بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ (2 مدرس معتبر 1400)

10 ماه پیش - خواندن 16 دقیقه

بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

انتخاب بهترین آکادمی دیجیتال مارکتینگ در ایران،

 آکادمی و دوره و ورکشاپ های زیادی در فضای مجازی درباره دیجیتال مارکتینگ وجود دارند، همان طور که می دانید با داشتن معیارهای خوب احتمال افتادن در دام کلاهبردارها کمتر می شود. و در این مقاله در کنار معرفی دوره های مناسب و خوب، 10نکته برای انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ در ایران خدمت شما معرفی می کنیم.

آنچه می‌خوانید:

  1.  دیجیتال مارکتینگ چیست؟ (معنی Digital Marketing)
  2. معرفی دوره ها و آکادمی دیجیتال مارکتینگ ایرانی + تجربه شخصی خودم
  3. 10 معیار مهم برای انتخاب بهترین دوره یا آکادمی دیجیتال مارکتینگ و شناختن کلاهبردار ها
  4.  با آموزش دیجیتال مارکتینگ چه جایگاه‌های شغلی در انتظار شماست؟
  5. صاحبان کسب‌و‌کارهای اینترنتی و یادگیری دیجیتال مارکتینگ 
  6.  روند سرچ "دیجیتال مارکتینگ" در گوگل
  7.  سخن پایانی

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ تبلیغ و فروش محصولات و خدمات با استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال و از طریق اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، تلفن‌های همراه یا هر رسانه دیجیتال دیگر است. در این فرایند از کانال‌های بازاریابی آنلاین مختلفی همچون موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل برای دستیابی به مخاطب هدف استفاده می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ بخش‌های مختلفی دارد که مهم‌ترین آن عبارت‌اند از وب‌سایت مارکتینگ، بهینه‌سازی برای موتور های جستجو SEO، بازاریابی محتوایی، تبلیغات کلیکی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، ویدیو مارکتینگ و افیلیت مارکتینگ (سیستم همکاری در فروش)...

دیجیتال مارکتینگ در حال رشد است و بخش خاصی از مشتریان را هدف قرار می‌دهد. بازاریابی دیجیتال یک تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتری است و در آن بازخورد مشتریان مورد توجه قرار می‌گیرد.

معرفی مدرس های دیجیتال مارکتینگ معتبر ایرانی + تجربه شخصی

اگر دنبال آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ هستید یا می خواهید آموزش های معتبر و رایگان دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید، این قسمت مقاله را جدی بگیرید.تا منابع معتبر ایرانی را خدمت شما معرفی کنم در کنار این موارد پکیج ها دوره ها نیز می توانید استفاده کنید 

1. شرکت مدیر سبز 

شرکت مدیر سبز با مدیرت و مالکیت ژان بقوسیان می باشد . به نظرم بهترین دوره این استاد دوره کارخانه تولید اطلاعات است و تاکنون افراد معروف و موفقی را در دوره کارخانه تولید اطلاعات خود آموزش داده است، وهمچنین ایشان یک دوره اختصاصی در حوزه آموزش دیجیتال مارکتینگ دارند.

شاگرد های معروف این استاد در دوره کارخانه تولید اطلاعات:

محمدپیام بهرام‌پور از مجموعه بیشتر از یک نفر 

علی حاجی‌محمدی: همیار وردپرس و ژاکت

مهران منصوری فر: از مدیر وب  

و...

شاگرد های معروف این استاد در دوره کارخانه تولید اطلاعات


"خوشبختانه من نیز از برخی از آموزش های مدیر سبز استفاده کردم و شکر خدا کیفیت خوب آموزش مناسبی تجربه کردم، به نظرم جناب ژان بقوسیان از بهترین مدرس های حوزه دیجیتال مارکتینگ میباشد، و پیشنهاد می کنم  دوره ستارگان تبلیغ نویسی این مدرس را تهیه کنید"

ژان بقوسیان کیست؟

ژان بقوسیان، مشاور بیش از ۱۰۰۰ کسب‌و‌کار موفق در ایران
  1. نویسنده و مترجم بیش از ۴۰ کتاب با فروش 250 هزار نسخه
  2.  موسس و مدیر سایت مدیرسبز، سایت تخصصی آموزش بازاریابی برای مدیران
  3.  عضو هیات تحریریه مجلات موفقیت و خلاقیت
  4.  کارشناس رادیو اقتصاد
  5. سخنران همایش استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی همراه سخنرانان معروف جهان
  6.  طراح و سازنده بیش از ۹۰ محصول آموزشی پرفروش
  7. مدیرعامل شرکت بازارسازان مدیرسبز قرن
  8. سابقه همکاری با مطرح‌ترین مدرسان جهان از قبیل برایان تریسی، ریچارد دنی، مایکل لندر و …
  9. مهمان برنامه مستند «کلید» به عنوان کارآفرین موفق اینترنتی
  10.  سخنران بیش از ۱۰۰ همایش مطرح در شهرهای مختلف ایران
  11.  مشاور برندهایی مثل ال‌جی، مبین‌نت، ایران خودرو، گاج، بیمه سامان و …

معرفی برخی از دوره های مدیر سبز:

 1) فیلم دوره دیجیتال مارکتینگ واقعی


2) فیلم ستارگان تبلیغ نویسی


3) دوره آنلاین ستارگان سیستم‌‌ سازی


4) دوره یک‌ساله: کارخانه تولید اطلاعات


2) وبسایت مدیر وب (آموزش دیجیتال مارکتینگ)

شرکت مدیر وب دارای یک استاد به نام مهران منصوری فر می باشد که در ادامه به معرفی این استاد می پردازیم، 

" من برخی از آموزش های آن را تجربه کردم،در مدیر وب آموزش ها تمرکزی هست و جداگانه و با هزینه کمتری می توان تهیه کرد، همچنین وبسایت این شرکت دارای محتوای رایگان و با کیفیت بسیاری هست و استادی که این دوره ها را آموزش میدهد یک فرد موفق در حوزه دیجیتال مارکتینگ می باشد که نه تنها باعث موفقیت خود شده بلکه کسب و کار های اینترنتی زیادی را یاری کرده است.اگر واقعا می خواهید متخصص باشید پیشنهاد من این است که آموزش های این استاد دنبال کنید. پیشنهاد می کنم دوره جادوی سئو این مدرس را تهیه کنید."


مهران منصوری فر کیست؟

  1. متولد ششم مرداد 1366 - تهران
  2. شروع فعالیت حرفه ای: 1383
  3. موسس و مدیر عامل شرکت سامان تجارت از سال 1389 
  4. صاحب امتیاز دو برند : آرمانیک و مدیر وب
  5. نویسنده بیش از 50 مقاله تخصصی در زمینه کسب و کار اینترنت 
  6. مشاور بازاریابی آنلاین برندهای موفق با رزومه قابل دسترس و شفاف 
  7. مولف اولین کتاب تخصصی دیکشنری کسب و کار اینترنتی 
  8. نویسنده بیش از صد مقاله تخصصی در سایت مدیر وب 
  9. مدرس دوره های جامع جادوی سئو و تدریس حضوری به صدها شرکت کننده
  10. تولید بیش از 10 دوره آموزشی تخصصی اختصاصی در زمینه تجارت الکترونیک 
  11. تحلیل سایت های بزرگ ایرانی و تقدیر مکتوب سایت هایی مانند دیجی کالا و اسنپ


سوابق حرفه ای مهران منصوری فر 

  1. تخصص کامل در سیستم تبلیغات گوگل و تجربه کار با Google Adwords با 6 سال سابقه 
  2. تجربه کار با سیستم های تبلیغاتی آنلاین خارجی از جمله Google Adsense, Chitika, Vibrant Media 
  3. تخصص کامل در کار با سیستم های ایمیل مارکتینگ MailChimp, iContact 
  4. تخصص کامل در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بر اساس آخرین الگوریتم های سئو (SEO)
  5. تخصص در زمینه تحلیل فروشگاه های اینترنتی و ارائه راه کارهای بهبود بازدهی و فروش آنلاین 
  6. تخصص در بهبود تجربه کاربری در سایت های تجاری و تحلیل تخصصی رویه های آنلاین (User Experience) 
  7. تخصص کامل در زمینه پیاده سازی و توسعه وب سایت با سیستم های مدیریت محتوا 
  8. آشنایی با سیستم های فروشگاه ساز آنلاین Magento, OpenCart ,Interspire Shopping Cart, PerstaShop
  9. آشنایی با تحلیل رفتار مشتری آنلاین و بهبود روند خرید فروشگاه های اینترنتی
  10. انجام A/B تست های بسیار زیاد در زمینه کسب و کار اینترنتی و تجربه عمیق در فروش آنلاین


سوابق کاری مهران منصوری فر: 

  1. اجرای بیش از دهها پروژه فروشگاه اینترنتی از سال 1383 تا کنون 
  2. تجربه موفق در مدیریت و پیاده سازی وب سایت های خبری، فایل سنتر و فروشگاهی از سال 1383 تا کنون 
  3.  فروشنده برگزیده ایران مارکت سنتر در سال 1390 با فروش بیش از 100 میلیون تومان در سال 
  4. پیاده سازی مجموعه فروشگاه های آنلاین لوازم خانگی و محصولات آموزشی با فروش روزانه بیش از 100 سفارش 
  5.  راه اندازی یکی از بزرگترین سایت های دانلود خارجی و رشد چشم گیر آن در کمتر از 3 ماه و حصول درآمد بیش از 3000 دلار در ماه 
  6. مشاوره و همکاری با بیش از دهها شرکت معتبر و سایت های بزرگ ایرانی از جمله: ایران صنعت، آچیلان صنعت، صاایران و...
  7. ارائه بیش از دهها ساعت آموزش تخصصی آنلاین در زمینه بازاریابی اینترنتی 
  8. ارائه بیش از صدها ساعت آموزش حضوری به مدیران کسب و کارهای معتبر 
  9. مدیریت پیاده سازی بیش از 100 پروژه طراحی نرم افزار تحت وب در برند آرمانیک 
  10. مشاور تبلیغات اینترنتی برندهای: مو تن رو، کاسپین سیر، آژانس آدم و حوا، ایران کتان، فرش آویسا و...

پروژه های موفق مهران منصوری فر:

  • آرمانیک: برندی معتبر در زمینه ارائه راهکارهای مبتنی بر وب
  • مدیر وب: اولین مرجع آموزشی آنلاین ویدیویی در زمینه بازاریابی اینترنتی
  • مو تن رو: فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی


برخی از دوره های دیجیتال مارکتینگ در مدیر وب:


1) دوره جامع بازاریابی در اینستاگرام (آپدیت‌ مرداد 99) 



2) دوره کسب درآمد از همکاری‌در‌فروش دیجی‌کالا (آپدیت‌ آبان 99)


3) دوره تولید محتوای دیجیتال حرفه ای (آپدیت‌ آبان 99)


4) دوره بهینه سازی تجربه کاربری حرفه‌ای و افزایش نرخ تبدیل


5) آموزش کار و تحلیل حرفه‌ای با سرچ کنسول گوگل (آپدیت اردیبهشت 1400)


6) راه اندازی یک کمپین موفق در گوگل ادز 


7) دوره آنلاین جامع جادوی سئو


10 معیار مهم برای انتخاب بهترین آکادمی دیجیتال مارکتینگ 

بسته به انتظارات و خواسته‌های ما، معیارها می‌توانند متفاوت بوده و جایگاه متمایزی در ذهن افراد داشته باشند. اما ده مورد مهم از این معیارها برای انتخاب بهترین آکادمی دیجیتال مارکتینگ به شرح زیر هستند.

1)پرداخت هزینه منطقی برای دوره یا آکادمی 

یک اصل غیرمنطقی در ذهن ما این است که گاهی گمان می‌کنیم با صرف پول بیشتر باید نتایج بهتری را به دست بیاوریم. اما این قانون نانوشته، همیشه به نفع ما نیست؛ بنابراین اولین معیار برای انتخاب یک آکادمی دیجیتال مارکتینگ باید توجه به هزینه‌های هر دوره باشد. صرف اینکه ما در یک آکادمی هزینه‌ی بیشتری پرداخت کرده‌ایم، دلیل قانع کننده برای دریافت خدمات بهتر و البته تضمین کننده موفقیت ما نیست. و بهتر است قبل از شرکت در دوره آموزشی تحقیق شود که در ازای این مبلغ چه آموزش و خدماتی داده می شود؟ 

2)مهارت استاد در آموزش و اینکه چه کسی آموزش می‌دهد.

آیا استادی که آموزش می دهد جزء بهترین ها در حوزه خود است؟

همچنین فن بیان، شیوه پاسخ‌گویی کامل به سؤالات، صبر و حوصله استاد، اطلاعات به‌روز و مرتبط با فضای آموزشی و سرفصل‌های موجود در دوره، دوری از حاشیه‌ها و حفظ عزت‌نفس دانشجویان و هزاران مورد دیگر که می‌توانند معیارهای مناسبی برای انتخاب استاد باشند را فراموش نکنید. اگر این سؤال در ذهن شماست که «چگونه می‌توان این معیارها را اندازه‌گیری کرد؟» باید در پاسخ بگوییم با تحقیق و پرس‌وجو از افرادی که قبل از شما این دوره‌ها را گذرانده‌اند. کمی پرسشگر بودن را در خود تقویت کنید و راه را برای پذیرش پیشنهادهای دیگران باز بگذارید.

3)مناسب بودن سرفصل‌های آموزشی (نسبت به زمان و هزینه دوره)

قبل از شرکت در دوره‌های آموزشی، سرفصل‌های مربوطه را از سازمان ارائه‌دهنده دوره، درخواست کنید. و اگر سر فصل ها نسبت به زمان دوره خیلی بیشتر بود و به نظر میرسید که زمان کافی و منطقی برای آموزش آنها وجود ندارد پیشنهاد می کنم که در این دوره ها اصلا شرکت نکنید.

 طبیعتاً برای اولین بار نیست که با این سرفصل‌ها روبه‌رو می‌شوید، زیرا شما حضور در این دوره‌ها را انتخاب کرده‌اید و حتماً این انتخاب با تکیه بر تحقیق و پژوهش بوده است؛ بنابراین با کلیدواژه‌های این مسئله آشنایی کافی داشته و می‌دانید که آموزش کدام سرفصل‌ها، در کدام دوره، برای شما مهم است. در غیر این صورت بهتر است با یک مشاور وارد مکالمه شوید.

4)بررسی سابقه شرکت

یکی دیگر از معیارهای مهم برای انتخاب بهترین آکادمی دیجیتال مارکتینگ، بررسی سابقه شرکتی است که می‌خواهید در آن، دوره خود را بگذرانید. طبیعی است که آکادمی با سابقه کار خوب که متخصص های زیاد و معروف را قبلا آموزش داده، احتمالا بهترین تجربه را در آموزش، انتخاب اساتید برتر، برخورد با دانشجویان، پرسنل متعهد و مدیریت مناسب دارد. این موضوع به این معنا نیست که نباید حقی برای تازه‌کارها قائل شد، اما جایی که قرار است شما هزینه‌ای را صرف آموزش خود کرده و راهی را برای برنامه‌ریزی شغلی خود در آینده پیش بگیرید، بهتر است با تحقیق بیشتر و در نظر گرفتن معیارهای مهم، برنامه‌ریزی کنید. 

5)آموزش تئوری یا عملی، داشتن کلاس‌های عملی و پروژه محور

یکی از بهترین معیارهای توصیه شده، در نظر گرفتن این نکته است که آیا آکادمی دیجیتال مارکتینگ انتخابی شما، آموزش خود را فقط بر پایه مسائل تئوری بنا نهاده است یا موارد عملی را نیز به سرفصل‌های خود اضافه خواهد کرد. این مهم به معنای داشتن کلاس‌های عملی و پروژه محور است که دانشجو را بر آن دارد، آموزه‌های تئوری خود را در عمل نیز تجربه کرده و تنها به اخذ یک مدرک راضی نباشد. همان‌طور که می‌دانیم، دیجیتال مارکتینگ، فعالیتی دو جنبه است که علاوه بر اهمیت دادن به آموزه‌های تئوری هر فرد، میزان توانایی او در فعالیت‌های عملی را نیز مهم می‌داند. 

6)پشتیبانی دوره‌ها چگونه است قوی یا ضعیف 

اگر در پی تحقیقات خود متوجه این موضوع شدید که این آکادمی قبل از اتمام مراحل هر دوره و صدور گواهی مربوطه به شما، هیچ ارتباطی با شما نخواهد داشت، و تنها می‌خواهد شما در کنار دستگاه کارت‌خوان مشاهده کند، سرمایه‌گذاری خود را به هدر ندهید.

 یک آکادمی دیجیتال مارکتینگ موظف است بهترین پشتیبانی و پاسخ‌گویی را به دانشجویان خود ارائه دهد تا آنها در تمام طول دوره‌های خود، به دور از هرگونه مشکل و مسئله احتمالی، آموزش را به پایان رسانده و با کمال آرامش برنامه‌ریزی لازم را برای پیشرفت خود انجام دهند. 

7)پرس‌وجو از دانشجوهای دوره‌ی قبل در مورد کیفیت دوره

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین معیارهای شما برای انتخاب بهترین آکادمی دیجیتال مارکتینگ، پرس‌وجو از دانشجوهای دوره‌ی قبل در مورد کیفیت دوره‌ها، آموزشگاه و اساتید است. بهتر است که هیچ‌وقت بدون مشورت پا در مسیری نگذاریم که از فردای آن اطلاع درستی در دست نداریم.

بهترین افراد برای مشورت، کسانی هستند که قبل از ما یک دوره، یک فعالیت و یا یک تجربه را به چشم دیده‌اند. آنها به‌راحتی می‌توانند در مورد مزایا و یا معایب آن دوره برای ما صحبت کنند. البته باید آگاه باشیم که اظهارنظر با تلاش برای تخریب دیگران، متفاوت است.

8)بروز بودن مطالب آموزشی

امروزه دنیای ما مملو از داده‌های مختلف و پیشرفت سریع است. دور ماندن از این سرعت به معنای دور شدن از بازار رقابتی این روزهاست. ضروری است که هنگام بررسی سرفصل‌های آموزشی آکادمی منتخب خود، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که آیا این موارد به‌روز هستند یا خیر. آیا اطلاعاتی که قرار است آموزش ببینید طبق آخرین مکالمات انجام شده در جهان دیجیتال مارکتینگ است یا نه؟

 به‌روز بودن مطالب آموزشی آکادمی دیجیتال مارکتینگ منتخب خود را می‌توانید علاوه بر مشورت با متخصصین این حوزه، با جست‌و‌جوی در سایتهای معتبر جهانی و مقایسه آکادمی خود با همتایان بین‌المللی، اندازه‌گیری نمایید.

9)آیا فیلم جلسات به دانشجو داده می‌شود؟


یکی دیگر از معیارهای مهم برای انتخاب بهترین آکادمی دیجیتال مارکتینگ، ارائه فیلم‌های آموزشی هر دوره به دانشجویان است. توجه داشته باشید که ذهن انسان همواره در حال فعالیت است و امری طبیعی است که موضوعات را به هم اشتباه گرفته یا فراموش کند به همین خاطر ارائه فیلم‌های آموزشی هر دوره، برای بازگشت به مطالب و مرور جزئیاتی که احتمالاً در کلاس از چشم شما پوشیده بوده، یکی از وظایف یک آکادمی دیجیتال مارکتینگ است.

 پس ضروری است که در همان شروع دوره این مسئله را با دپارتمان ثبت‌نام آکادمی مطرح کنید و در صورت نبود چنین امکانی، پیشنهاد می کنم که اصلا در آن دوره شرکت نکنید.

10)رعایت اصول دیجیتال مارکتینگ توسط آکادمی

رعایت دیجیتال مارکتینگ توسط خود آکادمی، مورد دیگری است که باید در نظر بگیرید. برای مثال مواردی همچون توجه به کیفیت محتوای صفحات، سئو، قالب سایت، سیستم چت آنلاین و پشتیبانی، همچنین دریافت نماد اعتماد الکترونیکی و نماد ساماندهی و غیره، باید جزو لیست بررسی‌های شما باشند. 

اگر یک آکادمی دیجیتال مارکتینگ برای فروش بیشتر خود، به هیچ‌کدام از اصولی که به شما آموزش می‌دهد، پایبند نباشد، چطور می‌توان به آن اطمینان کرد؟ پیشنهاد می کنم که به هیچ عنوان در این نوع دوره ها نیز شرکت نکنید.

جایگاه‌های شغلی با آموزش دیجیتال مارکتینگ 

در ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان دیجیتال مارکتینگ به‌سرعت در حال رشد است. آمارها نشان می‌دهد که این رشته با افزایش سریع فرصت‌های شغلی رو‌به‌رو خواهد شد. برخلاف رشته‌های دیگر، دیجیتال مارکتینگ فرصت‌های شغلی بسیاری دارد و زمینه فعالیت چه برای افراد باتجربه و چه برای تازه‌واردها فراهم است. دیجیتال مارکتینگ را نه‌تنها به‌عنوان یک شغل تمام‌وقت می‌توان در نظر داشت، بلکه به‌صورت فریلنسر نیز می‌توان از آن کسب درآمد کرد.

میزان درآمد در این رشته بسته به میزان تجربه، تخصص و قرار گرفتن در جایگاه کارشناس یا مدیر دیجیتال مارکتینگ متفاوت و بین 4 تا 8 میلیون تومان متغیر است.

صاحبان کسب‌و‌کارهای اینترنتی و یادگیری دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که کسب و کار خود را عمیق‌تر بشناسید و چشم‌انداز آن را بهتر ترسیم کنید. حتی اگر محتوای خوبی داشته باشید و طراحی سایت شما به زیبایی انجام شده باشد، هنوز نیازمند به دست آوردن لید یا مشتری‌های راغب کافی هستید، چراکه درباره روند کنونی بازار چیزی نمی‌دانید و این کار با استفاده از دیجیتال مارکتینگ امکان‌پذیر است. با دیجیتال مارکتینگ می‌توانید همیشه یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید.

دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌و‌کارها مقرون‌به‌صرفه است. پیگیری پیشرفت و بودجه اختصاص‌یافته با استفاده از شکل سنتی تبلیغات و بازاریابی می‌تواند دشوار باشد. اما با دیجیتال مارکتینگ هر کار کوچکی قابل‌پیگیری است. می‌توان با آنالیز داده‌ها از عملکرد کمپین‌های خود آگاه شوید. یک کسب‌و‌کار حتی با بودجه اندک می‌تواند به‌طور مؤثر در یک دیجیتال مارکتینگ ارزشمند و نتیجه‌گرا سرمایه‌گذاری کند. بازاریابی به‌شکل سنتی هزینه‌های پنهان زیادی به همراه خواهد داشت و تلاش برای پیگیری عملکرد کمپین‌ها بسیار دشوارتر خواهد بود. 

روند سرچ "دیجیتال مارکتینگ" در گوگل

آکادمی دیجیتال مارکتینگ جهت کمک به کسب‌وکارها و افراد در دنیای بازاریابی دیجیتال شکل گرفته است؛ دنیایی که به‌سرعت در حال تغییر و تحول است. 

ابزار گوگل کیورد پلنر، از سال 2017 تا 2021 روند سرچ "دیجیتال مارکتینگ" در گوگل را افزایشی نشان می‌دهد.این یعنی مردم بیشتر از قبل به یادگیری یا خدمات دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند، و احتمالا بازار آینده بیشتر از امروز به یک فرد حرفه ای در این حوزه نیاز خواهد داشت.


سخن پایانی:

همان‌طور که گفته شد، با پیشرفت اصول دیجیتال مارکتینگ، آموزش‌های مربوط به این مبحث نیز پا به جهان ما گذاشتند.همچنین دیجیتال مارکتینگ به یک نیاز بازار اینترنتی تبدیل شده، و پیشبینی می‌شود این نیاز درآینده بیشتر شود، از این رو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما، یافتن بهترین دوره ها و آکادمی دیجیتال مارکتینگ خواهد بود؛ بنابراین در متن حاضر سعی داشتیم تا با بررسی ده معیار مهم و معرفی برخی دوره های معتبر در انتخاب بهترین آکادمی، شما را در این راه یاری کنیم. 

منابع:

reliablesoft , investopedia , disruptiveadvertising, klientsolutech ,مجله دانش, modireweb , modiresabz

0
کــارمـا :
944
شهرام سعیدنیا هستم به مجله دانش خوش آمدید.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
danesh