ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

اتاق فرار چیست؟

2 سال پیش - خواندن 4 دقیقه

امروزه یکی از بازی های پر طرفدار که در کشورمان ایران نیز بسیار رایج شده است بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم می باشد. حتما شما هم با عنوان هایی نظیر؛ بهترین اتاق فرار تهران، ترسناک ترین اتاق فرار ایران، هیجانی ترین اسکیپ روم شیراز و ... مواجه شده اید و از خود پرسیده اید که اتاق فرار چیست؟ تفاوت این بازی با سایر بازی های گروهی چیست که تا این اندازه با استقبال مواجه شده است؟ اتاق فرار یک بازی ماجراجویی فیزیکی است که به صورت گروهی و در ژانرهای مختلفی از قبیل ترسناک، هیجانی، دلهره آور و ... انجام می شود. در این بازی، بازیکنان مجموعه‌ای از معماها را با استفاده از سرنخ‌ها و استراتژی ها حل می نمایند تا به اهداف از پیش تعیین شده در بازی برسند. این بازی مهیج علاوه بر به چالش کشیدن ذهن، با فعالیت فیزیکی نیز شما را سرگرم می نماید و دارای هیجان بسیاری می‌باشد. در ادامه به بررسی دقیق تری از بازی های اتاق فرار خواهیم پرداخت.

تاریخچه

در گذشته، بازی های اتاق فرار فقط در غالب بازی های کامپیوتری اجرا می شدند و خلاقیت و هیجان بسیار بالای آنها موجب شد تا فردی به نام تاکائو کیوتو از کشور ژاپن به این فکر افتاد که بازی های کامپیوتری را در دنیای واقعی شبیه سازی نماید. به طوری که می توان گفت، بازی های اسکیپ روم، همان بازی های کامپیوتری در دنیای مجازی هستند که در دنیای واقعی شبیه سازی شده و به صورت گروهی انجام میشوند. این مردی ۳۰ ساله از توکیو ژاپن، در سال ۲۰۰۷ با دیدن علاقه بسیار زیاد افراد به بازی های دیجیتال برای اولین بار ایده اتاق فرار را در ذهن طراحی نمود. سپس اولین اتاق فرار را در توکیو راه اندازی کرد و با استقبال بی نظیری مواجه شد که همین امر موجب گشت تا سایر کشورهای آسیایی از قبیل سنگاپور نیز زمینه را برای راه اندازی اسکیپ روم فراهم کردند. به همین ترتیب، در سال ۲۰۱۲ نیز یکی از دوستان تاکائوکیوتو این ایده را در سانفرانسیکو پیاده سازی نمود و به مرور زمان در تمام کشورهای دنیا اسکیپ روم های بیشماری به وجود آمدند. در ابتدا، اتاق‌های فرار به صورت موقتی در مکان‌های تفریحی راه اندازی می شدند و نحوه بازی بدین صورت بود که طراحان اشیا و راهنمایی‌های لازم را در گوشه و کنار پنهان می‌کردند و بازیکنان با پیدا کردن آنها باید از آن محیط خارج می‌شدند. اما امروزه، اتاق های فرار با هیجان بسیار زیاد، انجام فیزیکی بازی های دیجیتالی و پیاده سازی سناریو فیلم های ترسناک در دنیای واقعی همراه هستند. بازی های اتاق فرار، از سال 1394 برای اولین بار در ایران و شهر تهران نیز راه اندازی شدند که در حال حاضر در سرتاسر کشو شاهد اتاق فرارهای بی نظیری هستیم.

نحوه انجام بازی اتاق فرار چگونه است؟

 نحوه انجام بازی های اتاق فرار بدین صورت است که شما با تشکیل گروه های 4 تا 8 نفره وارد اتاق می شوید و با توجه به ژانری که انتخاب نموده اید (ترسناک، ماجراجویی و ...) برای شما فیلمی پخش می شود. در این فیلم موقعیت شما شرح داده شده و متوجه می شوید که موضوع از چه قرار است. به عنوان مثال، در فیلم به شما توضیح داده میشود که شما و هم گروهی هایتان در یک هتل ترسناک گیر افتاده اید و باید با پیدا کردن سرنخ ها خود را از دست قاتل زنجیره ای نجات دهید. در طول انجام بازی اتاق فرار، معماهای بسیاری در جاهای مختلفی از قبل مشخص شده اند که شما و دوستانتان باید آن ها را بیابید و در یک مدت زمان معین (مثلا 60 دقیقه) به بهترین شکل حل نمایید. به طور معمول، این بازی در فضاهای باز یا سر پوشیده ای مانند رستوران ها، هتل، کلبه های متروکه، مترو، ایستگاه فضایی، سلول های زندان، آسایشگاه های روانی و... انجام می شود.

مزایای اسکیپ روم ها

همانطور که گفته شد اتاق های فرار تداعی گر ترس، اضطراب و هیجان می باشند و شاید از خود بپرسید قرار گرفتن این شرایط در کنار هم چه سود و مزیتی به همراه دارد؟ شاید برایتان جالب باشد که اسکیپ روم ها از بهترین بازی های گروهی می باشند که مزایای متعددی را به همراه دارند که تعدادی از این مزایا عبارتند از:

  • تقویت روحیه کار گروهی و تجربه بازی های تیمی
  • بهبود مهارت های ارتباطی
  • غلبه بر ترس و اضطراب
  • به چالش کشیدن مغز در شرایط دشوار
  • تحریک حواس و بهبود قدرت تصمیم گیری
  • مدیریت زمان حرفه ای
  • کسب تجربه های جدید


0
کــارمـا :
32
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
sinasarvi