امنیت سایبری؛ چگونه از هک شدن دوربین امنیتی جلوگیری کنیم؟

11 ماه پیش - خواندن 5 دقیقه

مساله امنیت، موضوعی جدی برای افراد مختلف در سراسر جهان می‌باشد که در سال‌های اخیر به دلیل گسترش جرم و جنایت بیشتر از گذشته نیز مورد توجه قرار گرفته است. به همین سبب راه‌حل‌های مختلفی برای تامین ایمنی در فضاهای مختلف از سمت تکنولوژی طراحی شده است که یکی از این راهکارهای جامع، دوربین‌های مداربسته امنیتی هستند. این دوربین‌ها با تصویربرداری از محیط، امکان نظارت و کنترل بر افراد و رفت و آمدها را فراهم می‌کنند و از این طریق، امنیت را در محیط‌های متفاوت ارتقاء می‌دهند.

طراحی‌های متنوعی از این دوربین‌ها در بازار موجود می‌باشد که بر اساس تکنولوژی ساخت و نیز شکل ظاهری، مدل‌های متفاوتی دارند و کاربردهای متنوعی را ارائه می‌کنند. دوربین‌های فناوری IP یا همان دوربین‌های تحت شبکه نوعی از این دوربین‌ها هستند که محبوبیت زیادی در میان کاربران دارند و بالاترین سطح از امنیت مختص این دوربینها می‌باشد.

البته این دوربین‌ها که قابلیت اتصال به اینترنت و شبکه کردن چند دوربین را دارند، خود نیز با خطرات سایبری مانند هک شدن مواجه هستند. در این مقاله، قصد بررسی راه‌هایی برای جلوگیری از هک شدن دوربین‌های امنیتی را داریم. اگر شما هم با این چالش رو به رو هستید، این نکات را در ادامه این مطلب دنبال کنید. هم چنین برای مشاهده مدل‌های متفاوت این دوربین‌ها از برندهای بزرگی مانند دوربین داهوا و هایک ویژن و ثبت سفارش خود، می‌توانید به سایت دوربین مارکت مراجعه کنید.

روش های جلوگیری از هک شدن دوربین

دوربین‌های آی پی انقلابی در صنعت دوربین‌های امنیتی بودند که توسط برترین برندهای جهانی مانند دوربین داهوا به بازار امنیت عرضه شدند. وضوح بالای تصاویر، امکان استفاده از نرم افزارهای نظارت از راه دور و انتقال تصاویر از طریق اینترنت، مزایایی هستند که این دوربین‌ها ارائه می‌کنند؛ اما یکی از مواردی که می‌تواند نگرانی درباره این دوربین‌ها ایجاد کند، امکان حمله سایبری و هک شدن تصاویر دوربین است. دسترسی از راه دور به تصاویر دستگاه NVR و یا دوربین‌های وای فای، روشی برای نظارت از راه دور است که تصاویر را در معرض ریسک هک شدن قرار می‌دهد.

جای نگرانی نیست! با استفاده از دوربین‌های با کیفیت از برندهای اورجینال و نیز رعایت برخی از نکات فنی می‌توانید امنیت این دوربین‌ها و دستگاه‌های ذخیره سازی تصاویر را تا حد زیادی افزایش داده و از نفوذ هکرها به اطلاعات دوربین و فضا جلوگیری کنید. در ادامه برخی از این روش‌های به ظاهر ساده اما کارآمد که می‌توانند دیواری در مقابل نفوذ افراد مجرم باشند را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

از یک مودم اختصاصی استفاده کنید!

استفاده از مودم اشتراکی می‌تواند راهی برای دسترسی افراد دیگر به تصاویر دوربین شما باشد؛ در نتیجه بهتر است از یک مودم اختصاصی برای دستگاه NVR استفاده کنید و بدین ترتیب با محدود کردن دسترسی اینترنت و نیز تعداد کاربران، امکان نفوذ هکرها هم کاهش پیدا می‌کند و در واقع این روش یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای مراقبت از امنیت تصاویر دوربین می‌باشد.

رمز عبور پیچیده انتخاب کنید!

انتخاب یک نام کاربری و رمز عبور پیچیده، راه حلی جامع برای امنیت سایبری در همه نرم افزارها و دستگاه‌ها در بستر اینترنت می‌باشد؛ بنابراین با انتخاب یک رمز طولانی و پیچیده شامل حروف و اعداد، می‌توانید امنیت دستگاه و تصاویر را تا حد زیادی تامین کنید. پسورد خاص و منحصر به فردی را در نظر بگیرید تا درب را به روی هکرها بسته نگه دارید.

برندهای معتبر دوربین تحت شبکه را انتخاب کنید!

انتخاب دوربین‌های فناوری تحت شبکه با کیفیت از برندهای معتبری چون دوربین داهوا یک راه حل دیگر است که می‌تواند در زمینه امنیت تصاویر دوربین مفید باشد. برندهایی چون داهوا که تحقیقات گسترده‌ای در زمینه امنیت سایبری انجام داده اند، دوربین‌هایی غیر قابل نفوذ را طراحی و تولید می‌کنند که این مساله، خیال مشتریان را از بابت ایمنی آسوده کرده است. مدل‌های مختلفی از دوربین‌های این برند پرطرفدار را می‌توانید در سایت دوربین مارکت مشاهده کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.

چرا دوربین‌ها در معرض هک شدن هستند؟

دلایل متعددی برای هک شدن دوربین‌های امنیتی از سمت هکرها وجود دارد که مربوط به دسترسی به اطلاعات دستگاه ذخیره سازی تصاویر و سیستم امنیتی می‌باشد.

  • دسترسی به تصاویر زنده و یا ضبط شده به منظور انتشار و یا برداشت اطلاعات
  • دسترسی به تنظیمات دستگاه برای قفل کردن و یا دسترسی به داده‌ها
  • دسترسی به اسرار یک شرکت و یا فرد
  • از بین بردن تصاویر و مدارک وقوع جرم‌هایی مثل سرقت

این موارد از جمله دلایلی هستند که هکرها را به سمت نفوذ به داده‌های سیستم‌های امنیتی می‌کشانند؛ با رعایت نکات ایمنی که در بالا به آنها اشاره کردیم و نیز محدود کردن دسترسی افراد به اطلاعات و تصاویر دوربین‌های امنیتی، می‌توانید از هک شدن اطلاعات خود جلوگیری کنید.

انتخاب دوربین های امنیتی با کیفیت از دوربین مارکت

همان طور که اشاره کردیم، یک دوربین امنیتی که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است، خود مانعی در برابر نفوذ افراد دیگر محسوب می‌شود؛ زیرا این دوربین‌ها در مرحله اول با بهره گیری از فناوری‌های پیشرفته امنیتی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که احتمال کمی برای دسترسی غیر مجاز دارند. با انتخاب دوربین‌هایی مانند دوربین داهوا، هایک ویژن و شیائومی که برترین برندهای امنیتی در جهان هستند، می‌توانید از بابت امنیت فضا و نیز تصاویر دوربین اطمینان داشته باشید.

مجموعه دوربین مارکت که سابقه زیادی در فروش تجهیزات امنیتی دارد، با کیفیت ترین دوربین‌های مداربسته را با مناسب‌ترین قیمت‌های موجود در بازار ارائه می‌کند.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دوربین مارکت به آدرس www.Doorbinmarket.com گزینه مناسب خود را از میان صدها مدل و برند دوربین مدار بسته انتخاب کنید. هم چنین می‌توانید با تماس با کارشناسان مجموعه دوربین مارکت، علاوه بر دریافت مشاوره، سفارش خود را به صورت تلفنی ثبت نمایید.

منبع: دانوتک

0
کــارمـا :
42
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
09151202463