بازی فکری جالیز هوپا

2 سال پیش - خواندن 4 دقیقه

 بازیکن پس از انجام مرحله کاشت محصول و بازار باید از دسته کارت های محصول کارت بکشد و در دست خود قرار دهد. حالا همه بازیکنان باید با هم بر سر دو تا کارت رو شده رقابت کنند و در بازار این دو تا کارت را بخرند. هر چند پیروزی در دنیای «کاپوچین» آن قدرها هم ساده نیست! برای شروع بازی به هر بازیکن 5 کارت می دهید. برای خرید بازی فکری جالیز می توانید از سایت گیم خونه اقدام نمایید.

 شاید این بازی بتواند از تکراری بودن بازی جنگا برای کودکان شما بکاهد. کاری که کودک شما باید انجام بدهد این هست که در ابتدا باید لیوانها را با توجه به اندازهی آن روی هم قرار بدهد و سپس توپها را از طریق دهان قورباغه داخل بیندازد و حرکات تو پا را از بالا به پایین تماشا کند. برای جمع های دوستانه هم که خوراکه. البته در جعبه این بازی یک دفترچه راهنما برای اینکه بتوانید به خوبی روند بازی را یاد بگیرید, وجود دارد. 

بعد از جهانی شدن این بازی Haim Shafir در سال ۲۰۱۳ ایدهای اقتباسی از این بازی به ذهنش خورد و به این ترتیب بازی speed cups به وجود آمد. صورت عمل کودکان در این بازی و ضریب هوشی بالاتر با عکس برنده شدن در بازی دوز 4 سو میشود.
 یک نوع بازی استراتژیک فکری که باعث تقویت هوش و ذهن کودکان میشود. کودک در این بازی میتواند تفاوت مهرههای سبک و سنگین و همچنین نوع قرارگیری صحیح آنها و از همه مهمتر مفهوم تعادل را بشناسد. این بازی مانند بازی دستچین بوده و تنها تفاوت آن این است که تعداد کارتهای بیشتر باعث میشود کودکانشان ها حرفهای تر شده و باعث تقویت مهارتهایی میشود که در قسمت بالاتر به آن اشاره کردهایم. البته اینم بگم که هرچی تعداد کارتایه محصولت بیشتر باشه سود بیشتری میبری. البته قیمت بازی تیزبین شاید مقداری از دو بازی دیگر گرانتر باشد. هر شخصی که بتواند ۶ مهره از مهرههای نفر دیگر را از صفحات خارج کند پیروز این بازی خواهد بود. کودکان باید در زمان سریعتر و با دقت بالاتر مهرهها را به نوبت در حفرهها قرار بدهند کسی برنده بازی خواهد بود که بتواند حداقل در یک ردیف چهار مهره یک رنگ را پشت سر هم داشته باشد.
 این بازی به صورت دو نفره انجام میشود و بهصورت یک صفحه شش ضلعی حفرهدار که ۱۴ جفت مهره سفید و مشکی, برای بازی کردن در آن وجود دارد. یک نوع بازی دوز چهارسو به نام بازی XO وجود دارد که از مهرههای علامتدار که بر روی صفحات چند خانهای سوار میشوند, وجود دارد. تنوع قیمتی این نوع بازی بیشتر میباشد. البته طراحی آن بسیار بیشتر و ماندگارتر میباشد. 

البته برای آشنایی و بررسی قوانین این بازی یک دفترچه راهنما در باکس آن وجود دارد که میتوانید از آن کمک بگیرید. این عمق به تکرارپذیری بازی سطح “متوسط” رو میده، ولی نه به معنای وجود مسیر های اصلی پیروزی منتوع در بازی، بلکه به معنای وجود فرصت های مختلف در بازی که البته در صورت موفق بودن مذاکره و صحبت های شما، اتفاق میفته. دارا بودن یک صفحه باطری که مانند استخر ماهی است و تعدادی ماهی و تعدادی قلاب ماهیگیری در آن وجود دارد. شما برای خرید بازی ماهیگیری میتوانید از انواع آن استفاده کنید و هرچقدر تعداد ماهیها بیشتر باشد مسلماً قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. برنده بیشک کسی است که بتواند با دیگران معاملات بیشتری جوش بدهد، یعنی کار افراد بیشتری را راه بیندازد و کار خودش هم بیشتر جلو برود، این ویژگی از جالیز یک بازی مفرح ساخته که همه آخر آن احساس خوبی دارند و یکی از دست دیگری ناراحت نیست.

 کودکان باید بلوکهای چوبی را شبیه خانه روی هم بچیند و اگر اشتباهی رخ دهد خانه خراب میشود. در هنگام بازی باید دقت کرد که برج واژگون نشود و هرکس که آن را خراب کند بازی خاتمه مییابد و باید دوباره برای ساختن برج شروع به بازی کرد. این بازی برای کودکان ۵ سال به بالا و همچنین برای تعداد ۲۴ نفر مناسب میباشد. کمک این بازی به افزایش تمرکز کودکان و حفظ تعادل و دقت بالا و همچنین قدرت تحلیل کودکان منجر میشود. زیرا اگر کودکی که باید مکعب را بردارد در زمان مشخصی آن را بر ندارد, صفحه دینامیتی که روی آن مکعبها چیده میشوند, کار خواهد کرد و در زمان مقرر باعث فروریختن برج میشود. این بازی دارای ۵۴ عدد قطعه چوبی مکعب مستطیل شکل میباشد که کودکان باید در ۱۸ طبقه سه تایی قرار دهند. در جعبههای این بازی شما شاهد ۲۰ عدد لیوان رنگی و یک عدد زنگ فلزی و همچنین حدود ۲۴ در کارت بازی هستید. اگر به دنبال یک بازی برای هماهنگی اعضای چشم بد است و همچنین پرورش مهارتهای حرکتی کودک خود هستید بازی بابابو گزینه مناسبی خواهد بود

0
کــارمـا :
35
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
konjedapp