آموزش نحوه کار با دستگاه نقطه جوش صافکاری

1 سال پیش - خواندن 5 دقیقه

هنگامی که ضربه ای به بدنه ماشین شما برخورد می کند، می تواند در آن فرورفتگی ایجاد کند. در این زمان می توانید با استفاده از دستگاه نقطه جوش صافکاری بدنه خودرو خود را در کمترین زمان و راحت ترین حالت صاف کنید، فرقی نمی کند بدنه یا قسمت صاف شده خودرو از چه ماده ای ساخته شده باشد، این دستگاه همیشه راهی برای سطح آسیب دیده را صاف کنید. ماشین شما را پیدا خواهد کرد. در این مقاله به معرفی انواع دستگاه جوش نقطه ای صاف کننده، مزایا و قیمت آنها می پردازیم و مراحل مختلف استفاده از این دستگاه در کار صافکاری را به شما آموزش می دهیم.

قدم اول در استفاده از نقطه جوش صافکاری

در مرحله اول استفاده از دستگاه جوش سبک، بدنه دستگاه به محل در نظر گرفته شده برای کارهای سبک متصل می شود. به عبارت دیگر، پس از اطمینان از رعایت قوانین و نکات ایمنی برای استفاده از این ابزار و بررسی عملکرد این ابزار، ابزار جوش را به راحتی باز کنید. شرکت در محیط های کاری سبک؛ رعایت استانداردهای ایمنی در هنگام استفاده از این ابزار به اندازه سایر ابزار و تجهیزات اهمیت دارد و نقش مهمی در کاهش خطرات احتمالی دارد.

تنظیمات قدرت و زمان دستگاه

پس از اطمینان از روشن بودن دستگاه جوش نرم و اتصال صحیح و صحیح بدنه این دستگاه به محل مورد نظر جهت صاف شدن کار، در مرحله دوم باید قدرت دستگاه را انتخاب کنید. نقطه نرم؛ به طور کلی در بسیاری از این دستگاه ها می توان از حداکثر توان در مرحله دوم استفاده کرد که با عدد صد تا مشخص می شود، پس از تنظیم پاور دستگاه، زمان لازم برای کار نیز باید ثبت شود. پس از اتمام این عملیات می توانید دکمه B روی دسته دستگاه را فشار دهید تا هوا آزاد شود، مرحله سوم رها کردن سطح ناحیه نرم است.


محل صافکاری بسیار مهم است

مرحله سوم در عملکرد دستگاه برای صاف کردن نقطه جوش، تهویه سطحی سطح مورد نظر است، اما این تهویه چگونه و به چه صورت انجام می شود؟ مرحله سوم ممکن است کمی سخت و پیچیده به نظر برسد، اما با کمی تمرین و تکرار می توانید مهارت های لازم برای انجام این کار را به دست آورید زیرا انفجار سطح در نظر گرفته شده برای صاف کردن، کار مهمی است که نمی توان از آن غافل شد. این مرحله شامل اتصال سیم زیگزاگ دستگاه جوش یا نقطه جوش به محل مورد نظر و سپس استفاده از چنگک یا چکش ضربه ای دستگاه می باشد.در ادامه انفجار سطح محل مورد نظر، مسی که قرار می گیرد. فوراً در بالای دسته دستگاه مورد نیاز است. به این ترتیب سطح صیقلی صاف می شود و زمان انجام مرحله بعدی فرا رسیده است.

با استفاده از دسته A یک دستگاه، قطعات را صاف کنید

با دمیدن آرام سطح ناحیه در نظر گرفته شده برای صاف کردن، اکنون می توانید صاف کردن را شروع کنید. در این مرحله از کار با جوشکار نقطه ای باید از دسته A دستگاه که به دسته صاف کننده دستگاه نیز معروف است استفاده شود. انجام این مرحله مشابه مراحل قبل است، ابتدا باید بدنه دستگاه را به محل مورد نظر برای صاف کردن متصل کرده و قدرت دستگاه خود را انتخاب کنید و سپس با فشردن دکمه زمان لازم برای انجام هموارسازی برای این دستگاه را مشخص کنید. روی دسته A دستگاه، صافی ناحیه مورد نظر را انجام دهید

قدرت دستگاه به چه عواملی بستگی دارد؟

مهم ترین نکته در مرحله آخر استفاده از دستگاه نقطه گذاری این است که از ابتدا قدرت دستگاه را روی حداکثر یا صد قرار ندهید. اما عمق محل فرورفته و آسیب دیده را باید با تجهیزات در نظر گرفت آسیب و ضخامت ناحیه مورد نیاز را مشخص کنید. پس مواظب باشید که صاف کردن را با قدرت کم و به تدریج شروع کنید. قدرت این ابزار را افزایش دهید، مانند ابزاری که استفاده می کنید، برای جدا کردن آهن از آهن نمی توان استفاده کرد. زمانی که زمان مناسب برای این روش باشد حداقل زمان مورد نیاز این معمولاً صد مورد از این ابزارها است. و به این ترتیب می توانید از این ابزار برای تقویت قطعات مورد نظر خود استفاده کنید.

علت استفاده این دستگاه در صافکاری

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید؛ چرا از دستگاه جوش نرم استفاده می کنیم؟ استفاده از این ابزار برای صاف کردن قطعات چگونه می تواند بر عملکرد ما تأثیر بگذارد؟ در واقع یکی از دلایل مهم استفاده از تجهیزات جوش نقطه ای صاف کننده این است که استفاده از این دستگاه برای صاف کردن قطعات خودرو می تواند سرعت کار شما را افزایش دهد. با استفاده از این دستگاه باید قطعات بسیار کمی را تغییر دهید. نرخ کار بالا خواهد بود. از طرفی استفاده از این ابزار باعث افزایش دقت کار شما می شود. این بدان معنی است که نتایج کار شما در پایان پروژه دقیق تر و رضایت بخش تر خواهد بود. به خصوص اگر از تجهیزات با کیفیت خوب استفاده می کنید. بله، استفاده از این ابزار مزایای دیگری برای ما دارد. به عنوان مثال، در مکان هایی که بازگشت به کار دشوار است. استفاده از این ابزار کار ما را آسان می کند

معرفی انواع دستگاه جوش نقطه صافکاری

دو نوع دستگاه جوش نقطه ای دستی در بازار موجود است، دستگاه جوش نقطه ای یک طرفه و دستگاه جوش نقطه ای دو طرفه. نگران قطعات تکراری مورد نظر خود باشید و اگر متوجه شدید که نمی توانید به پشت در جایی که می خواهید سمباده بزنید، مشکلی برای کار خود نخواهید داشت، قیمت انواع این ابزارها با یکدیگر متفاوت است. ، اما همه این دستگاه ها شباهت های زیادی دارند.

0
کــارمـا :
32
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
mandegar3030