ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

ازن ژنراتور

2 سال پیش - خواندن 17 دقیقه

ازن ژنراتور

یکی از رایج ترین روش ها برای “تمیز کردن” هوا و از بین بردن بوهای شدید ، استفاده از یک مولد هوا ازن است که به دستگاه های ازن یا ازن ژنراتور نیز معروف است. این ماشین ها برای ایجاد ازن از طریق یک فرایند ساده که به طور طبیعی در جو اتفاق می افتد ، طراحی شده اند. با این حال ، مانند بسیاری از موارد ، فقط طبیعی بودن آن به معنای سالم بودن آن نیست. دو روش در استفاده معمول ،جذب نوسان فشار وجداسازی گاز غشایی است


باکتری ها و قارچ های موجود در هوا برای سلامتی خطرناک و منشا بو های بد در سیستم های تهویه می باشند. بوسیله تهویه مطلوب هوا با سیستم ازن می توان مانع پوشش بیولوژیکی شد .

گاز ازن می تواند بوهای آزاردهنده را حذف و خطرات سلامتی از جمله آلرژی ، خارش و ویروس ها را از بین ببرد. ازن تنها اکسیدکننده قوی موجود نیست ، اما آسان ترین است زیرا هزینه نگهداری آن کم است و عملکرد راحتی دارد .

ازن می تواند به منظور جلوگیری از پوشش های بیولوژیکی و کوچک کردن اسپورهای موجود در هوا ، و یروس ها و باکتری استفاده شود . ضدعفونی در سیستم تهویه می تواند برای مثال در اتاق های هتل ها ، منازل ، رستوران ها ، مدارس ، ادارات ، باشگاه ها ، سالن های کنفرانس ، اماکن مذهبی ، مراکز پزشکی و درمانی ، کارخانجات ، دانشگاه ها و سایر اماکن انجام شود.

میزان ازن و دوره درمان به جریان هوا در سیستم تهویه و میزان ویروس ها و باکتری ها بستگی دارد. زمان تهویه مطلوب می تواند متفاوت باشد ، تهویه مطلوب می تواند در طول شب یا زمانیکه مرکز تجاری بسته است انجام گیرد. اگر سیستم تهویه مطبوع به اندازه کافی طولانی باشد این اجازه را به ازن می دهد که قبل از رسیدن به خروجی در اتاق شکسته می شود در نتیجه تهویه مطلوب می تواند تا یک ساعت طول بکشد.




نحوه کار غلظت ازن ژنراتور

ازن ژنراتور با استفاده ازفناوریجذب نوسان فشار (PSA) به طور گسترده ای برای تأمین اکسیژن در برنامه های مراقبت های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند ، به ویژه در مواردی که اکسیژن مایع یاتحت فشار بیش از حد خطرناک یا ناخوشایند است ، مانند در خانه ها یا کلینیکهای قابل حمل. برای اهداف دیگر ، متمرکز کننده های مبتنی برفناوری غشای جداسازی نیتروژن نیز وجود دارند.

یک کنسانتره اکسیژن هوا را گرفته و نیتروژن را از آن خارج می کند ، و یک گازغنی شده با اکسیژن را برای استفاده در افرادی که به دلیل کمبود اکسیژن درخون نیاز به اکسیژن پزشکی دارند ، باقی می گذارد. غلیظ کننده های اکسیژن منبع اقتصادی اکسیژن را در فرآیندهای صنعتی فراهم می کنند ، جایی که آنها به عنوان مولد گازاکسیژن یاگیاهان تولید اکسیژن نیز شناخته میشوند


ازن ژنراتور ها هزینه های شما را کاهش می دهند و یک منبع اکسیژن بدون وقفه ایجاد می کنند

اکسیژن در بسیاری از زمینه های پزشکی و بسیاری از صنایع مورد نیاز است. تأمین بی وقفه اکسیژن خالص برای بسیاری از فرآیندها ضروری است. در عین حال ، تولید اکسیژن خود می تواند هزینه های شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

تولید اکسیژن در محل کار به شما امکان می دهد تا هزینه های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و همچنین گزینه مناسبی برای بطری ها ، بسته های نرم افزاری و مخازن گران قیمت است. هزینه های سرمایه گذاری معمولاً پس از مدت کوتاهی استفاده از آن پرداخت می شود. با استفاده از هوای محیط می توانید با تولید اکسیژن مستقیم در محل کار خود در موفقیت شرکت خود سهیم باشید.

تولید اکسیژن در محل همچنین شما را از قطع اکسیژن و مسائل مربوط به تأمین و همچنین گلوگاه های تأمین و تلفات تولید مرتبط با این مشکلات محافظت می کند. به خصوص در مناطق دورافتاده و صعب العبور ، اغلب ایجاد منبع اکسیژن با انتقال اکسیژن امکان پذیر نیست. تولید O2 داخلی همیشه در هر کجای دنیا که باشید اکسیژن را به صورت بی وقفه تأمین می کنید.

دستگاه های تولید اکسیژن Inmatec به میزان مورد نیاز اکسیژن پزشکی یا غیر پزشکی با خلوص 95? تولید می کنند.ازن ژنراتور مانی ما به لطف فناوری نوآورانه و ضدآیند استفاده شده از بالاترین استانداردهای کیفیت برخوردار هستند. به لطف فناوری کنترل از راه دور یکپارچه ، همه مقادیر عملیاتی می توانند از راه دور کنترل شده و در هر زمان تغییر کنند. این از نظر اکسیژن رسانی و تمام فرایندهای تولید شما در هر زمان امنیت کامل را به شما می دهد.

ازن ژنراتور 

اکسیژن بین 0.50 Nm³ در ساعت و 2،000.00 Nm³ در ساعت با خلوص اکسیژن تا 95?.


 ازن ژنراتور O2 پزشکی

سری POC Med برای اکسیژن از 0.50 Nm³ / h تا 352.00 Nm³ / h با خلوص اکسیژن تا 95?.




کاربردهای دستگاه ازن ژنراتور خانگی

امروز از دستگاه ازن در بسیاری از مکان ها استفاده می شود، همچنین در صنایع مختلف مانند صنایع لبی و غذایی، صنایع دامپروری و مرغداری،

صنعت کشاورزی و گلخانه های، در منازل و محل کار برای برطرف کردن بوهای نامطبوع محیط و استریل و ضدعفونی هوا و آب استفاده های فراوانی از این محصول می شود. از مهمترین کاربردهای دستگاه ازن ژنراتور خانگی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1. ضدعفونی میوه و سبزیجات

2. ضدعفونی و انگل زدایی حبوبات

3. حذف بو سیگار یا قلیان در منزل

4. از بین بردن بوی فاضلاب در آب

5. پاک کردن بوی پخت و پز در منزل

6. ضدعفونی سبزیجات و میوه جات

7. انگل زدایی و میکروب زدایی انواع گوشت قرمز و سفید

8. استفاده در مدارس و کلاس های درسی



برخی از کاربردهای دستگاه اوزون ساز خانگی و نیمه صنعتی و صنعتی دائم کار

* ضد عفونی آب
* ضد عفونی هوا
* ضد عفونی میوه
* ضد عفونی سبزیجات
* ضد عفونی آکواریوم
* از بین بردن انواع بو قلیایی و شیمیایی و دارویی و الکلی
* ضد میکروب و ویروس فصلی
* جلوگیری از انواع مریضیهای فصلی
* ضد آلرژی جلوگیری از مریضیهای عفونی
* ضد عفونی آب چاه
* ضد عفونی سالن مرغداری
* ضد عفونی آب خام ورودی پرورش ماهی
* تزریق گاز مستقیم در استخر پرورش ماهی
* ضد عفونی فاضلاب بهداشتی
* ضد عفونی فاضلاب صنعتی
* ضدعفونی سالن بیمارستان
* ضد عفونی خشکبار
* ضد عفونی پسته
* ضد عفونی آب دریا
* ضد عفونی استخر پرورش ماهی آب شیرین
* ضد عفونی آب دریا برای پرورش ماهی



فناوری PSA

دستگاه های تولید اکسیژن Inmatec با استفاده از فناوری جذب فشار (PSA) اکسیژن پزشکی و غیر پزشکی تولید می کنند. هوای محیط ازن ژنراتور با فشار مورد نیاز به یک بلوک شیر توسط تنظیم کننده فشار تأمین می شود. این به طور خودکار هوا را به طور متناوب در دو ظرف جذب شده پر از غربال مولکولی کربن فشرده می کند. هر دو ظرف به طور متناوب از حالت فیلتر به حالت تازه سازی تغییر می کنند. در نتیجه ، در حالی که مولکول های نیتروژن و دی اکسید کربن موجود در هوای محیط در یک ظرف به صافی متصل می شوند ، صافی در ظرف دیگر تجدید می شود. اکسیژن تولید شده از این طریق به یک ظرف محصول هدایت می شود و سپس بلافاصله برای استفاده در دسترس قرار می گیرد. این روند جذب نوسان فشار با مراحل موازی جذب و اگزوز ، جریان مداوم اکسیژن ایجاد می کند.

با استفاده از فن آوری PSA ، دستگاه های تولید کننده اکسیژن Inmatec می توانند در مقادیر بین 0.50 Nm³ تا 2،000.00 Nm³ در ساعت اکسیژن تولید کنند.



مزایای ازن ژنراتور

قرار دادن و تولید اکسیژن در خانه

· اکسیژن رسانی بدون وقفه در هر جای دنیا

· مقدار دلخواه اکسیژن در هر زمان

· خلوص خالص برای هر کاربرد

· هزینه کمتر در مقایسه با سیلندر

· هزینه مقرون به صرفه به لطف هزینه های عملیاتی کم

· آلودگی CO2 برای محیط زیست ایجاد نمی کند


برنامه های کاربردی

متمرکز کننده اکسیژن غربال ساکن یا ظرفی چند مولکولی با مخازن بافر ، استوانه های پر و سیلندرهای ذخیره. کاربرد: امکانات پزشکی / بیمارستانها (ثابت) یا محلولهای کانتینری (مثلا سناریوهای نظامی یا فاجعه)

از ازن ژنراتور های پزشکی در بیمارستان ها یا در خانه برای غلظت اکسیژن برای بیماران استفاده می شود. PSA منبع اکسیژن مقرون به صرفه ای را فراهم می کنند . آنها گزینه امن تر ، ارزان تر و راحت تر برای مخازن اکسیژن برودتی یا سیلندرهای تحت فشار هستند. آنها می توانند در صنایع مختلف از جمله پزشکی ، تولید دارو ، تهویه مطلوب آب و ساخت شیشه استفاده شوند.



ازن چیست؟
ازن نوعی اکسیژن بسیار فعال است. هنگامی تشکیل می شود که اکسیژن در معرض یک میدان پر انرژی قرار گیرد و باعث شود برخی مولکول های اکسیژنO2 با اتم های اکسیژن تجزیه شوند ( O ) سپس اتمهای اکسیژن O با مولکولهای اکسیژن O2 واکنش نشان می دهند تا ازن O3 تشکیل شود. توجه کنید که این یک واکنش قابل برگشت است به این معنی که ازن می تواند دوباره به اکسیژن تجزیه شود. ازن مولکولی است که از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است. دو اتم اکسیژن مولکول اصلی اکسیژن را تشکیل می دهند - اکسیژن تنفسی که برای زندگی ضروری است. سومین اتم اکسیژن می تواند از مولکول ازن جدا شده و دوباره به مولکول های مواد دیگر متصل شود و در نتیجه ترکیب شیمیایی آنها را تغییر دهد. این توانایی واکنش با سایر مواد است که اساس ادعاهای تولیدکنندگان دستگاه ازن ژنراتور است.

 
دستگاه ازن ژنراتور چگونه کار می کند؟
ازن، گاهی اوقات “اکسیژن فعال” نیز نامیده می شود ، زیرا ازن O3 عنصری بسیار ناپایدار است و دوست دارد که به اکسیژن خالص برگردد O2 ، می تواند با انواع مواد ، اکسید شود. اتم اضافی اکسیژن علاوه بر اکسیدکنندگی آلاینده ها، بو ، ویروس ، قارچ ها و باکتری ها را از بین می برد. ازن احتمالاً بزرگترین عنصر تصفیه ما،در دستگاه تصفیه آب برای مقابله با آلاینده های ساخته شده توسط انسان است.




آیا ازن در طبیعت یافت می شود؟
بله ، ازن توسط رعد و برق تشکیل می شود. در طبیعت ، ازن به هنگام رعد و برق، با اکسیژن موجود در هوا ترکیب و تولید می شود. تشکیل ازن منجر به بویی می شود که پس از رعد و برق شما متوجه میشوید. یک نوع دستگاه ازن ژنراتور که به عنوان نوع تخلیه رعد و برق شناخته می شود ، با الهام گرفتن از این روند طبیعی، برای سلول های تولید ازن استفاده می کند.
بله ، ازن در استراتوسفر یافت می شود. همچنین ، لایه ازن موجود در استراتوسفر فوقانی سطح زمین را از اشعه های UV مضر محافظت می کند. پرتوهای اشعه ماوراء بنفش ، مولکولهای اکسیژن را در اتمهای اکسیژن که از نو ترکیب می شوند، ازن را تشکیل می دهند. پرتوهای اشعه ماوراء بنفش و مولکول های ازن را تحریک میکند و باعث می شود که آنها به اکسیژن تجزیه شوند تا دوباره چرخه تولیدش شروع شود. به این ترتیب ، انرژی اشعه ماوراء بنفش توسط “لایه ازن” محافظت می شود و سطح زمین را از اثرات مضر آنها محافظت می کند.دستگاه ازن ژنراتور از نوع UV ، این روند طبیعی را تقلید می کند.



از ازن برای چه مواردی می توان استفاده کرد؟
ازن یک مولکول پر انرژی است. نیمه عمر آن در آب در دمای اتاق تنها ۲۰ دقیقه است و این ازن اضافی با اکسیژن تجزیه میشود بدون اینکه ضرری داشته باشد، همچنین می تواند از ان برای بازیافت آب استفاده میشود. ماهیت واکنشی ازن باعث می شود که اکسید شدنی ایده آل ، برای دستگاه تصفیه آب و هوا باشد. با ازن میشود:

باکتریا و ویروس ها را از بین ببرید
فلزات سنگین (مانند آهن و منگنز) را فیلتر کنید و به آنها اجازه میدهد تا فیلتر شود
برای از بین بردن رنگ آب (مثلاً مانند رنگ زرد ناشی از tannin)
بوی تخم مرغ فاسد شده را از آب خارج میکند (بدلیل وجود داشتن سولفید هیدروژن)
ترکیبات آلی را برای تشکیل ترکیباتی که می توانند به راحتی فیلتر شوند و آب تبدیل شوند H2Oو دی اکسید کربن CO2 را تشکیل دهند و بوی بد هوا را از بین میبرد


مزایای ازن

ازن قویترین اکسید و ضد عفونی کننده موجود برای از بین بردن محلول های آبی و مخلوط های گازی است.
اگرچه ازن فقط تا حدی در آب حل میشود، اما به اندازه کافی حلّال و پایدار است ، به گونه ای که از اکسیداسیون یا ضد عفونی کنندگی آن می توان به طرز کاملی استفاده کرد.
پس از اکسید یا ضد عفونی شدن ازن ، به اکسیژن تجزیه میشود.
ازن با تنوع زیادی از ترکیبات آلی، محصولات جانبی آلی که حاوی اکسیژن هستند واکنش نشان می دهد.
اگرچه ازن قویترین ماده اکسید کننده در دسترس است ، اما کنترل کردن آن کاملا بی خطر است. دلیل اصلی این است که قابل ذخیره شدن نیست و باید در همان محل تولید و استفاده شود.
ازن گازی بدون بو است و برای انواع موادی که باید بدون بو باشند استفاده میشود.
در دستگاه تصفیه آب آشامیدنی ، فاضلاب و محل دفن زباله ، ازن توانایی تبدیل مواد آلی رو به مواد تجزیه پذیر را دارد. در نتیجه ، ترکیب اکسیژن ازن با دستگاه تصفیه آب آن می تواند فاضلابی با غلظتی پایین تر از ترکیبات آلی مشکل ساز از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر از هر فرآیند مورد استفاده به صورت جداگانه را تولید کند. و دستگاه تصفیه آب انواع خدمات دیگر دارد.
استفاده ازن با هر واسطه ای (مایع یا گاز) مواد شیمیایی دیگری به آن اضافه نمی شود.



اثرات ازن بر باکتریها
نزدیک شدن مولکول ازن با دیواره باکتریها ایجاد میشود
ازن در دیواره باکتری نفوذ کرده و سوراخ ایجاد می کند
اثر نزدیک ازن بر دیواره سلولی
سلول باکتریایی پس از چند مولکول ازن ایجاد میشود
تخریب سلول پس ازن
علاوه بر این ، ازن حداقل ۱۰ برابر قویتر از کلرزن برای ضد عفونی کننده ماده است. کلرزن با تشکیل ترکیبات بسیار سمی و سرطان زا به نام THMs یا تری هالومتان ها واکنش نشان می دهد – گوشت هایی که محصولاتی کیفیت کمتری دارند. THMs همچنین به عنوان عاملی سرطان زا در سرطانهای کلیوی ، مثانه و روده بزرگ نقش دارد. کلرزن همچنین علاوه بر THM ها باعث تولید کلروفرم ، تتراکلرید کربن ، کلرومتان در کلرزن می شود. از طرف دیگر ، ازن هیچ اثری از محصول باقیمانده بر اثر واکنش اکسیداتیو مثل کلرزن از خود باقی نمی گذارد.



ازن چگونه مضر است؟

همان خصوصیات شیمیایی که اجازه می دهد غلظت بالای ازن با مواد آلی خارج از بدن واکنش نشان دهد ، به آن توانایی واکنش با مواد آلی مشابهی را می دهد که بدن را تشکیل می دهند و به طور بالقوه عواقب مضر برای سلامتی ایجاد می کنند. با استنشاق ، ازن می تواند به ریه ها آسیب برساند. مقادیر نسبتاً کم می تواند باعث درد قفسه سینه ، سرفه ، تنگی نفس و تحریک گلو شود. ازن همچنین ممکن است بیماری های تنفسی مزمن مانند آسم را بدتر کرده و توانایی بدن در مبارزه با عفونت های تنفسی را به خطر بیندازد. حساسیت افراد به ازن بسیار متفاوت است. افراد سالم و همچنین افرادی که مشکل تنفسی دارند ، در معرض ازن می توانند مشکلات تنفسی را تجربه کنند. ورزش هنگام قرار گرفتن در معرض ازن باعث استنشاق مقدار بیشتری ازن می شود و خطر اثرات مضر تنفسی را افزایش می دهد.



آیا چیزی به عنوان "ازن خوب" و "ازن بد" در دستگاه ازن ژنراتور وجود دارد؟

عبارت "خوب بالا - بد در نزدیکی" توسط سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) برای ایجاد تمایز بین ازن در جو بالا و پایین استفاده شده است. ازن موجود در اتمسفر فوقانی - که از آن به عنوان "ازن استراتوسفر" یاد می شود - به فیلتر کردن اشعه ماورا بنفش آسیب رسان از خورشید کمک می کند. اگرچه ازن موجود در استراتوسفر محافظ است ، اما ازن موجود در اتمسفر - یعنی هوایی که تنفس می کنیم - می تواند برای سیستم تنفسی مضر باشد. با اثر متقابل نور خورشید با برخی مواد شیمیایی ساطع شده در محیط (به عنوان مثال انتشار گازهای گلخانه ای اتومبیل و انتشار شیمیایی گیاهان صنعتی) می توان سطح مضر ازن را تولید کرد. این غلظت های مضر ازن در جو اغلب با غلظت زیاد آلاینده های دیگر از جمله دی اکسید نیتروژن ، ذرات ریز و هیدروکربن ها همراه است.ازن چه خالص باشد و چه با سایر مواد شیمیایی مخلوط شود ، می تواند برای سلامتی مضر باشد.


چرا کنترل قرار گرفتن در معرض ازن با دستگاه ازن ژنراتور مشکل است؟

غلظت واقعی ازن تولید شده توسط یک دستگاه ازن ژنراتور به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر یک دستگاه ازن ژنراتور قدرتمندتر یا بیش از یک دستگاه ازن ژنراتور استفاده شود ، اگر دستگاهی در یک فضای کوچک به جای یک فضای بزرگ قرار داده شود ، اگر درهای داخلی بیش از اینکه باز شوند و اتاق کمتر یا بیشتر باشد غلظت بیشتر خواهد بود اگر تهویه مطبوع هوا مطبوع هوای کمتر و بیش از فضای بیرونی وجود داشته باشد ، مواد و وسایلی که ازن را جذب یا با اوزن واکنش نشان می دهند و به شرطی که غلظت ازن در فضای باز کم باشد.

مجاورت فرد با دستگاه تولید ازن نیز می تواند در مواجهه فرد تأثیر بگذارد. غلظت در نقطه خروج ازن از دستگاه بیشترین است و به طور کلی با فاصله گرفتن از آن ، کاهش می یابد.


از چه روش های دیگری می توان برای کنترل آلودگی هوای داخل ساختمان استفاده کرد؟

سه متداولترین روش برای کاهش آلودگی هوا در محیط داخلی ، به منظور از اثربخشی، عبارتند از:

کنترل منبع: منابع آلودگی را از بین ببرید یا کنترل کنید.
تهویه مطبوع هوا: آلاینده ها را از طریق تهویه مطبوع هوا مطبوع هوای خارج رقیق و دفع می کنیم
تمیز کردن هوا: آلاینده ها را از طریق روش های اثبات شده تمیز کردن هوا پاک کنید.
از بین این سه روش ، اولین رویکرد - کنترل منبع - موثرترین است. این شامل به حداقل رساندن استفاده از محصولات و موادی است که باعث آلودگی محیط داخلی می شوند ، استفاده از اقدامات بهداشتی مناسب برای به حداقل رساندن آلاینده های بیولوژیکی (از جمله کنترل رطوبت و رطوبت ، و تمیز کردن و ضد عفونی گاه به گاه از سطح مرطوب یا مرطوب) و استفاده از روشهای خوب خانه داری برای کنترل ذرات.

رویکرد دوم - تهویه مطبوع هوا در فضای باز - نیز موثر است و معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد. روش های تهویه مطبوع هوا شامل نصب فن اگزوز نزدیک به منبع آلاینده ها ، افزایش جریان هوای خارج در سیستم های تهویه مطبوع هوا مکانیکی و باز شدن پنجره ها ، به ویژه هنگامی که از منابع آلاینده استفاده می شود.

رویکرد سوم - تمیز کردن هوا - به خودی خود کافی کافی تلقی نمی شود ، اما گاهی اوقات برای تکمیل کنترل منبع و تهویه مطبوع هوا استفاده می شود. از فیلترهای هوا ، پاک کننده های ذرات الکترونیکی و یونیزرها اغلب برای حذف ذرات معلق در هوا استفاده می شود و در مواقعی که کنترل منبع و تهویه مطبوع هوا کافی نیست ، از مواد جاذب گاز برای حذف آلاینده های گازی استفاده می شود.


0
کــارمـا :
32
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
atefeh1996zeynaliy2