهی برسیم؛ مهارت های معاملاتی خیلی خیلی بیشتری وجود دارن که به کسب سود هر چه بیشتر شما توی معاملات کمک می کنن؛ پس برای اینکه یه معامله گر حرفه ای بشین، در ادامه این دوره با ما همراه باشین.

منبع : دانش سرمایه آرکا

0
کــارمـا :
33
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
javidim036