افزونه های مورد نیاز در طراحی سایت

12 ماه پیش - خواندن 3 دقیقه

انواع مختلفی از سایت وجود دارد که هرکدام از آنها امکانات و ویژگی های خاص خود را دارند و به طور طبیعی برای طراحی هرکدام از آن ها، از افزونه های تخصصی در همان حوزه استفاده می شود. اما یک سری افزونه ها وجود دارند که جنبه عمومی دارند و مهم نیست در حال طراحی چه نوع سایتی هستید، شما می توانید از آن ها برای طراحی سایت خود استفاده کنید. در این مقاله سعی شده چند نمونه از پرکاربردترین افزونه های مورد استفاده در طراحی سایت که جنبه عمومی تری به نسبت افزونه های تخصصی دارند، به شما معرفی شود.

کاربرد افزونه ها در سایت های وردپرسی

امروزه سیستم مدیریت محتوای وردپرس طرفداران زیادی پیدا کرده است به طوری که به نقل از W3Techs حدود 43% از سایت های دنیای اینترنت، با وردپرس ساخته شده است. همانطور که به احتمال زیاد می دانید، شاخصه اصلی وردپرس، طراحی سایت بدون کدنویسی است. اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چگونه یک سری امکانات سفارشی شده به سایت خود اضافه کنیم؟


در جواب این سوال باید بگوییم که اگر شما دانشی از برنامه نویسی ندارید، باید از طریق افزونه ها این کار را انجام دهید. افزونه های وردپرس شامل فایل های نصبی می باشند که روی وردپرس به راحتی نصب شده و با تنظیم آن میتوان امکانات مد نظر را روی سایت اعمال کرد. در اینجا ما چند نمونه از مهم ترین افزونه های طراحی سایت که مناسب استفاده در انواع مختلفی از سایت هستند را به شما معرفی می کنیم.


  •  صفحه ساز 

برای اینکه بتوانید صفحات سایت خود را به زیباترین نحو ممکن آراسته کنید، باید از یک صفحه ساز استفاده کنید که پیشنهاد ما به شما استفاده از افزونه المنتور(Elementor) است. این افزونه قالب های آماده ای دارد که شما میتوانید با انتخاب و ویرایش مختصر آن، زیباترین ردیف ها را داشته باشید. حتی می توانید خودتان از پایه یک ردیف از صفحه را طراحی و شخصی سازی کنید.


فایل اصلی این افزونه در مخزن وردپرس به طور رایگان قرار دارد اما برای اینکه بتوانید امکانات بیشتری از افزونه را داشته باشید، باید فایل المنتور پرو را خریداری کنید. این افزونه خود دارای افزونه های دیگری هم هست که که هرکدام امکانات خاص خود را دارد که میتوانید در صورت نیاز آن ها را نصب کنید.

  •  ثبت نام و ورود و خروج به سایت

تقریبا همه سایت ها به این ویژگی احتیاج دارند. پیشنهاد ما به شما استفاده از افزونه دیجیتس (digits) است. این افزونه قابلیت ورود با رمز یکبار مصرف را دارد و از عضو شدن ربات جلوگیری می کند. همچنین این افزونه سازگاری بالایی با وردپرس دارد و مانند بسیاری از افزونه های دیگر خود دارای افزونه های جانبی دیگری است. لازم به ذکر است که این افزونه رایگان نیست.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب افزونه در سایت وردپرسی

  •  افزونه امنیتی و محافظت از سایت

حتی اگر سایت شما اطلاعات کاربران را ذخیره نکرده باشد و نیازی به حفظ حریم خصوصی کاربران نداشته باشید، باز هم به نصب افزونه های امنیتی نیاز دارید. زیرا ممکن است کد های سایت شما توسط هکران دستکاری شود و یا مطالب نامناسب درون آن قرار دهند.

در این زمینه 2 افزونه به شما معرفی می کنیم. آیتم سکوریتی (iThemes Security) و وردفنس(Wordfence). می توانید بعد از مشاهده ویژگی های هر کدام، در صورت نیاز یکی از آنها را نصب کنید. اما پیشنهاد ما استفاده همزمان این دو افزونه است.

  •  افزونه سئوی سایت

سئو به مجموعه اقداماتی گفته می شود که متخصص سئو برای بهبود رتبه سایت و در نتیجه جذب کاربران بیشتر از اینترنت استفاده می کند. افزونه های مختلفی در این زمینه وجود دارد که می توانید یکی یا چندتا از آن ها را به صورت همزمان(در صورت تداخل نداشتن) روی سایت خود نصب کنید. یکی از پیشنهادات ما به شما افزونه یواست سئو(yoast seo) است. برای مشاهده بهترین افزونه های سئو وردپرس می توانید اینجا کلیک کنید.




0
کــارمـا :
37
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
04101249989