بیوگرافی مهران مدیری

1 سال پیش - خواندن 4 دقیقه


مهران مدیری بازیگر و کارگردان مشهور و محبوب ایرانی است که در 18 فروردین 1346 در تهران متولد شده است . او علاوه بر بازیگری و کارگردانی در زمینه های دیگری مثل خوانندگی، مجری گری، طراحی صحنه و لباس، مجری طرح، صداپیشگی و تهیه کنندگی نیز فعالیت دارد.
دانشگاه را بخاطر حضور در جنگ تحمیلی ناتمام گذاشتد سپس از تئاتر شروع کرد و با کارگردانی درخشید و حالا قدرتمندترین چهره سیاسی فرهنگی ایران است .
جالب است بدانید او سید نیز می باشد و دکتری افتخاری از دانشگاه لیبرتی آمریکا دارد .
آغاز فعالیت هنری مهران مدیری
مهران مدیری بعد از گرفتن دیپلم وارد دانشگاه شد ولی به خاطر علاقه اش به بازیگری دانشگاه را نیمه کاره رها کرد و وارد دنیای هنر شد . او در سال ١٣٦٨ کار در رادیو را آغاز کرد و به مدت شش سال در داستان شب مشغول کار گویندگی بود.  
خانواده و اصالت
در شهر تهران بعنوان آخرین فرزند یک خانواده با اصالت اراکی به دنیا آمد و دو برادر بزرگتر از خود دارد . پدرش کارمند وزارت نیرو و هنر دوست بود و مادرش خانه دار است ، برادر بزرگتر پیانیست قابلی است و برادر دومش نیز نقاش بوده و در سوئد زندگی می کند .
اولین تئاتر در کودکی
در کودکی پر شر و شور نبود اما بسیار کنجکاوی می کرد . به طوری که در غیاب برادرش به اتاق او می رفت و تمام کتاب های نقاشی اش را زیر و رو می کرد .
اولین تئاتر زندگی اش را در دبستان تجربه کرد و با همان نقش نشان داد هنر در خونش است .
کار خود را با رادیو و تئاتر شروع کرد
در سال 1362  مهران تئاتر حرفه ای را زیر نظر کارگردان هایی چون «قطب الدین صادقی» و «میکائیل شهرستان» شروع کرد سپس سال 1368 وارد رادیو شد . او به مدت شش سال کنار کار تئاتر ، گوینده برنامه رادیویی «داستان شب» بود .
ورود به دنیای بازیگری
مدیری در سال 1372 با بازی در مجموعه طنز نوروز 72 وارد عرصه بازیگری شد و توانست به شهرت برسد . این مجموعه طنز در سال 1372 توسط داریوش کاردان ساخته شد . و در ایام نوروز روی آنتن تلویزیون رفت و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.
فریبا متخصص ، ارژنگ امیر فضلی و مرحوم داوود اسدی از دیگر بازیگران این سریال طنز بودند.  مهران مدیری در همان سال با بازی در فیلم سینمایی دیگه چه خبر بازی در سینما را با فیلمی از تهمینه میلانی تجربه کرد.
ازدواج مهران مدیری
مهران مدیری در سال 1369 وقتی 23 ساله بود ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک پسر بنام فرهاد متولد 1370 و یک دختر بنام شهرزاد متولد 1375 می باشد .
آغاز بازی و کارگردانی مجموعه های طنز
پرواز 57
او در همان سال مجموعه طنز پرواز 57 را ساخت و قدم در دنیای کارگردانی گذاشت، این مجموعه تلویزیونی طنز در سال 1372 ساخته و در دهه فجر همان سال از شبکه اول سیما پخش شد. مهران مدیری علاوه بر کارگردانی به عنوان یکی از بازیگران اصلی در این مجموعه حضور داشت، رضا عطاران ، نصرالله رادش و نادر سلیمانی از دیگر بازیگران این مجموعه طنز بودند.
ساعت خوش
مدیری بعد از موفقیت در سریال پرواز 57 در همان سال دست به ساخت سریال دیگری با عنوان ساعت خوش زد، این سریال طنز زمینه ورود و معرفی بسیاری از بازیگران را در عرصه طنز فراهم آورد. ساعت خوش در سال 1373 ساخته و از شبکه اول سیما پخش شد ، مهران مدیری علاوه بر کارگردانی به عنوان یکی از بازیگران اصلی در این مجموعه حضور داشت.
پخش مجموعه ساعت خوش دراوج خودش متوقف شد طوری که عوامل و بازیگران این سریال را هم شوکه کرد، مهران مدیری بعد از این سریال برای مدتی ممنوع التصویر شد.
پاورچین
مدیری پس از آن در مجموعه های طنز زیادی از جمله سال خوش، نوروز 76، جُنگ 77، ببخشید شما، پلاک 14 ، نود شب، طنز 80 و سریال دردسر والدین به فعالیت پرداخت. مدیری در سال 1381 مجموعه تلویزیونی پاورچین را ساخت و توانست بار دیگر مخاطبان زیادی را به خود جلب نماید.
پیمان قاسم خانی سرپرستی نویسندگان این سریال را به عهده داشت، سریال درباره مردی به نام فرهاد(مهران مدیری) برره ای است که برای تحصیل به تهران آمده و با مهتاب ازدواج میکند و داماد سرخانه میشود.
نقطه چین
مدیری در سال بعد یعنی در سال 1382 طنز نقطه چین را برای پخش از شبکه سوم سیما ساخت و با استقبال خوب مردم روبرو شد، رضا شفیعی جم با بازی در نقش بامشاد باعث شهرت این سریال شد طوری که بیشتر مردم این سریال را با نام بامشاد میشناختند. مهران مدیری همانند کارهای قبلی خود در این مجموعه به عنوان کارگردان و بازیگر نقش اصلی حضور داشت و نقش اردلان پشندی را ایفا کرد.




0
کــارمـا :
32
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hotsnews2022