انواع انتقال ارز

7 ماه پیش - خواندن 3 دقیقه


چرا به ترجمه ارز نیاز دارید؟

برای تجارت با سایر کشورها، باید از ارزهای معتبر جهانی استفاده کنید. این ارزها شامل دلار آمریکا، یوان، درهم و یورو است. انتقال پول در سیستم های بین المللی اغلب از طریق انتقال ارز یا سیستم های بانکداری اینترنتی مانند پی پال یا وسترن یونیون انجام می شود. اما به دلیل محدودیت های حواله دلار بانکی امکان استفاده از روش های قیمت حواله دلار به ترکیه امروز پرداخت آنلاین در ایران وجود ندارد. از سوی دیگر، برای کنترل قاچاق و مبارزه با پولشویی، تمامی پرداخت های مالی خارجی باید از فیلترهای قانونی عبور کند. اینجاست که استفاده از انتقال ارز مطرح می شود. بر اساس قوانین کشور تجارت با سایر کشورها تنها از طریق ثبت ارز امکان پذیر است.

اوراق قرضه

در برخی مواقع خاص - مثلا برای جذب سرمایه - دولت شروع به انتشار اوراق می کند.اوراق مشارکت هزینه حواله دلار به ترکیه در واقع حواله نقدی است که توسط بانک مرکزی و دولت به خریداران این اوراق تحویل می شود. در واقع این اوراق گواهی بدهی دولت به افراد است. قیمت حواله دلار به ترکیه امروز  هر شخصی می تواند با ارائه این اوراق به بانک معادل حواله دلارش ریالی خود را به صورت نقدی دریافت کند. محتوای گروه مرتبط چیست؟ اثرات حمل و نقل گروهی بر حمل و نقل بین المللی

انتقال مستقیم ارز (انتقالات تلگرافی)

اکثر کشورها از سیستم سوئیفت یا انتقال T/T برای واریز انتقال ارز استفاده می کنند. به این ترتیب می توانید پول خود را به 130 ارز معتبر در سراسر جهان تبدیل کرده و به حساب خارجی واریز کنید. قیمت حواله دلار به ترکیه سرعت بالا، ایمنی بیشتر و نبود محدودیت های مالی از مزایای اصلی انتقال مستقیم ارز است. اما این نوع پرداخت ارز در اختیار تجار ایرانی نیست. این مشکل ناشی از تحریم ها و محدودیت های مالی است. قیمت حواله دلار به ترکیه امروز بنابراین تجار ایرانی چاره ای جز استفاده از خدمات حواله غیرمستقیم ندارند.

انتقال غیر مستقیم ارز (پیش نویس تقاضا)

انتقال مستقیم پول (D/D) بسیار شبیه به انتقال مستقیم پول است. تفاوت اصلی آنها فقط در نحوه واریز پول است که از طریق واسطه انجام می شود.نقش واسطه منجر به افزایش کارمزد تراکنش‌ها برای بازرگانان شده است و از سوی دیگر، انتقال پول بیشتر طول می‌کشد. به عنوان مثال، این روش برای واریز حواله ارزی حدود چهار تا هفت روز طول می کشد.

خرید صرف خدمات یا بخش خدمات خرید کالا

خدمات مربوط به بخش غیردولتی تا سقف 900000 یورو یا معادل آن به سایر حواله دلارهای ارائه دهنده حواله دلار از طریق بازار ثانویه، حساب حواله دلاری واردکننده و حواله دلار حاصل از صادرات کالا و خدمات در صورت اعطا. تایید وزارت/سازمان مربوطه امکان پذیر است. در رابطه با بخش دولتی بنا به درخواست وزیر مربوطه در کلیه موارد و بدون توجه به سقف 900000 یورو، موضوع باید به صورت موردی توسط آن بانک استعلام شود.

گشایش اعتبار اسنادی

 ثبت برات (دریافت) و انجام حواله حواله دلاری به منظور واردات به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی از حواله دلار حاصل از صادرات، حساب حواله دلاری واردکننده و بازار دوم حواله دلار پس از ثبت سفارش و رعایت قسمت اول مجموعه ای از مقررات حواله دلاری امکان پذیر است.

حواله های صادره

در رابطه با حواله های صادره پس از ابلاغ این بخشنامه، مهلت تسلیم مدارک حواله های مذکور حداکثر سه ماه از تاریخ صدور حواله تعیین شده است. مهلت ارائه مجوز گمرکی برای نقل و انتقال حواله دلار حداکثر دو ماه از تاریخ صدور اظهارنامه تحویل حواله دلار خواهد بود.

نکات مهم

در مواردی که حواله دلار مربوطه توسط این بانک تامین شده، اما حواله صادر نشده است، مدارک ارسال باید حداکثر تا سه ماه از تاریخ تامین حواله دلار به این بانک ارائه شود. در صورت عدم انجام حواله در مدت زمان تعیین شده، آن بانک موظف است حواله دلار مربوطه را به آن بانک مسترد نماید. امکان تامین حواله دلار برای گشایش اسناد اعتباری، ثبت برات (دریافت) و نقل و انتقال وجه به منظور خرید و فروش کالا و خدمات از هر کشور به کشور دیگر و ترانزیت کالا وجود دارد.



0
کــارمـا :
30
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reyimo2367