افزایش عمر ساید بای ساید با چند ترفند ساده

2 سال پیش - خواندن 3 دقیقه

افزایش عمر ساید بای ساید و کمک به مرتب و سالم بودن همیشه دستگاه می تواند یکی از راه های بسیار مناسب برای جلوگیری از بروز خسارت های مادی هنگفت باشد. علاوه بر کیفیت قطعات، نحوه استفاده از یخچال نیز می تواند تاثیر زیادی بر کارایی و طول عمر و خرابی آن داشته باشد. به همین دلیل در ادامه به چند مورد از بهترین راه ها برای افزایش عمر و مرتب بودن ساید بای ساید اشاره خواهیم داشت.

بررسی لاستیک دور درب ساید بای ساید

یکی از ساده ترین راه ها برای اینکه همیشه یخچال سالمی داشته باشید، بررسی وضعیت لاستیک دور درب آن می باشد. خراب شدن این نوار باعث میشود گرمای محیط اطراف به داخل دستگاه نفوذ کند و به همین دلیل موتور برای مدت زمان بیشتری روشن میشود. کار کردن و روشن بودن موتور به مرور فشار زیادی به آن وارد می کند و به همین دلیل منجر به خرابی و کاهش عمر ساید بای ساید خواهد شد.

یخساز را خاموش کنید

در روزهای سرد زمستان که به یخ کمتر نیاز دارید، یا روزهایی از سال که در سفر به سر می برید، یخساز را خاموش کنید. تا حد امکان باید تلاش کنید موتور دستگاه کمتر روشن باشد و فشار کمتری به آن وارد شود. به همین دلیل بهتر است بر حسب نیاز و شرایط یخساز را فعال یا غیر فعال کنید.

دقت در تراز بودن و نحوه نصب یخچال

از دیگر مواردی که بسیاری از افراد به آن توجه ندارند، نحوه نصب و محل قرار گیری یخچال می باشد. تراز نبودن یخچال فشار زیادی را به بخش های مختلف آن وارد می کند و به مرور منجر به خرابی قطعات داخلی آن خواهد شد. علاوه براین، قرار گرفتن دستگاه در فاصله کوتاهی با گاز و فر می تواند بدنه آن را گرم کند و به همین دلیل موتور برای مدت زمان بیشتری روشن خواهد بود.

توجه داشته باشید که دیواره پشت ساید بای ساید باید حدود 15 سانتی متر از دیوار آشپزخانه فاصله داشته باشد. علاوه براین، تا حد امکان بین گاز و فر و یخچال یاید فاصله قرار دهید.

غذای گرم برابر است با کاهش عمر ساید بای ساید

در تمام مدل های یخچال فریزر، باید از قرار دادن غذاهای گرم داخل کابین جلوگیری کنید. قرار دادن غذاهای گرم داخل کابین دستگاه باعث میشود دمای آن افزایش پیدا کند و به همین دلیل موتور شروع به کار می کند تا هوای سرد تولید گردد. به همین دلیل می تواند مانع از افزایش عمر ساید بای ساید شود و متاسفانه این مساله در اغلب مواقع نادیده گرفته میشود.

سرویس دوره ای ساید بای ساید

به دلیل تفاوت هایی که در سیستم داخلی و محل قرارگیری لوله های کندانسور و غیره در ساید بای ساید و یخچال فریزرهای معمولی وجود دارد، بررسی وضعیت آنها کمی سخت است. به همین دلیل بهتر است به صورت دوره ای از خدمات تعمیرات ساید بای ساید سامسونگ یا سایر برندها استفاده کنید. در سرویس های دوره ای وضعیت تمام قطعات داخلی و سنسورها و ارور و کدهای خطای موجود روی دستگاه همگی بررسی و رفع میشوند. توجه داشته باشید که مراکزی را برای سرویس دستگاه انتخاب کنید که برای برند مربوطه از قطعات اصل استفاده می کنند.

افزایش عمر ساید بای ساید با تنظیم دما

دمای داخل دستگاه بر اساس شرایط محیط باید تنظیم شود تا بتواند غذاها را سالم و با کیفیت در خود حفظ کند. پایین بودن بیش از اندازه دما ممکن است منجر به یخ زدگی غذاها شود و علاوه براین فشر زیادی به موتور وارد خواهد کرد.

دستگاه را بیش از اندازه پر نکنید

قرار دادن بیش از اندازه مواد غذایی و ظروف حاوی غذا و میوه و سبزیجات فشار بسیار زیادی به موتور وارد می کند. علاوه براین، به دلیل قرار گرفتن مواد غذایی در مقابل مسیر حرکت جریان سرد هوا، تعادل در دمای دستگاه برقرار نخواهد شد. این مساله می تواند عملکرد ساید بای ساید را با اختلال مواجه کند و تاثیر منفی بر افزایش طول عمر آن خواهد داشت.


0
کــارمـا :
31
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
respina2.ir