تاریخچه باغ فردوس

1 سال پیش - خواندن 2 دقیقه

باغ فردوس

همانطور که گفته شد، باغ فردوس یکی از باغ‌های تاریخی زیبا واقع شده در منطقه 1 تهران است که به عنوان یک مقصد گردشگری مهم و یکی از نمادهای فرهنگی این شهر نیز محسوب می‌شود. این باغ در محدوده‌ی مرکزی شهر تهران واقع شده و با داشتن تاریخچه‌ای کهن و معماری منحصر بفرد، هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر و بازدیدکننده از داخل و خارج کشور می‌باشد.

تاریخچه باغ فردوس

باغ فردوس در دوره قاجار، توسط میرزا حسین علی ناقل به دستور ناصر الدین شاه قاجار، در سال 1264 هجری قمری احداث شد اما همزمان با بیماری او این قصر نصفه نیمه باقی ماند و خود او نیز در همان قصر زندگی را وداع گفت. این باغ در طول زمان تحت تاثیرات و تغییرات مختلفی قرار گرفته، بالا و پایین‌های بسیار را نیز مشاهده کرده است. اصلاحات و توسعه‌های مختلف در دوره‌های مختلف به باغ افزوده شد و باعث شد که این مکان به یک اثر هنری و فرهنگی منحصر‌به‌فرد تبدیل شود.

معماری باغ فردوس

باغ فردوس با عمارتی دو طبقه به سبک قاجاری، که به گوشه‌ی مخروطی و غنی از جزئیات ساختاری شناخته می‌شود، مشهور به گوش فیل نام‌گذاری شد. زمین‌های قسمت جنوبی این عمارت دل باز، سراشیبی باغ نیز با سنگ چین هایی به شکل هفت قطعه مسطح و متناسب طراحی و روی هر قطعه، استخری با فواره‌های متعدد ساخته شد. این استخرها به نحوی انتظام یافته بودند که از دورترین نقاط، استخر بزرگ‌تر به چشم می‌آمد.

باغ فردوس منطقه 1 تهران، علاوه‌بر طراحی و معماری منحصربه‌فرد، شامل محیطی سرسبز و رنگی نیز می‌باشد که در زمان‌های گذشته توجه بسیاری از درباریان را به خود جلب کرده بود؛ همین امر سبب شد تا درباریان در اطراف باغ فردوس شروع به ساخت عمارت‌های خصوصی خود کرده و باغ‌های سرسبزی در اطراف این باغ احداث کنند.

این مکان آرامش بخش و دلپذیر برای بازدید کنندگان یک محیط فوق العاده محسوب می شود. درون باغ جاذبه های مختلفی از جمله چشمه ها، درختان با سال ها قدمت، مسیر های پیاده روی و زمین های چمنی وجود دارد که همگی شما را به تجربه‌ای دلپذیر از طبیعت و فرهنگ منطقه 1 تهران دعوت می‌کنند.

اگر شما هم مانند بسیاری دیگر به دنبال داشتن یک آخر هفته زیبا هستید. بهتر است همراه فردی که آن را بیشتر از هرکسی دوست دارید به سینمای باغ فروس بروید.

0
کــارمـا :
60
املاک آکس هوم فعال در منطقه 1 و 3 تهران
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
amlakeaxhome