ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

اسرار مخفی کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی حرفه ای در اینستاگرام

3 سال پیش - خواندن 15 دقیقه

اگرچه اینستاگرام برنامه ای برای ویرایش و به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیو است ، اما شما باید توانایی نوشتن متن را داشته باشید. این خبر خوبی برای کسانی است که سعی در تبلیغ برندهای خود دارند. به عنوان بازاریاب ، چالش ترکیب کلمات و تصاویر برای ما بسیار آشنا خواهد بود. تبلیغات نمایشی از این قطعات تشکیل شده است. این استفاده ماهرانه از کلمات و تصاویر در کنار هم برای روایت داستانی جالب در مورد محصول یا برند شماست. بله ، ما باید این کار را در اینستاگرام انجام دهیم.

بنابراین این سوال پیش می آید:

 اگر کپی رایتر حرفه ای پست های نوشتاری ترکیبی با عکس اینستاگرام را طراحی می کرد ، چگونه انجام می داد؟

این ایده به شخصی مثل جو سوگارمن ( Joe Sugarman ) به ذهنش خطور می کند. جو نویسنده کتاب راهنمای نوشتن مطالب تبلیغاتی است و به خاطر کسب میلیون ها دلار از تبلیغات تلویزیونی با عینک آفتابی BluBlocker مشهور است. چگونه او از اینستاگرام استفاده می کند؟ بیایید ابتدا فرصت های احتمالی نوشتن را بررسی کنیم و سپس نحوه نوشتن یک نویسنده افسانه ای را مرور کنیم.


کپی رایتینگ چیست ؟

کپی رایتینگ به معنای نوشتن متن تبلیغاتی یا همان متن فروش است. هدف شما از این متن آن است که خواننده را مجاب به کاری کنید. حال اینکار می‌تواند خرید محصول باشد، یا عضویت در خبرنامه یا تماس با شما برای دریافت اطلاعات بیشتر. 

خیلی ها در اولین نگاه Copywriting را مفهومی مرتبط با Copyright تصور می کنند.اگر پیش از این نمی‌دانستید، طبیعتا تا اینجا برایتان مشخص شده که عملا هیچ ارتباطی بین این دو موضوع وجود ندارد.

کپی رایتینگ هنر و دانش تولید محتوا برای المان‌های تبلیغاتی کسب و کار است. نوشتن متن بروشور، بیلبورد، کارت‌ها و هدایای تبلیغاتی، ایمیل و …. همه و همه در این حوزه معنا پیدا می کنند.

هر تبلیغی هدف خاص خودش را دنبال می کند. در کپی رایتینگ سعی می کنیم با ایده‌پردازی بهترین شیوه انتقال پیام به مخاطب برای دستیابی به این هدف را پیدا کنیم. بنابراین برای ایجاد احساس مورد نیاز در مشتری، شناخت مخاطب هدف (Targeted Audience)، محصول و مکانیزم ارتباطی اهمیت می کند. این انتقال پیام می تواند متنی، تصویری و یا ترکیبی از هردو باشد. در بهترین حالت کپی رایتر و طراح به صورت تیمی و مشترکا روی تولید محتوای خلاقانه/ترغیب کننده کار می کنند.


منظور ما از کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ، نوعی نویسندگی تجاری است که با بهره‌گیری از قدرت کلمات و نوشتن مخاطب را متقاعد و دعوت به اقدام می‌کند.

به عبارتی کپی رایتینگ فرآیندی است که باعث افزایش آگاهی مخاطب شده و درنهایت با ایجاد تصویر ذهنی درست و منطبق با نیازهایش او را به اقدام کردن تشویق می‌کند.

کپی رایتینگ، هنر و دانش تولید محتوای تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای مختلف است.

به واسطۀ به‌کارگیری این مهارت قرار است به نیاز مخاطب تلنگری زده شود تا او را به حرکت وادارد.

قرار نیست قطاری از کلمات، که فاقد احساس و یا هیجانی برای ترغیب مخاطب هستند کنار هم چیده شود. باید اعتماد خواننده طوری جلب شود که تا رسیدن به مقصد، هم‌سفر متن بماند.


 کپی‌رایتر کیست و چه می‌کند؟

کپی رایتر، فردی است که با بهره‌گیری از مهارت نویسندگی و تلفیق آن با علم فروش و بازاریابی اقدام به نوشتن متون تبلیغاتی می‌کند.

این نوشته‌ها می‌توانند در جاهای مختلفی مانند تبلیغات تلویزیونی، بروشور، بیلبورد، پوسترهای تبلیغاتی در مجلات، روزنامه‌ها منتشر شوند.

یک کپی رایتر اینترنتی نیز می‌تواند به عنوان نویسنده در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به ارائه بهتر محتوا و تبلیغات هر رسانه کمک کنید. همچین کپی‌رایترها می‌توانند تاثیرگذاری کمپین‌های تبلیغات اینترنتی را به شکل محسوسی افزایش بدهند.


فرصت های نوشتن در اینستاگرام

ممکن است هنگام به اشتراک گذاشتن یک تصویر اینستاگرام ، از این که چه تعداد عنصر نوشتاری می توانید داشته باشید تعجب کنید. بیایید با هم آنها را مرور کنیم.

نوشتن روی پست و نوشتن خارج از پست ، دو دسته گسترده برای نوشتن دارد. بخشی از اطلاعات خارج از تصویر به عنوان فراداده نامیده می شود - اطلاعاتی که همراه تصویر است. اما قسمت دیگر را نیز نباید نادیده گرفت و این شامل جزئیات پروفایل شما است. بیایید هم گزینه های خارج از تصویر و هم تصویر را مرور کنیم.


عناصر خارج از تصویر

بازاریابان باهوش از هر عنصر سیستم اینستاگرام به عنوان فرصتی برای موقعیت یابی محصول خود برای موفقیت استفاده می کنند. در قوی ترین ارائه ها اطلاعات بی نظیری از عناصر خارج از تصویر به عناصر روی تصویر وجود دارد. برای به اشتراک گذاشتن پیام خود می توانید از مکانهای خارج از تصویر زیر استفاده کنید:

نام پروفایل . شما باید تصمیم بگیرید که آیا برای هر برند یا خط تولیدی که مدیریت می کنید یک حساب Instagram ایجاد کنید یا یک حساب کاربری ایجاد کنید که در کل شرکت شما باشد. بدیهی است که این انتخاب به شما کمک می کند تا فالوورهای خود را در مورد فعالیت ها و محصولات ، مطلع کنید. اکثر شرکت های بزرگ که چندین برند را مدیریت می کنند معمولاً یک حساب رسانه اجتماعی منحصر به فرد برای هر برند دارند. این کمک می کند تا تمرکز کم شود و اطمینان حاصل شود که می توانید با یک بازار هدف کار کنید.

نظرات یا پاسخ به نظرات. می توانید اطلاعات بیشتری را در بخش نظرات اضافه کنید. همچنین ، مشتریان می توانند نظر دهند ، و شما می توانید اطلاعات بیشتری را به عنوان پاسخ ارائه دهید.

زیرنویس تصویر شرح تصویر یا کپشن پست. اگر فروشنده محصول باشید ، این جایی است که J. Peterman درونی شما ظاهر می شود. اگر فروشنده خدمات هستید ، اینجا جایی است که می خواهید موقعیت خود یا خدمات خود را به عنوان یک راه حل تعیین کنید.

حتما بخوانید : خرید فالوور 100% واقعی امکان پذیر است؟


عناصر روی تصویر

اگرچه عملکرد اصلی برنامه اینستاگرام به شما امکان نوشتن روی تصویر را نمی دهد ، اما روش های زیادی وجود دارد که می توانید از این محدودیت عبور کرده و کلمات را بر روی تصویر زنده کنید. وقتی یاد گرفتید چگونه اطلاعات خود را به تصاویر اضافه کنید ، فرصت هایی برای اضافه کردن توضیحات ، نام محصول ، اطلاعات قیمت و سایر آپشن های مربوط به فروش بی پایان است. بیایید چند روش اساسی برای افزایش تصویر با نوشتن متن را بررسی کنیم:

توضیحات یا یادداشت های تصویر. می توانید یک یادداشت یا توضیحات اطلاعاتی روی خود تصویر قرار دهید. بسته به ترکیب تصویر ، به راحتی می توان بدون کم شدن نقطه کانونی تصویر ، آن را اضافه کرد. این امر از طریق برنامه های شخص ثالث قابل دستیابی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

مارک یا برند تجاری. شما باید تصمیم بگیرید که وقتی می خواهید مارک یا برند به تصاویر خود اضافه کنید ، چقدر منظم باشید. در بعضی موارد کاملاً منطقی است و باید مورد توجه قرار گیرد. در موارد دیگر ، این یک دردسر غیر ضروری است. علاوه بر این ، اگر می خواهید به فالوورهای اینستاگرام خود بگویید که از پشت صحنه عکس می گیرید ، قرار دادن برند یا مارک تجاری بر روی تصویر شما با آن پیام سازگار نخواهد بود.

نام محصول. یکی از جنبه های اطلاعات روی تصویر که می تواند برای فالوورهای شما بسیار مفید باشد افزودن نام محصول شما به تصویر است. این امر به ویژه اگر محصولات مشابه بسیاری از جمله جواهرات ، کفش ها یا لباس ها را داشته باشید ، صادق است.

اطلاعات قیمت گذاری طبق گفته تیم Shopify.com ، پین های Pinterest با اطلاعات قیمت گذاری ، 36 درصد پسند بیشتر از پین ها را بدون اطلاعات قیمت دریافت می کنند. آیا این آمار در اینستاگرام درست است؟ برای اینکه بدانید باید آن را آزمایش کنید.

تاریخ عرضه. اینستاگرام ابزاری ایده آل برای عرضه محصولات است. یکی از پیام های اصلی برای آن نوع استراتژی ، اعلام زمان در دسترس بودن چیزی است. گرچه مطمئناً می توانید آن اطلاعات را در توضیحات خارج از تصویر وارد کنید ، اما می توانید برای تقویت پیام ، آنها را دقیقاً روی تصویر قرار دهید.

تاریخ فروش نهایی. کمبود یکی از عوامل خرید است که در آینده در مورد آن بحث خواهیم کرد. از جمله پیغام مربوط به زمان بسته شدن تخفیف یا توقف فروش محصول راهی فوق العاده برای کمک به مردم در تصمیم گیری برای خرید است.

حتما بخوانید : بهترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام


کپی رایترها از کلمات زیبا استفاده می کنند

بنابراین بهترین روش ها برای افزودن پیام های خود به تصاویر چیست؟ گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بیایید رایج ترین روش های دستیابی به این موارد را مرور کنیم:

از آن داستان بسازید. دوربین Story محدوده خوبی از گزینه های همپوشانی متن و تصویر را در اختیار شما قرار می دهد. به سادگی تصویر خود را در Stories بسازید و سپس آن را به فید خود ارسال کنید.

برنامه های ویرایشی اینستاگرام. گزینه افزودن پیام به تصاویر خود از طریق برنامه های شخص ثالث بی پایان است. این برنامه ها معمولاً به شما امکان می دهند تصویری انتخاب کنید ، روی آن بنویسید و سپس آن را در کتابخانه تصاویر دوربین خود ذخیره کنید ، جایی که می توانید آن را در Instagram بارگذاری کنید. به عنوان مثال Color Cap به شما امکان می دهد متن هایی با رنگهای مختلف به تصویر اضافه کنید. گزینه های زیادی وجود دارد.

استفاده از المنت ها فتوشاپ. برای استفاده پیچیده تر از پیام ها روی تصاویر ، می توانید از Photoshop Elements برای دسک تاپ استفاده کنید. نگران نباشید در حالی که نسخه کامل فتوشاپ ممکن است شما را بترساند ، عناصر سبک و ساده فتوشاپ برای کاربر تازه کار ساخته شده است. روند استفاده از عناصر فتوشاپ شامل ویرایش تصویر در برنامه و سپس قرار دادن تصویر در کتابخانه دوربین شما برای استفاده در اینستاگرام است. روش های بی شماری برای ورود تصویر به کتابخانه تلفن وجود دارد که ساده ترین آنها احتمالاً ارسال ایمیل برای خود و باز کردن ایمیل در تلفن است.

تصویری از یک آگهی. شما همیشه می توانید به سادگی از آگهی ایجاد شده قبلی خود عکس بگیرید ، اما به احتمال زیاد نتیجه بدی خواهد داشت. اما گاهی اوقات ، اگر به شکلی جذاب انجام شود ، این نوع حرکت می تواند موثر باشد.

تصویر صفحه یک تبلیغ. اگر تبلیغ خود را در وب سایت خود دارید و به شکلی که می خواهید در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شود به نظر می رسد ، کار شما آسان است. به سادگی از مرورگر وب تلفن هوشمند خود استفاده کنید و از آن عکس بگیرید. این عکس از آنچه در تلفن مشاهده می کنید گرفته شده و به مجموعه تصاویر تلفن شما اضافه می شود. برای گرفتن عکس از آیفون 8 یا نسخه های قبلی ، به سادگی دکمه های Home و Sleep را همزمان فشار دهید. برای یک آیفون بدون دکمه صفحه اصلی ، کافی است دکمه سمت راست و دکمه افزایش صدا را همزمان فشار دهید و نگه دارید. تصاویر روی تلفنهای Android نیز امکان پذیر است. اگر از اندروید 4.0 (ساندویچ بستنی) یا نسخه بعدی استفاده می کنید ، کافی است دکمه های کاهش صدا و پاور را همزمان نگه دارید.

حتما بخوانید : رازهای طلایی افزایش فالوور اینستاگرام


هدف کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی

به زمانی فکر کنید که در مورد موضوعی صحبت می کردید که به هیچ وجه شما را دوست ندارد. و برای توهین به آسیب دیدگی ، مکالمه با کسی بود که واقعاً دوست نداشتید در آنجا باشید. من تصور می کنم شما سعی می کنید مودب باشید ، اما واقعاً نمی توانستید منتظر بمانید یا موضوع را تغییر دهید یا در حالت ایده آل ، دور شوید. حالا به گفتگویی برگردیم که کسی یک شایعه واقعا هیجان انگیز به شما گفت. تصور کنید که در بالای آن یک خبر شگفت انگیز باشد ، شخصی که آن را با شما به اشتراک گذاشته شخصی بود که به طور مخفیانه او را بسیار تحسین می کردید و می خواستید با او رابطه نزدیک تری برقرار کنید. شرط می بندم که شما از نظر احساسی درگیر شده اید ، مشتاق به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود هستید ، پر از سوال است و امیدوارم که مکالمه متوقف نشود ، و شما خندان و به طور کلی بیش از حد هستید. در تبلیغات چاپی و آنلاین ، افراد بی حوصله دور می شوند - و اگر تصمیم بگیرند که شما را دوست ندارند ، فرار می کنند. وظیفه شما این است که خود را به عنوان یک فرد جالب و محصول خود را به عنوان خبری ارزشمند معرفی کنید.

اگر مخاطب هدف خود را درست داشته باشید ، هدف کلی ارائه شما ساختار دادن به اطلاعات در یک "جریان منطقی" (Sugarman) است که سوالی را که بیننده ممکن است در بعدی بپرسد پیش بینی می کند و به این سوال پاسخ می دهد. هدف این است که یک مکالمه جالب را در ذهن داشته باشید که مشتاقانه علاقه مند به پایان دادن به آن است. هدف جلب توجه افراد مناسب و هدایت آنها از طریق روند کشف است.

هدف برای هر یک از عناصر ارائه شما باید تلاش برای درگیر شدن با آینده نگر در این گفتگوی جالب به روشی جذاب باشد. شما با خسته کننده ، آزار دهنده بودن ، یا بیش از حد آلوده در رویکرد خود به موفقیت نمی رسید. شما با داشتن یک سخنرانی که با بازار هدف شما کلیک می کند و بسیار طبیعی ، به موقع و مورد استقبال قرار می گیرد ، به موفقیت دست می یابید. همانطور که توضیح دادیم ، عناصری که باید استفاده کنید شامل تصویر ، کپی روی تصویر ، کپی خارج از تصویر ، عناصر فراداده تصویر شما و اطلاعات در سطح حساب است.


روش های کپی رایتینگ

نوشتن متن خوب برای ایجاد یک محیط کلی ، هر جنبه از اجزای سازنده موجود را ادغام می کند. هر مولفه برای کمک به شکل گیری محیط کار خود را انجام می دهد. بیایید به هر یک از اجزای اصلی مربوط به یک تصویر اینستاگرام و چگونگی استفاده یک نویسنده از متن توجه کنیم:

1. نام پروفایل : برای توصیف اینکه شما هستید به روشی واضح و جذاب. این یک تمرین در مارک تجاری خلاق است که باید در شرکت ، محصول یا مارک شخصی شما طنین انداز شود.

2. نام اصلی : برای اینکه اطلاعات بیشتری به شما بدهم و بیشتر توضیح دهید که چه کسی هستید و درباره چه چیزی هستید. libertyjaneco لباس Liberty Jane می شود.

3. تصویر : این دستگاه اصلی برای جلب توجه است. این یک کار برای انجام دادن دارد - جلب توجه ایده آل ایده آل. اگر نتواند توجه چشم انداز ایده آل را به خود جلب کند ، هیچ چیز دیگری مهم نیست

4. نوشتن روی تصویر. این اطلاعات ، مانند عنوان ، نام محصول یا قیمت ، قسمت مهمی در توضیح بیشتر درباره محصول است. این احتمالاً اولین پیام نوشتاری است که چشم انداز آن را می بیند. باید به خوبی طنین انداز شود.

5. عنوان تصویر. این پیام اصلی نوشته شده ای است که چشم اندازهای علاقه مند آن را می خوانند. ادامه گفتگو و درگیر کردن خواننده با اشتراک اطلاعاتی که به خواننده کمک می کند تا گام بعدی منطقی را به جلو بردارد ، از اهمیت حیاتی برخوردار است. مورد از کجا موجود است؟ چه زمانی فروش می رود یا فروش آن متوقف می شود؟ قیمتش چنده؟ چشم اندازها از کجا می توانند اطلاعات بیشتری بخوانند؟ لازم نیست توضیحات مانند یک زمین فروش باشد. این نیاز به ارائه پاسخ به سوالات برتر ذهن با لحن مکالمه دارد.

6. نظرات. می توانید بلافاصله نظرات خود را به گونه ای بگذارید که گویی "P.S." هستند برای ارائه اطلاعات کمی بیشتر یا می توانید صبر کنید تا کسی سوالی بپرسد. در هر صورت ، شما فرصتی برای ارائه اطلاعات اضافی در مورد محصول یا خدمات دارید.


کپی رایتینگ خوب است یا بد ؟

نویسنده تبلیغات در حال ایجاد محیطی است که فقط یک نتیجه منطقی برای خرید محصول پیشنهاد می کند. اما در مجموعه ای از مراحل اتفاق می افتد. هر وقت مشتری از نظر ذهنی می گوید ، بله ، دوست دارم بیشتر به من بگوید ، نویسنده متن کارهای خود را در آن قسمت از کارزار انجام داده است. خلق و خوی کلی این است که فرد مورد نظر با ارائه شما موافقت کند ، کم کم ، نه به روشی اب زیر کاه یا ناپاک ، بلکه به روشی هیجان انگیز و منطقی. باید روحیه مطابقت داشته باشد.

در اینستاگرام می توان این حالت را تنظیم کرد. می توان علاقه مردم را برانگیخت و کنجکاوی و اشتیاق آنها را برانگیخت. گام بعدی منطقی برای فروش ارسال صریح آنها به صفحه فروش یا سایت تجارت الکترونیکی است. در صورت واجد شرایط بودن ، خریداران احتمالی مشتاق از اینستاگرام به سایت تجارت الکترونیکی می روند. سپس کار بازاریاب اینستاگرام انجام می شود.



https://jasemkarra.medium.com/master-copywriting-secrets-for-instagram-9a0433331080


http://doomansoltani.com/%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF/


https://madresenevisandegi.com/102/%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%B1/


https://www.novin.com/blog/what-is-copywriting/

0
کــارمـا :
454
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
beghammm