ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

آموزش رفع مشکل تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی

2 سال پیش - خواندن 1 دقیقه

تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات بسیار رایج می باشد که به دلایل مختلف رخ می دهد. به دلیل اهمیت بسیار زیاد این مشکل، در ادامه چند دلیل اصلی که مانع از تخلیه ظرفشویی ها میشود را بررسی خواهیم کرد.

تخلیه نشدن ظرفشویی به دلیل گرفتگی شلنگ

یکی از اصلی ترین دلایل برای رخ دادن این مشکل، گرفتگی شلنگ های تخلیه می باشد. تمام قسمت های شلنگ را به طور کامل بررسی کنید تا دچار گرفتگی نشده باشد. علاوه براین، ممکن است در طول شلنگ تخلیه شکستگی ایجاد شده باشد که امکان عبور آب را نمی دهد.

تخلیه نشدن ظرفشویی به دلیل خرابی پمپ

از دیگر موارد بسیار مهمی که باعث میشود تخلیه آب مشین ظرفشویی به آسانی انجام نشود، خرابی در پمپ می باشد. در بسیاری از مواقع به دلیل گرفتگی در پروانه پمپ آب درون دستگاه تخلیه نمیشود. این قطعه را بررسی و در صورت نیاز آن را تعمیر کنید. البته تعمیرات ماشین ظرفشویی در مدل های مختلف نیاز به مهارت دارد و بدون تخصص بهتر است این کار را انجام ندهید.

تخلیه نشدن ظرفشویی به دلیل گرفتگی چاه 

پر شدن چاه فاضلاب که شلنگ تخلیه دستگاه درون آن قرار دارد از دیگر دلایل برای عدم تخلیه ظرفشویی ها می باشد. شلنگ را از چاه خارج کنید و وضعیت پایین رفتن آب درون آن را بررسی نمایید. بهتر است از جرم گیر به صورت مرتب در این چاه ها استفاده کنید، چون تکه های مواد غذایی و روغن و چربی ها دیواره های آنها را مسدود می کند.

در شرایطی که هیچ یک از این موارد بر تخلیه دستگاه تاثیرگذار نبود، لازم است برد اصلی ماشین ظرفشویی نیز به طور کامل بررسی شود. تعمیر برد الکتریکی نیاز به تجربه و مهارت بالایی داشته و در محصولات برندهای مختلف با هم فرق دارند. به همین دلیل بهترین کار تماس با تیم های تعمیر ظرفشویی خواهد بود.

0
کــارمـا :
35
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
f.zaeim85