ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

بهترین رنگها برای اتاق کودک کدامند؟

2 سال پیش - خواندن 4 دقیقه

انتخاب بهترین رنگ برای اتاق کودک، یکی از مهم ترین موارد در دیزاین اتاق فرزندان می باشد که رابطه مستقیمی با حفظ هیجانات و روحیات کودک دارد. در واقع می توان گفت که روانشناسی رنگ اتاق کودک ثابت کرده است، در صورت انتخاب صحیح و مناسب رنگ اتاق خواب می توان تاثیر مطلوبی بر روی میزان تمرکز ذهن و ایجاد انرژی در کودکان ایجاد نمود. بی تردید رنگ ها روی خلق و خو و روان انسان اثرگذار هستند و تصمیماتی که می توانند در بهبود یا تضعیف روحیه نقش مهمی داشته باشند. برای انتخاب رنگ مناسب اتاق کودک باید به فاکتورهای مختلفی همچون نورگیر بودن اتاق، جنسیت کودک، متراژ اتاق و غیره توجه شود که در ادامه مظلب به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

عوامل موثر بر انتخاب رنگ اتاق کودک

  • جنسیت کودک: اولین نکته ای که در انتخاب رنگ اتاق کودک به آن توجه می شود، جنسیت کودک می باشد. رنگهایی مانند صورتی که تم دخترانه دارند، قطعا برای اتاق کودک پسر مناسب نیستند و کودک از دیدن اتاق صورتی حس خوبی نخواهد داشت.
  • متراژ اتاق خواب: برای انتخاب رنگ اتاق کودک، توجه به متراژ و بزرگی اتاق خواب یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار می باشد. زیرا امروزه خانه های آپارتمانی با محدودیت متراژ مواجه هستند و به همین دلیل اگر از رنگ های تیره برای اتاق خواب ها استفاده شود، اتاق محدود تر و کوچک تر به نظر می رسد. بنابراین، با انتخاب رنگ های روشن برای اتاق خواب کودکان می توانید یک اتاق دلباز و زیبا به آنها هدیه کنید. 
  • نورگیر بودن اتاق: توجه به نورگیر بودن اتاق خواب نیز یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیر گذار در انتخاب رنگ می باشد. در صورتی که اتاق کودک پنجره مناسبی نداشته باشد، بهتر است حدالامکان از رنگ های تیره پرهیز شود تا از تاریک شدن اتاق کودک جلوگیری گردد.

بهترین رنگ ها برای اتاق کودک دختر و پسر

تعدادی از رنگ های گرم و سرد که برای کودکان دختر و پسر مناسب هستند به شرح زیر می باشند:

  • رنگ نارنجی: یکی از بهترین رنگ هایی که برای اتاق کودکان پیشنهاد می شود، رنگ نارنجی می باشد. این رنگ بسیار گرم، دوستانه و مناسب می باشد که موجب افزایش اعتماد به نفس و استقلال در کودکان نیز می گردد. رنگ نارنجی با تم گرم و دوست داشتنی که دارد، حس همکاری و ارتباطات را در کودک تقویت نموده و باعث میشود تا انرژی و هیجان او تا حد مطلوبی افزایش پیدا کند.
  • رنگ سبز: یکی از رنگ های سرد و زیبا برای اتاق کودکان رنگ سبز است که تاثیر خوبی در آرامش کودک به جا می گذارد و برای مدت های طولانی می توان از سایه های ملایم آن در اتاق خواب بهره برد. این رنگ نیز برای اتاق دختر و پسر قابل استفاده است و طیف زیتونی، یشمی، زمردی، روشن و تیره را شامل میشود. رنگ سبز موجب کاهش استرس در کودکان شده و اگر کودکی دارای علائم آلرژی باشد، این رنگ در اتاق خواب او می تواند باعث کاهش این علائم شود. از دیگر ویژگی های این رنگ می توان به تاثیر مثبت آن بر قدرت تمرکز و ایجاد فضای مطالعه اشاره نمود.
  • رنگ زرد: زرد رنگی انرژی بخش، شاد و همراه با سرزندگی است که موجب فعال شدن نیمکره چپ مغز و حافظه تقویت می گردد که این برای کودکان بسیار مناسب است. اما باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از رنگ زرد برای اتاق کودک، خصوصا نوع روشن آن می تواند موجب مضطرب شدن نوزاد، تحریک چشم و ایجاد عصبانیت او گردد. 
  • رنگ قهوه ای: قهوه ای رنگی گرم و خنثی است که با احساس امنیت و اطمینان خاطر رابطه نزدیکی دارد و حس آرامش و راحتی را در کودک به وجود می آورد. توجه داشته باشید که استفاده از رنگ قهوه ای در طیف های روشن آرامش بخش است اما طیف تیره آن موجب احساس غم در کودک می گردد. همچنین، زیاده روی در رنگ قهوه ای بدون استفاده از رنگ های خنثی در کنار آن، فضا را تاریک و ناخوشایند می کند.

رنگ های ممنوعه برای اتاق کودکان

یکی از رنگ های ممنوعه برای اتاق کودک، رنگ قرمز است که می تواند منجر به ایجاد خشم و افزایش عصبانیت در کودکان گردد. این رنگ نماد هیجان است اما برای کودکان مخصوصا بچه های بیش فعال اصلا مناسب نبوده و موجب پرخاشگری کودک می شود. اگر هنوز اصرار به استفاده از این رنگ دارید، توصیه می شود از رنگ قرمز به مقدار کم در کنار رنگ های سرد و خنثی استفاده نمایید. رنگ مشکی نیز یکی دیگر از رنگ های ممنوعه برای اتاق کودکان می باشد و اصلا توصیه نمی شود.


0
کــارمـا :
32
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
pariahomaeifar