بازی های اتاق فرار چه مزایایی دارند؟

2 سال پیش - خواندن 4 دقیقه

اگر اهل تفریحات گروهی و بازی های هیجان انگیز باشید، احتمالا از خود پرسیده اید که بازی های اتاق فرار چه مزایایی نسبت به سایر تفریحات گروهی دارند؟ چرا باید بازی های ترسناک انجام دهیم؟ و بسیاری از سوالات دیگر... در این مقاله قصد بررسی مزایا و ویژگی های بازی های اتاق فرار و اسکیپ روم ترسناک را داریم و میخواهیم به شما بگوییم، که چرا این بازی ها در سراسر جهان با استقبال بی نظیری مواجه شده اند. آشنایی با مزایای اتاق فرار و اسکیپ روم ها یکی از مهم ترین دلایلی می باشند که می توان خود را به گذراندن یک ساعت از زندگی در ترس، استرس و شور و هیجان متقاعد نمود. تعدادی از این مزایا عبارتند از :

غلبه بر ترس

یکی از مهم ترین مزایای اتاق فرار به دلیل نوع شرایط و جو موجود در آن، شکست ترس می باشد. در این بازی ها شما یاد میگیرید که به جای ترس بهتر است بر روی روش های فرار از این مرحله تمرکز داشته باشید و با این شرایط ذهنتان قطعا قدرت بیشتری برای حل معماها خواهد داشت. همانطور که می دانید، با غلبه بر ترس است که میتوان به موفقیت های بزرگ دست پیدا کرد و افرادی که ترس زیادی را در زندگی تجربه می کنند و قدرت کنترل و غلبه بر آن را ندارند، نمی توانند ذهن خود را برای حل مسئله و تصمیم گیری درست متمرکز کنند. شرکت در بازی های اتاق فرار، به شما یاد می دهد که چظور بر ترس خود غلبه نموده و بهترین راه حل ها را انتخاب نمایید.

بالا رفتن دقت در زندگی

اگر در بازی های اتاق فرار شرکت کرده باشید، قطعا میدانید که سرنخ های بازی، در جاهای مختلفی در اتاق جایگذاری میشوند و تنها با دقت و خوب نگاه کردن و نگذشتن از جزئیات و چیزهای کوچک می توان به آنها دست پیدا کرد. با شرکت در اسکیپ روم ها می توانید، قدرت ریز بینی و نکته سنجی را در خود تقویت نموده و در زندگی واقعی نیز به جزئیات بیشتر توجه نمایید. زیرا، افرادی که ریزبین و نکته سنج هستند، در زندگی و کار بر اساس واقعیت ها تصمیم گیری های درستی را انجام می دهند.

تقویت قدرت حل مسئله و تمرکز ذهن

تقویت قدرت حل مسئله و تمرکز ذهن، از جمله مزایای اسکیپ روم ها می باشد که به شما کمک می کند تا در بتوانید در یک زمان محدود و تحت فشار، به حل مشکلات پیش رو بپردازید. در واقع می توان گفت که در اتاق های فرار، تفکر انتقادی و مهارت های تحلیلی شما دائماً به چالش کشیده می شود و شما یاد می گیرید که بتوانید بر اساس سرنخ های به دست آمده در اتاق ها، در نهایت رمز معما را حدس زده و کلید را برای رهایی بدست آورید. در واقع، اتاق های فرار نیز همیشه مشکلات مختلفی برای حل دارند و آن را به اندازه کافی پویا می کنند تا انرژی و سرگرم بودن شما را حفظ کند. 

تقویت روحیه تیم ورکینگ 

تقویت روحیه تیم ورکینگ یا همان کار گروهی، از دیگر ویژگی های شرکت در اتاق فرار است و به شما این نکته را می آموزد که جستجوی سرنخ ها، کنار هم قرار دادن آنها و حدس زدن رمز با صدای بلند توسط تک تک افراد از مهم ترین گام ها برای موفقیت می باشد که تنها با کار گروهی میسر می شود.به طوری که، در این نوع بازی ها موفقیت تیم در گرو همکاری تمام افراد می باشد و در غیر این صورت چیزی جز شکست را به همراه نخواهد داشت.

تحریک حواس 

یکی از مزایای اسکیپ روم ها نسبت به سایر بازی ها ایجاد ارتباط قوی بین تمام حواس برای جستجو سرنخ ها و تبدیل آنها به پاسخ معما و دست یافتن به رمز عبور می باشد که در سایر بازی ها به ندرت یافت ی شود. چرا که در اسکیپ روم ها، با توجه به نوع معماهای مطرح شده و شرایط موجود در محیط، نه تنها نیاز است تا ذهن به چالش کشیده شود، بلکه بینایی، شنوایی و حس لامسه نیز باید به درستی مورد استفاده قرار گیرند. 

در پایان می توان گفت که؛ مزایای اسکیپ روم ها موجب شده تا این بازی ها، نه تنها جسم را به سلامتی دعوت کنند، بلکه ذهن را نیز به چالش کشیده و منجر به تقویت مغز گردند. به عبارت دیگر، مزایای اسکیپ روم ها جسمی، روحی و فکری بوده که در بسیاری از بازی های گروهی دست یافتن به آنها ممکن نمی باشد. 


0
کــارمـا :
30
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
kamranmohtasham