استریپ چیست؟

2 ماه پیش - خواندن 1 دقیقه

استریپ چیست؟

 در توضیح سوال استریپ چیست؟ باید گفت استریپ همان تخلیه و ترخیص کالا می باشد و زمانی که کشتی ها بارهای خود را تخلیه می کنند و بارها از کانتینر بیرون می آیند و بار کامیون و دیگر وسایل نقلیه می شوند از کلمه استریپ استفاده می شود.

استافینگ چیست؟

حال که با کلمه استریپ آشنا شدیم در مورد توضیح کلمه استافینگ باید گفت کاملا برعکس استریپ است و به معنای بارگیری می باشد.

 

موانع موجود در ترخیص کالا

یکی از بزرگترین موانع در روند ترخیص کالا مشکل طولانی شدن روند ارائه اظهارنامه تا خروج کالا می باشد. بالا بودن زمان ترخیص کالاهایی که به طور دائم از خارج از کشور وارد می شود و اگر بازرگان با قوانین آشنا باشند  این زمان تا حدی قابلیت سرعت بخشیدن را دارد و پرداخت هزینه ها اگر با همراهی یک شرکت پشتیبان معتبر مانند بازرگانی لیان سیکا باشد تا حد زیادی در زمان و هزینه صرفه جویی می شود.

 

مراحل استریپ چیست؟ 

استریپ عموما در در مرحه انجام می شود که مرحله اول آن خدمات اسنادی است که صاحب کالا یا ترخیص کار آن لیست کالاهایی که قرار است جابه جا شوند را محوطه فرآیند تخلیه بار ارائه دهد و تمامی مقدمات لازم جهت ترخیص بار فقط توسط ترخیص کار آن هم با در دست داشتن برگه جابه جایی امکان پذیر است و مهم ترین مرحله در فرآیند استریپ است که بدون آن عملیات تخلیه انجام نمی شود.

بعد از مرحله اسنادی نوبت به مرحله خدمات عملی می رسد که این خدمات شامل فک پلمپ محموله در حضور صاحل کالا و ترخیص کار انجام می شود بعد از اینکه فک پلمپ انجام می شود بارها با کمک ماشین آلات صنعتی مانند لیفتراک و به کمک کارگران تخلیه شده و بار کامیون ها می شوند و بعد از اینکه تخلیه بار صورت گرفت کانتینرها به دپو کشتی انتقال داده می شود و بعد از این انتقال برگه ای به عنوان رسید کانتینر صادر می شود.

0
کــارمـا :
30
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
28112339604