آیا اسید کوجیک می تواند پوست را روشن کند و رنگدانه ها را از بین ببرد؟

1 سال پیش - خواندن 4 دقیقه
 آیا تا به حال ساکی را امتحان کرده اید یا از سس سویا در غذای خود استفاده کرده اید؟ اگر بله، پس جالب است بدانید که یکی از محصولات جانبی ساخت آنها اسید کوجیک است. به نظر می رسد این یکی فواید خاصی برای آن لکه ها، جای زخم ها و رنگدانه های روی پوست شما دارد! البته قبل از اقدام به خرید کوجیک اسید ، با ما همراه باشید تا کمی در مورد این اسید بیشتر بدانیم.

اسید کوجیک چه می کند؟

حالا، این قرار است حرفی بزند، پس خودتان را آماده کنید! بیایید این را تجزیه کنیم. تیروزین یک اسید آمینه است که به تولید ملانین کمک می کند. اما ملانین چیست؟ خوب، این رنگدانه است که به پوست، چشم و موهای شما رنگ می بخشد. تجمع ملانین در قسمت خاصی از پوست می تواند باعث تیره شدن پوست یا ایجاد لکه شود. اینجاست که اسید کاجوئیک به تصویر کشیده می شود. از تشکیل تیروزین جلوگیری می کند و در نتیجه تجمع ملانین و لکه های رعد و برق را کاهش می دهد. وای خوشحالیم که آن را از سر راه برداشتیم. اکنون می توانیم به بخش سرگرم کننده برسیم!

 


چگونه اسید کوجیک می تواند برای پوست شما معجزه کند.

اسید کوجیک کاربردهای زیادی برای پوست دارد. اجازه دهید نگاهی به برخی از آنها داشته باشیم.


کاهش هایپرپیگمانتاسیون

به لطف آن توضیح پیچیده درباره کاری که اسید کوجیک انجام می دهد، اکنون می دانیم که در کاهش رنگدانه های پوست نقش دارد. این محصول از انواع خاصی از قارچ ها ساخته شده و به روشن شدن پوست تغییر رنگ ناشی از تغییرات هورمونی، داروها، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و افزایش سن کمک می کند.

 

کاهش اسکار و لکه

اسید کوجیک همچنین با روشن کردن پوست به کاهش ظاهر اسکارها، لکه ها و سایر علائم کمک می کند. با این حال نمی تواند به طور کامل جای زخم ها را از بین ببرد. فقط می تواند آنها را روشن کند، بنابراین ظاهر آنها کاهش می یابد.

 

ملاسما بارداری

در دوران بارداری، لکه های تیره روی بدن و صورت زنان شایع است. به این حالت ملاسما می گویند. اسید کوجیک می تواند به کاهش این لکه های تیره کمک کند و منجر به بارداری شادتر شود!

 

جنگجوی باکتری!

اسید کوجیک دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که می تواند به عفونت های پوستی مانند عفونت های مخمری، آکنه، کرم حلقوی و غیره کمک کند.

 

سایر خواص اسید کوجیک

جدا از موارد فوق، اسید کوجیک دارای خواص ضد التهابی، ضد پیری، آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی نیز می باشد. چه چیز دیگری ممکن است نیاز داشته باشیم؟

 

هشدار! اسید کوجیک ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

اکنون، به عنوان یک ماده برای مراقبت از پوست بسیار نرم به نظر می رسد. با این حال، این ماده کوچک با اقدامات احتیاطی و عوارض جانبی خاص خود همراه است. بیایید نگاهی بیندازیم.

 

آلرژی ها

آلرژی با هر ماده مراقبت از پوست امکان پذیر است. ممکن است به هر چیزی حساسیت داشته باشید، حتی اسید کوجیک. به همین دلیل است که توصیه می کنیم قبل از استفاده از هر محصولی که در آن وجود دارد، یک تست پچ انجام دهید.

 

درماتیت تماسی

برخی از عوارض جانبی این اسید می تواند خارش، سوزش، سوزش و قرمزی باشد. این درماتیت تماسی نیز شناخته می شود. در صورت بروز این مشکل استفاده از محصول را متوقف کنید و همچنین به متخصص پوست مراجعه کنید.

 

حساسیت

استفاده طولانی مدت از اسید کوجیک می تواند منجر به افزایش حساسیت پوست شما شود و باعث آفتاب سوختگی بیشتر و قرار گرفتن در معرض دیگر شود. هرگز SPF روزانه خود را فراموش نکنید!

 

ما به طور قطع نمی دانیم، اما…

شواهد مناسبی در این مورد وجود ندارد، اما برخی از کشورها آن را به دلیل ارتباط احتمالی با سرطان ممنوع کرده اند. با این حال، هیچ داده اثبات شده ای در این مورد تا کنون وجود ندارد.

 

ده نکته ای که هنگام استفاده از اسید کوجیک باید در نظر داشته باشید

1. آن را روی پوست آسیب دیده یا پوست تحریک شده استفاده نکنید.

2. استفاده از آن را برای افراد دارای پوست حساس توصیه نمی کنیم.

3. از محصولی که بیش از 2 درصد اسید کوجیک در آن وجود دارد استفاده نکنید، زیرا این حداکثر حد ایمن است.

4. قبل از افزودن این ماده به رژیم مراقبت از پوست خود با پزشک خود صحبت کنید.

5. همیشه برچسب محصول را بخوانید و دستورالعمل‌ها را مطابق با آن دنبال کنید، زیرا می‌توانید برخی از کرم‌ها یا سرم‌ها را روی پوست بگذارید، در حالی که باید بقیه را بشویید.

6. استفاده از آن را با وجود در دسترس بودن به صورت خام توصیه نمی کنیم.

7. هنگام رقیق کردن، اطمینان حاصل کنید که مخلوط فقط 1 تا 2 درصد اسید کوجیک دارد.

8. اسید کوجیک را به کرم‌ها و محصولات موجود خود اضافه نکنید، زیرا این می‌تواند منجر به سطوح مختلف شود و باعث تحریک پوست شود.

9. می توانید بین یک تا دو بار در روز از آن استفاده کنید. با این حال، بیش از این از آن استفاده نکنید.

10. هر زمان که از محصولات اسیدی استفاده می کنید باید ضد آفتاب را روی پوست خود بمالید.


لینک کوتاه:

http://gg.gg/1154l6

 https://is.gd/3UCtbQ

 

1
کــارمـا :
37
مهندس فناوری اطلاعات
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
arash2