ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

استیل 304-ورق استیل-فولاد نسوز-ورق نگیر

3 سال پیش - خواندن 3 دقیقه

استیل-استنلس استیل-ورق استیل304 – ورق استیل316 – ورق استیل – فولاد-ورق304-فولاد304-فولاد316-ورق316

ورق های استنلس استیل و استیل از ترکیب فلز خاص استیل با انواع عنصرهای شناخته شده تشکیل و ساخته میشوند. بطوریکه دو نوع ورق وجود دارد که در ذیل به آنها اشاره میگردد:


1:: ورق بگیر: به ورق هایی گفته میشود که توسط آهنربا جذب میگردد.

2:: ورق نیگر: به ورقهای گفته میشود . که جذب آهنربا نشوند. هر دو ورق استیل ذکر شده کاربردهای بسیاری در صنعت دارند. اما از ورقهای نگیر استفاده فراوان تری میگردد. و میتوان گفت نسبت به ورقهای بگیر کاربرد فراوان تری دارند. و قیمت آن نیز بیشتر است.

ورق های استیل

ورقهای استیل را بر پایه ی میزان آلیاژ موجود در آنها نیز رده بندی میکنند. که این نوع گروه بندی دقیقتر و کاملتر است.

این نوع ورق شامل انواع زیر میباشد

ورق304,ورق430,ورق420,ورق309,ورق310,ورق316,ورق201

شرح برخی از انواع ورق استیل که اهمیت و کاربرد قابل قبول و بیشتری در صنایع کشور دارند

ورق استنلس با نام 304

این نوع ورق یکی از پرکاربردترین و مهمترین از نوع ورقهای استیل میباشد که در برابر ساییدگی و خرودگی مقاومت. بسیار خوب از خود نشان میدهد. یکی از ویژگیهای این نوع ورق استیل,. حفظ قابلیت قالب گیری و جوشپذیری است.

ورق استنلس با نام 316

این نوع ورق یکی از انواع ورق استیل بشمار میرود که در مقابله با ساییدگی و خورندگی مقاوب بسیار بالا و خوبی از خود نشان میدهد. این نوع ورق تا دمای 304 درجه و بالاتر از آن نیز توانایی مقاومت در برابر خوردگی از خود نشان میدهد. از این نوع ورق استیل در ساخت دریچه ها, تجهیزات شیمیایی , پمپها و غیره استفاده میگردد.

ورق استنلس با نام 410

این نوع ورق میتواند مقاومت بسیار خوبی را در برابر دما و حرارت از خود نشان بدهد . و بر اثر دمای بالا شکل ظاهری خویش را از دست نمیدهد. یکی از معایبی که این نوع فلز نسبت به سایر انواع فلز استیل دارد .


این است که در برابر ساییدگی و خورندگی, مقاومت کم تر از خود نشان میدهد. و احتمال ساییده شدن و خورد شدن آن بر اثر عامل فشار زیاد است.

ورق استنلس با نام 430

زمانیکه از این نوع ورق استیل استفاده میگردد. که مقاومت در برابر خوردگی اولویت اول نباشد. چون این نوع ورق از مقاومت کمی در برابر سایش و خوردگی برخوردار است. قیمت خوب و مناسب این نوع ورق متقاضیان قابل ملاحظه ایی در بخش صنعت دارد.

استنلس
آیا این نوع ورقها قابل بازیافت است؟

استنلس100 درصد قابل بازیافت است. استیل ضایعاتی مذاب شده و دوباره قالب گیری میشود. بین 68 تا 80 درصد از تولید این نوع ورق های آلیاژی به روش بازیافت ضایعات صورت میگیرد.

آیا این نوع ورقهای آلیاژی میتواند در دماهای بالا و پایین کار میکند؟

بله این نوع ورقهای استنلس مقاومت بسیار مطلوبی در مقابال دماهای بسیار بالا تا هزار درجه سانتیگراد و بسیار پایین تا منفی 200 درجه سانتی گراد دارد.


نامگذاری آلیاژها با نامها 316 – 304 – توسط انجمن آهن و فولاد آمریکا AISI برای نخستین بار در رده بندی ورق های استنلس نامگذاری. و دستورالعملها و مشخصات فیزیکی و شیمیایی آنها را عرضه نمود.

آیا فولاد ضد زنگ – زنگ می زند؟

در اصل این مورد که فولاد ضد زنگ – زنگ نمیزند یک تصور نادرست است. این تحلیل نادرست در برخی مواقع . منجر به مشاجرات و حتی تعقیب قانونی بین کارفرمایان. و پیمانکاران میگردد. فولادهای ضد زنگ فقط در شرایطی خاص نظیر محیطهای غیر آلوده و آب شیرین یا آب دریا (به شکل جاری) بدون زنگ باقی میمانند.

استنلس

در هوای مربوط دریایی در داخل آب ساکن (راکد) فولاد ضد زنگ نوع 304. زنگ میزند. و اغلب بشکل موضعی دچار خوردگی خفره ایی میگردد. بطور کلی ماهیت محیط و ترکیب شیمیایی فولاد هر دو در تشکیل زنگ و خوردگی حفره ایی فولاد . ضد زنگ نقش تغیین کننده ایی دارند.


0
کــارمـا :
432
فروشگاه فولاد رسول دلاکان با سالها تجربه ی ارزشمند در زمینه عرضه و فروش انواع فولاد آلیاژی-انواع ورق آلیاژی با ارائه گواهینامه های معتبر و آنالیز رسمی آزمایشگاههای متالوژی ارائه خدمت مینماید.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
fooladrasuldalakan