ادویه چیست؟ بهتر است از کجا تهیه کنیم؟

1 سال پیش - خواندن 4 دقیقه

ادویه یک ترکیب گیاهی بسیار رایج در آشپزی خاورمیانه است. کلمه ادویه در واقع به معنای "ادویه" در عربی است و اگرچه این مخلوط می تواند از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت باشد، اما به طور کلی شامل برخی از مواد مشابه است. ادویه چاشنی محبوب گوشت بره، مرغ، گوشت گاو و ماهی و همچنین سوپ و برنج است و هیچ نمکی ندارد. پودر مایل به قرمز دارای طعمی عمیق و ملایم شیرین با کمی دود است.

ادویه چیست؟

ادویه برای غذاهای خاورمیانه مانند گارام ماسالا برای غذاهای هندی است. این یک چاشنی رایج است که بسته به جایی که ترکیب ادویه ساخته شده است، می تواند کمی از نظر مواد متفاوت باشد. همه ادویه ها به صورت پودر در می آیند و سپس در دستور العمل ها استفاده می شوند یا به عنوان چاشنی روی ظروف آماده می پاشند. پاپریکا، جوز هندی، زیره و دارچین رنگ زنگ زده ای به ترکیب ادویه می بخشد.

ادویه در مقابل مراکشی

در حالی که هر دوی این ترکیبات ادویه دارای ترکیبات مشابهی هستند و نیاز به ترکیب ادویه جات کامل با هم دارند، آنها با یکدیگر متفاوت هستند. راس الحنوت یک مخلوط مراکشی است که در مقایسه با ادویه به چندین ماده بیشتر نیاز دارد. علاوه بر پاپریکا، میخک، زیره و هل، فهرست مواد تشکیل دهنده راس ال حنوط نیز شامل ادویه های کمتر شناخته شده مانند توت مکعبی، توت فلفل هندی و میوه درخت زبان گنجشک است. و در حالی که ادویه جای خود را روی میزها می گیرد (مثل نمک و فلفل)، راس ال حنوت فقط در تعداد انگشت شماری از دستور العمل های مراکشی استفاده می شود.

این از چه چیزی ساخته شده است؟

به غیر از ترکیه، جایی که ادویه اغلب حاوی نعناع خشک است، مواد اولیه از ترکیبی به ترکیب دیگر سازگار است، از جمله فلفل سیاه، گشنیز، پاپریکا ، هل ، جوز هندی، زیره ، میخک و دارچین. در شمال آفریقا، غنچه های رز خشک شده را با دارچین و فلفل سیاه ترکیب می کنند. سایر ادویه هایی که می تواند جزء ادویه باشد سماق، زعفران، فلفل چیلی و زردچوبه است.

مزه اش مثل چیه؟

این ترکیب از ادویه ها نت های گرم و خاکی به خود می گیرد و از نظر طعم شبیه به گارام ماسالا است. ادویه ترکیبی بسیار زیبا از دودی و شیرینی بدون هیچ تندی است. در حالی که طعم آن زیاد نیست، اما بسیار معطر است، به همین دلیل بهتر است مقدار کمی از آن استفاده شود.

آشپزی با ادویه

از ادویه می توان به روش های مختلفی در آشپزخانه استفاده کرد. این می تواند یک مالش خشک برای کباب کردن گوشت باشد، به ماریناد اضافه شود و به عنوان چاشنی برای دستور العمل های گوشت گاو ، بره، مرغ، غذاهای دریایی و سبزیجات استفاده شود. همچنین به سوپ ها اضافه می شود و به عنوان چاشنی روی غذاهای آماده می پاشند. برای دستور العمل های استفاده از گوشت چرخ کرده، ادویه قبل از پختن با گوشت مخلوط می شود و از حدود 1 قاشق چای خوری برای هر پوند گوشت چرخ کرده استفاده می شود.

اگر ترکیب ادویه خودتان را درست کنید، می‌توانید ادویه‌ها را قبل از پودر شدن برشته کنید. پودر به سادگی به دستور العمل ها در مقادیر کم اضافه می شود.

دستور پخت با استفاده از ادویه

از آنجایی که ادویه ترکیبی از چندین ادویه است، استفاده از آن به عنوان ادویه و برای تهیه ماریناد ایده آل است - فقط روغن زیتون، آب لیمو و نمک را اضافه کنید.

ادویه را از کجا بخریم

ادویه را می‌توانید در خواربار فروشی‌های خاورمیانه، فروشگاه‌های لذیذ مجهز و آنلاین پیدا کنید. ما برای خرید عمده ادویه از رزت استفاده میکنیم عمده فروشی ادویه هست. این در قوطی، کیسه، و شل به وزن یا حجم فروخته می شود. مانند بسیاری از ادویه ها، طعم آن با گذشت زمان کاهش می یابد، بنابراین مطمئن شوید که تازه ترین آن را خریداری کنید.

چگونه ادویه خود را بسازیم

اگر ادویه به راحتی در دسترس نباشد، تهیه آن در خانه ساده است. شما به آسیاب ادویه، آسیاب قهوه کوچک (که دیگر برای دانه ها استفاده نمی شود) یا هاون و

هاون نیاز دارید. اگرچه می‌توانید دستور غذا را مطابق با ذائقه‌تان تنظیم کنید، اما نسبت خوبی که باید دنبال کنید عبارت است از 4 قسمت فلفل سیاه، 4 قسمت زیره، 3 قسمت میخک، 3 قسمت دارچین، 3 قسمت تخم گشنیز، 1 قسمت غلاف هل، 3 قسمت جوز هندی و 6 قسمت قطعات پاپریکا

در صورت تمایل، قبل از آسیاب کردن، ادویه ها را در یک ماهیتابه خشک برشته کنید.

6 ماده اول را پردازش کنید تا خوب شود. جوز هندی و پاپریکا را اضافه کنید و مخلوط کنید تا مخلوط شوند.

ذخیره سازی

ادویه خانگی و خریداری شده در فروشگاه را در یک ظرف در بسته در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید. اگر به درستی نگهداری شود، تا سه ماه تازه می ماند.

1
کــارمـا :
30
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
rozetfood291