ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

از بین بردن پرز فرش ماشینی سجاده ای و خانگی

2 سال پیش - خواندن 4 دقیقه

احتمالا شما هم جزو کسانی هستید که فرش نو برای مسجد و یا منزل خود خریداری کرده‌اید و از پرزدهی آن شکایت دارید!

پیش از هر چیز باید بگوییم که پرز فرش ماشینی سجاده ای و یا فرش‌های خانگی 12 متری و 9 متری که به تازگی خریده‌اید، کاملا طبیعی است و ما در این مقاله تلاش داریم که سوال‌های زیر را پاسخ بدهیم:

  1. آیا هر فرش ماشینی یا فرش ماشینی خانگی دارای پرز است؟
  2. چه فرشی را خریداری کنیم که دارای پرز نباشد؟
  3. آیا پرز روی فرش نشانه‌ی بی‌کیفیت بودن آن است؟
  4. برای از بین بردن پرزهای روی سطح فرش مسجد و خانه چه کارهایی باید انجام دهیم؟

از بین بردن پرز فرش ماشینی سجاده ای

آیا هر فرش ماشینی سجاده ای دارای پرز است؟

به طور کلی باید بگوییم که در بافت انواع فرش‌های ماشینی چند نوع نخ به کار می‌رود که مهم‌ترین آن‌ها نخ‌های اکریلیک و پلی استر هستند. فرش‌های بافته شده با جنس نخ اکریلیک، دارای پرز و فرش‌های بافته شده با جنس نخ پلی استر، بدون پرز (یا حداقل پرز) می‌باشند.

این پرزهای موجود بر روی فرش اکریلیک به هیچ عنوان نشانه‌ی بی‌کیفیت بودن فرش نیست و حتی نشاندهنده‌ی آن است فرش شما 100% اکریلیک بوده که جزو بهترین کیفیت نخ‌ها می‌باشد و بالاترین قیمت فرش سجاده ای را هم را داراست.

فرش ماشینی سجاده ای و یا فرش‌های 12 متری و 9 متری خانگی که با جنس نخ اکریلیک هستند از نظر خصوصیات فیزیکی و طول عمر بسیار بهتر از فرش‌های پلی استر بوده و از نظر قیمتی هم گران‌تر هستند. فرش‌های صددرصد اکریلیک دارای پرز اولیه هستند و درواقع همین باعث نرمی و لطافت بیش‌تر فرش مسجدی یا خانگی می‌شود.

پرزدهی فرش‌های اکریلیک، به خاطر ماهیت الیاف اکریلیک است و اجتناب ناپذیر است اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان پرزها را کاهش داد و در ادامه این موارد را ذکر خواهیم کرد.

سجاده فرش ماشینی کاشان

چه فرش ماشینی بخریم که پرز نداشته باشد؟

در واقع اگر شما به پرز فرش حساسیت شدیدی دارید باید فرش‌های بدون نخ اکریلیک را انتخاب کنید یعنی فرش‌های پلی استر، پلی پروپیلن و یا ورژن (ورجین).

فرش‌های پلی استر به علت این‌که پایه‌ی تولید آن‌ها از مواد پلاستیک می‌باشد از پرزهای بسیار کمتری برخوردار هستند. مشکل اساسی فرش‌های با جنس نخ پلی استر این است که پس از کمی رفت‌وآمد کوبیده شده و نرمی حالت اولیه‌ی خود را از دست خواهند داد.

ولی اگر شما به دنبال خرید بهترین فرش ماشینی سجاده ای برای مسجد و یا بهترین فرش خانگی هستید قطعا پیشنهاد ما همان فرش‌های با جنس نخ اکریلیک می‌باشد؛ اما برای این‌که لذت خرید فرش ماشینی نو با جنس نخ اکریلیک، به دلیل پرزدهی بالای آن از بین نرود باید فرش‌های اکریلیکی خرید کنید که یک سری عملیات بر روی الیاف آن انجام شده باشد تا پرزدهی آن‌ها به حداقل ممکن رسیده باشد.

سجاده فرش ماشینی سجاده ایImage caption

سجاده فرش اکریلیک با حداقل پرز

برای اینکه یک فرش خانگی یا فرش ماشینی سجاده ای با جنس نخ اکریلیک، حداقل پرز را داشته باشد باید ابتدا در مراحل تبدیل الیاف به نخ و در نهایت هنگام تولید فرش، یک‌سری عملیاتی انجام شود تا فرش با پرز کم‌تری بافته شود؛ برخی از این عملیات را در زیر لیست کرده‌ایم:

  • هنگام آماده کردن الیاف باید از مقدار کافی آب و روغن در تولید استفاده شود.
  • دستگاه‌های ریسندگی فرش‌های ماشینی به صورت اصولی تنظیم شوند.
  • آهار فرش ماشینی سجاده ای یا فرش خانگی به درستی انجام گیرد.
  • نخ‌های به کار رفته در بافت کاملا هیت‌ست (تثبیت حرارتی) شده باشند.

فرش ماشینی سجاده ای کاشان

رفع پرز فرش ماشینی سجاده ای

اگر در کارخانه از تمامی روش‌ها برای کاهش پرزدهی استفاده شود، بازهم شاهد این خواهیم بود که فرش ماشینی، چه سجاده فرش مسجدی و چه فرش خانگی، پرز اولیه را دارد. می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر برای از بین بردن پرز فرش ماشینی سجاده ای استفاده کنید:

  • روش اول و معمول استفاده از جاروهای شمالی یا حصیری می‌باشد که با نم‌دار کرد آن می‌توانید بر روی سجاده فرش ماشینی بکشید؛ این کار را تا چند روز پشت سر هم انجام دهید.
  • روش دوم استفاده از جاروبرقی با مکش بالا است که این کار هم باید تا چند روز پس از نصب فرش تکرار شود.
  • روش سوم استفاده از یک دستمال (کیسه) یا یک فرچه‌ی مخصوص فرش می‌باشد که با خیس کردن آن، به آرامی از راه خاب فرش بر روی آن بکشید.

برای آشنایی بیش‌تر و همچنین دیدن عکس و فیلم‌های بیش‌تر به سایت اصلی سجاده فرش سبحان مراجعه فرمایید: (روی لینک سبز رنگ کلیک کنید)

از بین بردن پرز فرش ماشینی سجاده ای

0
کــارمـا :
34
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
mosquecarpetroll