ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

آشنایی با کربن فعال

2 سال پیش - خواندن 1 دقیقه

کربن اکتیو را از سوزاندن مواد غنی کربن در دمای بالا بدست می اورند. این ماده ی شیمیایی در محصولات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی کالای پخته شده ، نوشیدنی ها و محصولات مراقبت از پوست و حتی تصفیه آب، از موارد استفاده این ماده می باشد. برای اینکه بیشتر با کاربرد کربن اکتیو در صنایع شیمیایی و ... اشنا شوید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کربن از چه موادی ساخته می شود؟

از سوزاندن موادی چون نارگیل، چوب ، پسته، زغال سنگ، زیتون و موادی  خاص از جنس کربن، این ماده ساخته می شود. برخی مکانیسم های شیمیایی و درجه حرارت بسیار بالا، سبب تشکیل کربن اکتیو از این مواد می شود. بعد از ایجاد کربن، با موادی چون نمک های کلرید ترکیب می گردد تا ناخالصی و مواد اضافه ان با محلولی اسید مانند شسته گشته و کربن اکتیو خالص به جای بماند. با قرار گرفتن کربن در کنار گازهای اکسید کننده مانند دی اکسید کربن، پردازش ان بیشتر می شود و در نتیجه مساحت سطحی ان نیز افزایش پیدا می کند

کاربرد های کربن اکتیو

در صنعت از کربن فعال برای تصفیه محلول های ابکاری استفاده می کنند. در صنایع پزشکی برای معالجه برخی مسمومیت ها که به دلیل استفاده بیش از حد از یک دارو اتفاق می افتد از این ماده بهره می برند.

کربن اکتیو برای استخراج داروهای ضد انعقاد مانند دبیگتران در صنعت شیمی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. حذف برخی الاینده ها از جریان هوا و یا اب در مزارع از دیگر استفاده های کربن فعال در صنعت زیست محیطی می باشد. در کشاورزی از این ماده جهت تولید سموم دفع افات و مواد خوراک دام و طیور، استفاده می شود.

برای فیلتر کردن ودکا و ویسکی و به طور کلی جهت ساخت شراب نیز، کربن فعال کاربرد دارد.


0
کــارمـا :
32
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
77amir77.0098